Scart-aansluiting

Loneranger

Jr. Member
Lid sinds
17 apr 2008
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
hoi

Ik ben nog steeds bezig met het zoeken naar de voor mij juiste Dreambox.

Wat mij verbaasd is dat ze allemaal een scart-aansluiting hebben, dus analoog, behalve de 800hd en de 8000, die een rug kost, die hebben dvi.

Heb ik niet goed opgelet of is het ook zo??

Denk dat ik maar wacht op deze.

 
Scart is analoog, dat klopt.

Maar er is ook een analoge HD compatibele aansluiting, en das de component (klik!) aansluiting.

Leuk dat de aansluiting dit kan, maar daarmee kan de box nog niet per definitie HD signalen verwerken.

Daar is gewoon andere hardware voor nodig.

Wel is het zo dat het beste beeld (in theorie) voor een groot plasma of LCD scherm, en van een box die dit biedt, door de component aansluiting te behalen valt.

Dit geldt dan voor het transport van de signalen, want als er een rotbeeld gemaakt word (DMM heeft een naam daarin), kan het kabeltje dat ook niet meer verbeteren.

Het bewijst wel dat het een misvatting is dat alleen een digitale verbinding (DVI/HDMI) HD kwaliteit kan bieden.

 
Als ik het dus goed begrijp zou ik met een component-aansluiting, in theorie, een betere kwaliteit behalen dan met HDMI/DVI??

 
Ik denk niet dat ik dat beweerd heb.

Wel dat component een DVI/HDMI aansluiting kan vervangen.

En dat component video via een scart plug kan komen, maar dat het meestal via tulp (oftewel cinch) pluggen gaat.

Typische zaken als ruis en echo in de kabel, leiden bij een digitale transport modus (DVI/HDMI) niet tot zichtbare problemen op het scherm.

Bij analoge verbindingen leidt dat wel tot zichtbare problemen, zoals waarneembare ruis en "randjes" om beeldelementen, en dan met name die waarin veel contrast zit.

Dit geldt overigens wanneer er niets (veel) mis is met de kabel.

Is de kabel defect, worden de problemen dusdanig groot, dat er uiteraard allerlei rare zaken gebeuren met als resultaat geen of niet aan te zien beeld.

 
Nu is het wat duidelijker, bedankt

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan