scart

P

prutserjo

kan er mij iemand vertellen welke de verschillen zijn in de bedrading van een amerikaanse en een europese scart aansluiting.

ik heb hier een kleine tandy tv toestel (am)en deze wil niet werken met een eur scart

ergens moet er een verschil zitten.

wie weet raad?

gr prutserjo

 
Tandy ??,,,,Amerikaans???,,

is het geen NTSC toestel.

dan krijg je hem inderdaad niet aan't werken.

heb vroeger ook een tandy gehad (NTSC) voor AFN tv. van Soesterberg.

Peter.

 
Kan een NTSC dan niet ook gewoon RGB aan?

Of zit er geen RGB aansluiting op een scart? Dat is namelijk de manier waarop wij US playstation spellen op een PAL tv aan de praat kregen.

 
Hmm, je hebt gelijk BT, op een scart zou je gewoon beeld moeten hebben. ff niet goed gelezen. scart is als het goed is altijd gelijk. althans de rgb, links en rechts geluid, en massa.

zou kunnen dat de tv nog de schakelspanning nodig heeft om de scart open te gooien.

kan je gemakkelijk proberen met een 9 volt battarijtje of een klein universeel adaptertje.

peter.

 
Alleen moet je tv dan wel RGB aan kunnen en dat lukt schijnbaar niet altijd op alle scart aansluitingen, zo werkt mijn kennis zijn playstation wel in kleur als hij de scart op scart 1 insteekt, maar niet als ie hem op scart 2 in steekt.

Zou ook nog eens kunnen.

 
Let er wel even op dat alle pinnen zijn benut van de scartkabel zelf.

Het wil wel eens zo zijn dat wel alle pinnen aanwezig zijn in de stekker maar dat niet alles bedraad is.

En dan krijg je alleen maar CVBS-Pal en L+R geluid.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan