scart

tendoryu

Jr. Member
Lid sinds
24 mei 2010
Berichten
67
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
49
ik heb mijn dreambox aangesloten via scart op tv
nu heb ik achter de tv in de muur een schakelaar met drie Cinch-stekker die verbonden is boven in de kamer ook in de muur met drie cinch ....
nu mijn probleem is ik heb een nieuwe scart gekocht aan de ene kant scart
voor in de dreambox en de andere kant drie cinch die (geel rood wit)
die ik in de muur aansluit en boven hetzelfde van de drie cinch naar scart en die op tv....
maar ik krijg totaal geen beeld ...
wat heb ik nu gedaan de kleine tv onder langs de andere tv gezet en de proef gedaan
dus scart van dreambox naar drie cinch deze aangesloten op de andere drie chinch en deze scart op tv ..en geen beeld ...wat ik ook probeer
maar als ik de kabel neem met aan beide kanten scart dan heb ik wel beeld ...
mijn vraag is welke signaal mis ik ... kn ik deze zelf aansluiten in de scart doormiddel van een enkele kabel
mijn buis in de muur is al niet groot ... ik was al blij dat ik drie cinch had
maar ik denk dat ik enkele kabels of(aansluitingen ) mis ...
wie kan mij helpen of weet de oplossing


alvast bedankt rob
 
Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde scart kabel.

Scart connectoren hebben namelijk alles dubbel.
Zo is kontakt nr 19 video uit (CVBS) en 20 video in en 17 video massa.
En 1 audio uit R, 2 audio in R, 3 audio uit L, 4 audio massa en 6 audio in L.
Die drie cinch (tulp) stekkers zijn dus of op audio/video uit, of op audio/video in aangesloten.
Op beiden tegelijk kan dus niet.

Je moet dus een scart kabel hebben met 6 cinch connectoren.
Of een scart met cinch audio/video in en een scart met audio/video uit.
Dat moet erop staan.
Bij de dream moet je dus de audio/video uit van de scart hebben en bij de tv de scart audio/video in.

Grtz.
 
er zijn ook adapters --> scart naar audio en cvbs waarop een schakelaar zit die je dan kunt zetten naar " in" of "uit " kosten een paar euro
 
Dat ga ik uitproberen Thank
Mvg
ROb
 
Gebruik de SCART-SCART kabel om in het menu van je ontvanger de stand van je SCART plug goed te zetten.
Als je tv een gele, een rode en een witte plug heeft, dan is de goede stand CVBS of composite.
Als je tv een donkergroene, donkerblauwe en rode plug heeft, moet je de SCART instellen op YPrBr (je zult dan onmiddelijk een groen beeld krijgen, maar dat klopt dan wel).
Je hebt dan alleen het beeld gekoppeld en niet het geluid, dus das wat minder.

Als je ze allebei hebt, dan levert YPrBr verreweg de beste beeldkwaliteit (maar dus geen geluid).
Daar zijn ook passende kabels voor te koop, met dezelfde kleuren pluggen als boven beschreven, die zitten anders in elkaar als de pluggen die de anderen voor mij al besproken hebben.
Dit is de enige analoge aansluiting die HD goed kan weergeven.
Je moet uiteraard ook de tv met de cinch pluggen goed instellen.

In ieder geval de DM 7000 heeft de mogelijkheid om de SCART op YPrBr te zetten, de DM 500 niet en andere modellen weet ik niet.
 
het is mij gelukt
ik heb adapters --> scart naar audio en cvbs gehaald ... deze achter de DM500 gezet op uitput .. deze verbonden met scart naar coax emulator en uitgang coax naar tv op zolder en de hdmi gewoon van DM500 naar tv onder ... werkt behoorlijk goed
onder pefect beeld en boven ....ik zie weinig verschil .
nu kan ik tergelijker tijd op twee plaatsen kijken (dat was de bedoeling )

iedereen bedankt voor de hulp
mvg
rob
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan