scam2...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.200
Waarderingsscore
584
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Hoi hoi, allereerst moet ik beginnen dat ik van een dreambox, nog , helemaal geen verstand heb ;)

Maar aangezien het feit dat er steeds meer aangeboden wordt voor en over een dream, wil ik toch een paar dingetjes weten van mensen die er wel verstand van hebben. ;)

Ik krijg dus vandaag een mailtje over van een forum over een bestand voor de dream, waarmee T*Q en S*Y te bekijken zou zijn?

Ik kan het dus niet uittesten want ik heb geen dream tot mijn bezit...

In de read me die bij het bestand zit al wel gelezen dat het over
"delen" gaat, althans dat denk ik?

Nu is mijn vraag, als het over dat zogenaamde delen gaat dan houdt het voor mij op denk ik, want daar staat volgens mij geen bruikbare info in, maar als het een stukje van de firmware is van de dreambox dan rijst bij mij de volgende vraag...

Waarmee, met welk programma dus, wordt firmware voor de dream geschreven of in de decoder gedaan, want ik ben hier wel eens nieuwsgierig na of ik dan dat bestandje uit kan lezen... (chmod755 scam)

Wie wil mij hierop een antwoord geven, al dan niet via pm?

Want ik heb zoiets als het op een dream kan dan moet het voor andere decoders ook aan te passen zijn, maar dan moet ik wel zo'n bestand kunnen lezen en of begrijpen.

THNX.
 
Waarmee, met welk programma dus, wordt firmware voor de dream geschreven of in de decoder gedaan, want ik ben hier wel eens nieuwsgierig na of ik dan dat bestandje uit kan lezen... (chmod755 scam)
Voor firmware in de Dream te doen zijn verschillende programma'tjes, een van de veiligste en beste is de normale DreamUp (zonder LAN erachter).
Om een chmod 755 scan uit te voeren, moet je via telnet een verbinding maken met de Dram of middels een ftp verbinding.

Dit zou je gewoon kunnen doen middels Total Commander bijvoorbeeld (ftp). Je selecteert het bestand, en dan klik je op "bestand->wijzig attribuut" of "file->change attributes".

Een telnet verbinding gaat heel eenvoudig middels de commandprompt van windows zelf, maar als je het mooier wilt kan dat ook met het gratis programma "putty" genaamd.
 
Hoewel het mij niet helemaal duidelijk is wat je precies wil weten, geef ik je wat algemene info en hoop dat je daar wat mee kan.

Eigenlijk is de DB een een computer die op Linux draait ( in plaats van bijv. Windows)
De meeste gebruikers gaan niet aan de slag met de complete firmware, dat doen groepen als The Hydra, Ronaldd etc. De meeste gebruikers passen regelmatig delen van de firmware aan in de vorm van bijv. de keybundles, de sharelijsten etc.
Momenteel zijn met Hydra Zeus en de actuele Mary's Keybundle idd Taq, Kiosque en Sky open (mogelijk ook met met andere firmware, maar daar heb ik geen ervaring mee)

Info over carddelen vind je door fanatiek op internet te zoeken, daarover mag je op veel boards niet dieper op ingaan. Gebruik vooral de search functie op de boards.

Groet,
Ben
 
Waar het mij om gaat: kijk ik durf dus eigenlijk niet teveel in detail te treden, maar bij het bestand dat ik gedownload heb daar staat in de readme iets te lezen over een "emu". Ik maak er gemakshalve even een quote van, en de regel die ik bedoel krijgt een ander kleurtje...

ftp scam to : var/bin

telnet your dreambox
cd /var/bin
chmod 755 scam
exit
########################

inx channels fixed
auto updating channels faster (original cards)
faster zapping

new
sky italia - d+ - cyfra ( mmm that is nice )

########################

enjoy scam emu "TIGER"

Ik hoop dat er niks schadelijks tussen staat, en anders dan zie ik de sterretjes wel verschijnen... ;)

Maar waar het mij omgaat dat is het regeltje waarin de "emu" staat.

Nou denk ik wel begrepen te hebben waar een emu voor staat, maar de info die daar inzit, daar wil ik bij.

Vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.
 
Wat een ingewikkeld verhaal maak je ervan zeg.


Je wilt de scam emu omzetten naar software voor je eigen receiver/cam/kaarten begrijp ik.

Zal best kunnen als je goed kan programmeren ;)

Maar eh, misschien is het handiger om zelf ook een Dreambox te kopen, dan kun je aan al dit soort leuke toepassingen ook meedoen!
 
Tja misschien is het een ingewikkeld verhaal, maar als je wat directer praat, van ik wil dit doen want dan kan ik dat kijken dan gaan deze draadjes direct op slot! Sorry dat het zo ingewikkeld klinkt...

Tja en misschien kan ik wel programeren wie weet? Waar een wil is is een weg...

Een dreambox kopen dat zal voor mij echt nog wel even duren @Bigfoot, want ik heb er op dit moment de pleuro's niet voor!

Dus ik moet voor nu roeien met de riemen die ik heb, en voor mij lijkt het meer en meer te lijken dat de Dream en de Hummie op dit moment alles zijn, en dat alle andere deco's gewoon vergeten worden, dus laat me lekker klooien met de decoder die ik heb ;)

Ok??
 
Wat heb je voor receiver dan?

Kun je die niet inruilen voor een DM5620 bijv, die zijn niet zo duur hoor.
 
@Bigfoot, ik heb een Philpips 6073 staan hier, maar ik vindt zelf dat dat op dit moment niet zo heel veel uit maakt.

Ik ben volgens mij een echte hollander, proberen om alles wat je uit zo'n kastje eruit kan halen, er ook echt uit te halen. ;)

En intussen ook stiekum een beetje wachten tot "het" echt blijft werken, en dan pas iets anders aan te schaffen. ;) Wat daar zie ik nu op dit moment echt het nut voor mij niet van in ;)

Ik weet ook wel dat ze niet echt heel erg duur zijn, maar ik heb op dit moment een paar andere wensen, dus die andere deco staat echt even op de vijfde, of nog verder, plaats.

En ik zit nu ??nmaal zo in elkaar dat ik misschien te makkelijk denk, want ik heb echt zoiets dat als men met een "dream" naar de bovengenoemde zenders kan kijken, dan moet het met hetgeen wat ik hier heb ook kunnen ;)... Toch?

En ik heb dat daar nu ??nmaal net voor over, om dat voor mezelf uit te vogelen, dat is nu net "mijn hobby" ook al blijkt dat soms aan de manier van vragen niet, ik zit wat woorden betreft niet zo technisch in mekaar, sorry daarvoor...

Dus nogmaals vandaar mijn vraag....
 
.
 
Tuurlijk kan een de huidige hack zoals die in de scam emu zit ook voor Philips software gemaakt worden.

Maar de toekomst zit toch voornl. in het cardsharen, als je een beetje rondkijkt zie je dat de providers alles behoorlijk goed dicht hebben en houden.
 
Originally posted by zad75455
Hoewel het mij niet helemaal duidelijk is wat je precies wil weten, geef ik je wat algemene info en hoop dat je daar wat mee kan.


Momenteel zijn met Hydra Zeus en de actuele Mary's Keybundle idd Taq, Kiosque en Sky open (mogelijk ook met met andere firmware, maar daar heb ik geen ervaring mee)


Dat ging even fout...

Even een klein Quotje uit de reactie van zad75455...

Want daar zit gedeeltelijk het antwoord op mijn vraag...

Allereerst, ik ben helemaal niet nieuwsgierig naar hoe cardsharen werkt, laat ik dat voorop stellen, dit is voor mijn gevoel geldklopperij, maar dat doet er nu even niet toe. ;)

Waar het mij nu omgaat dat is wat @zad in zijn reply schrijft: "Mary's keybundle" ... Moet ik nog meer zeggen?

Dat wil ik nu zien te vinden in dat of 1 van de andere bestanden.

Het klinkt wellicht raar, maar het eerste waar ik zelf aan dacht dat was aan een programma wat ik vroeger, een jaar of 6 terug, nogal vaak gebruikte, waarmee je zoiets een beetje mee kon lezen, dat was "Norton commander" maar dat moet ik nog eens opzoeken en eens bekijken of dat nog draait onder XP ;) ( Ik denk echt dat er veel te moeilijk gezocht wordt! ;) )

Maar och dat is mijn gedachte... :draai:
 
Keys van Taq en Sky zitten idd in Mary's keyfile, die vinden en uitlezen is geen probleem.

Je zal ook het aloritme moeten aanpassen, dat is hem de cru.

Verder dacht ik dat kiosque gewoon dicht zat maar misschien heb ik het mis?
 
Tja dat heb ik idd al wel eens gelezen @Bigfoot... De zoektocht naar ( By Aza...)

Maar nou moet ik dus echt eerlijk zeggen dat ik niet wist dat het algoritme ook iets te maken heeft met verschillende decoders...

Nu begint mij dus ook meteen iets de dagen, en dat heeft te maken met het beschrijven van de gold en funcards bij seca1...

Nu begin ik te snappen waarom er toendertijd philips, pioneer of een andere decoder bij stond, dat heeft dus ook met het algoritme te maken, of zit ik er nou helemaal naast, zie je nou wat ik bedoel? Een key is toch een key? Toch? Er zijn toch sites zat, daar staan iedere maand de nieuwe keys op en daar bak(tte) je toch de files van, ik heb nooit gekeken naar dat verschil...

Maar och dat is nou net het technische stukje dat ik mis, ik weet niet hoe ik het moet noemen... Ik heb al spijt dat ik er weer over begin hier... (domme Freggel :( laat het nou aan de knappe koppen...)

Waar ik dus nu nieuwsgieirg naar ben, dat is bij jou al wel gebleken denk ik, dat is naar die zogenaamde "keybundle" want als ik de keys heb, dan kan ik er weer diverse progjes op los laten, mijn kaartjes nog eens pakken, en weer eens gaan schrijven en lezen op mijn manier, en ik zeg erbij daar heb ik ontzettend veel geduld mee ;)

Maar dan moet ik wel bij die "keybundle" kunnen :stupid: Maar hoe???
 
@ freggel
Met uitzondering van de kosten van je internet aansluiting en je originele abootje (die de meesten toch al hebben) kost kaartjes delen helemaal niks. Ik begrijp niet waar je de kreet geldklopperij vandaan haalt.

Je moet zeer behoorlijk thuis zijn in het programeren van de firmware van je Flipsje, wil je in staat de info uit de DB te "vertalen" naar die van de Flips. Ik denk niet dat je dat zo 1,2,3 op het WWW zal vinden en onder de knie krijgen.

Groet,
Ben
 
Originally posted by zad75455
@ freggel
Met uitzondering van de kosten van je internet aansluiting en je originele abootje (die de meesten toch al hebben) kost kaartjes delen helemaal niks. Ik begrijp niet waar je de kreet geldklopperij vandaan haalt.


Kijk ik weet dus niet beter van andere leden hier aanwezig dat het sharen een maandelijks bedrag kost?

Of ik ben verkeerd ingelicht, of hun laten zich voor de gek houden?

En om terug te komen naar het omzetten van firmware van DB naar de Philips: ik ben druk doende.... ;)
 
Daarbij komt ook nog dat je bij seca-2 naast keys en het seca-2 algoritme zelf, ook nog eens te maken hebt met hash-tabellen (nee die kun je niet roken) die door de provider aangepast worden.

Je kunt het dus wel vergeten om seca-2 keys te nemen en die met seca-1 proggies op je bakkie te proggen.
 
Ook nog zoiets ja...

Nee ik zit nu met "defiant" te vechten, een programma wat ik onder de knie wil zien te krijgen, en alles wat er bij hoort, en ik wil ook wat met keys gaan vechten, vandaar nu dus de vraag hier over dat mailtje wat ik kreeg, maar er wordt me intussen al weer meer duidelijk, hoe moeilijk de materie ook lijkt ;)

Ik houdt er voor nu hier eventjes mee op, ga verder stoeien met waar ik mee bezig was en ben, die "keybundle" vindt ik nog wel :biggrin:
 
Originally posted by Bigfoot
Keys van Taq en Sky zitten idd in Mary's keyfile, die vinden en uitlezen is geen probleem.


Dat was nou net vraag nummer 1 ! ;)
 
je hebt hier bijna 2000 postings en je weet niet 1 upload centre te vinden met actuele keys????
 
Pfoeh als we zo gaan beginnen...

het gaat me niet om het vinden van, waar de keys staan op andere sites, maar waar je dit mee uitleest....

Ach laat ook maar, ik sla de verkeerde weg weer in.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan