Sch**t aan de hoge gasprijzen!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
We moeten toch een goeie pan snert klaar kunnen maken die een uur of 3 op de pit staat? Lekker met vers brood...

Lekker laten pruttelen, iets wat veel beter is dan die blikken... :geek:



 
Voor dit soort dingen:

1200x590.jpg
 
@Freggeltje, 2 zielen 1 gedachte, hier staat hij ook al 2 uur te pruttelen.
 
Zie onderstaande foto
 
Laatst bewerkt:
Hoe groot is die pan van jou maatje B.? De mijne 4 liter, dus genoeg voor 2 dagen en een maaltje voor de buren...
Altijd lekker, en je wordt er warm van tijdens het verbranden. Niet op de pit natuurlijk maar wat de maag doet. :biggrin:




Ohja @Dr.Z, zo'n ding heb ik ook maar ik ben nog een beetje van de ouderwetse, en loop affentoe naar die pan om er even in te roeren, ruiken, en proeven. :biggrin:


En Ohja, het nagerecht wat er bij hoort soms: Amarican pancakes met slagroomijs, warm fruit en slagroom.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel liter weet ik niet, diameter is 25 cm en hij is 14 cm hoog, genoeg voor twee dagen en restant gaat in de vriezer.
 
Volgens mij heeft B er meer erwten in zit zoals het hoort. Of komt dat bij jou nog freggel1? Want bij mijn weten hoort snert groen te zijn, toch?
Wel lekkere wordt.

maar ik ben nog een beetje van de ouderwetse, en loop affentoe naar die pan om er even in te roeren, ruiken, en proeven.
En waarom heb je het idee dat dit met zo'n ding niet zou hoeven en/of kunnen? Dat blijft hetzelfde hoor. ;)
Ik had zo'n ding van de Lidl, kostte 30 euro. Fritespan verwarmen en water koken voor soep gaat daar wel sneller mee. Maar voor de rest hebben dingen toch een bepaalde tijd nodig. Heb daar ook een pan soep op gemaakt, en dat moet dan net als op het gas ook gewoon sudderen.
Dus ook gewoon naar de pan om er in te roeren, ruiken en proeven. :)
 
Oh freggel het is net wat je eet maar doe je je best dan krijg je ook veel gas terug.
 
Heerlijk en dan met een lekker stuk van een varken er in.
 
Die foto is gemaakt net na dat ik er de groentes bij gedaan had @Black Tiger , dus dat geeft een vertekend beeld,
er zit bijna 2 pakken spliterwten in de soep.
 
Ahaaa... daarom vroeg ik ook al of dat er nog bij kwam, had al zo'n licht vermoeden dat het nog niet af was. :)
Mooizo, dat gaat geheid lekker smaken!

Wij zijn vandaag begonnen aan de wortelrats. Wortelstamppot heet dat volgens mij in het Nederlands.
 
Aardappelen, uien en wortels, in goed Brabants bekend als peeënstamp of te wel hutspot.
@ Freggel, pan van de erwtensoep hier is 6 liter. https://www.berekenen.nl/a-z/inhoud-cilinder-berekenen
@ Jan, inderdaad kilo schouderkarbonade er in, (zonder bot) en rookworst. De schouderkarbo kan je eventueel ook vervangen door hamlappen, is ook erg lekker.

B.
 
@boets ik zou er een varkenshiel in doen [2] dan heb je geen last van de honden. ;)

Wortelstamppot dat noemen wij hier peejstamp.
Ik vindt deze het lekkerste met flink wat uien er door, rookworst in blokjes gesneden, en een goeie jus er overheen.

Maar morgen gaat hier een pan boerenkoolstamp klaargemaakt worden met knabbelspek.
Die van vroeger is er helaas niet meer, lekker zelf bakken, en het vet in een schaal doen, als deze afgekoeld is, een flinke laag met een mes op een boterham, en dan suiker er over heen.
 
Ja inderdaad, schouderkarbonade.. hmmz... een lekker paar varkenspootjes hoort in snert. En inderdaad rookworst.
Wat wij ook lekker vinden is de dag erna de wortelstamp lekker opbakken in de pan.

Helaas lusten ze hier geen boerenkoolstamp, maar we hebben wel al zuurkoolstamp met spekjes en zelfs rodekool stamp gemaakt. Dat laatste is ook best lekker! Boerenkoolstamp maak ik wel eens voor mezelf, zij het dan een kleinere portie uiteraard. Lekker!
 
Ik vergeet erbij te zeggen dat er hier door de boerenkoolstamp als deze klaar is en op het bord geschept word er nog een lepel mayonaise of mosterd door heen gaat.

Zuurkool ligt hier ook klaar, en daar gaan hier ook spekblokjes doorheen, en natuurlijk aardappelpuree.

[verse] Rodekool, ik neem aan dat je daar ook een paar appels in doet tijdens het koken, en een paar lepels suiker, daarna als deze op tafel komt nog even een theelepel kaneel er door mengt?
En dan eventueel om het goed af te ronden, een pan hachee erbij.
Wat daar van over blijft de andere dag op eten met verse friet.
 
En Ohja, het nagerecht wat er bij hoort soms: Amarican pancakes met slagroomijs, warm fruit en slagroom.
Ehm, kan ik bij jou asiel aanvragen? :love2:
 
Het is bij jullie altijd een stuk warmer.
Maar hier zijn we nog niet zo bezig met winterkost.
Mijn moeder maakte altijd erwtensoep ( snert) met Groningse poffert.
Heeeeerlijk.
 
@Dr.Z , als jij mijn toco voorziet van alle spullen om van het gas af te komen, en energie neutraal te zijn, dan ben ik best bereidt om mijn garage aan te passen, en mijn auto buiten te parkeren, en voor jou daar een lekker buitenverblijf van te maken van 18m².

Eten is er altijd voldoende hier dus dagelijks aanschuiven kan. ;)

@janblues of het bij ons altijd een stuk warmer is dat betwijfel ik, maar wat winterkost betreft, ik hou gewoon van lekkere stevige kost, en je kunt mij altijd wakker maken voor een pan snert of andere winterse kost. :LOL:

Volgende week weer eens lekkere bloedworst met appels klaarmaken, lekker bitter, maar de suiker die bij de appels gaan, en het zoete ijs met een pannenkoek..... tja.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr.Z



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan