SCHANDE

Toch heeft zoiets weinig met racen te maken als de uitslag door anderen bepaald wordt.

Grtz Bullet

 
Precies! Zit ik daar drie uur te kijken naar een race waarvan de uitslag van tevoren al vaststaat! Dat die ferrar's winnen staat al vast, en de volgorde dus ook. We hebben het eerder gezien, maar ik vind het schandalig. Je zal daar 500 euro voor een kaartje betaald hebben ... of een weddenschap op Barrichello afgesloten hebben...

Wat is het volgende, dat de Saubers de Ferrari's ook voorbij laten? Of de andere auto's met Bringestone banden? Nee, hier gaan ze spijt van krijgen.

 
Dat is dus net het probleem, zo gauw men het zakelijke het belangrijkst gaat vinden maakt men de sport kapot.

Als je zakelijk bekijkt dat er 2 titels te behalen zijn, dan had Barichello die extra 2 punten goed kunnen gebruiken om voor de constructeurstitel voor de anderen te blijven, als je 2 autos namelijk in de hoogste punten hebt, heb je meer kans op die titel.

Verder is het niet te verwachten dat Ferrari die 2 punten verlies van Schumi dan net zou verliezen met zoveel voorsprong, maar ook al zou dat gebeuren, dat is de sport.

Als het zakelijk, commercieel en financieel belang als hoogste en belangrijkste goed wordt genomen zoals Ferrari dit doet dan gaat de sport echt binnen de kortste keren kapot want dit heeft niets meer met sport te maken.

Ik zou het goed vinden indien de Fia een verbod zou geven op team-orders als het verschil tussen de leider in het klassement en de 2de persoon meer dan 15 of 20 punten staat.

Om een sport interessant en leuk te houden voor de fans (die immers ook het geld binnen brengen, want zonder fans geen sponsors dus geen F1) kan het team sport zijn wat het wil maar moet men dit soort sportkillende zaken tegengaan.

 
Volgens mij kunnen ze een volgende keer bij ferrari beter die truuk van die zoekgreraakte band in de pits weer toepassen. Dan lees en hoor je toch een stuk minder emotionele reacties ;-)

 
Ook ik vind het waardeloos zoals het ging bij Ferrari. Wat mij ook opviel was dat toen M. Schumacher uit de auto stapte hij een dodelijke blik kreeg van zijn broertje R. Schumacher, als blikken konden doden dan was dat er een.

 
Ik zal er nog een schepje bovenop doen, hij is sportman van het jaar geworden als ik het goed heb gehoord.

 
Ja waarschijnlijk uitgescheven door Scuderia Ferrari sport afdeling.

ik vind gewoon dat ze voor de eerst volgende race achteraan moeten starten.

 
MICHAEL SCHUMACHER did not turn up yesterday evening at the Variety Club's annual awards dinner in London at which he was due to be given an award as International Sportsman of the Year. This was probably a wise move given the outcry after the Austrian GP in which F1 sportsmanship in general was called into question after Rubens Barrichello was ordered to let Michael Schumacher win the race.

Wijze beslissing, maar voor mijn part hadden ze die award ook aan een echte sportman mogen schenken. .

exDumber

 
Ja, vind ik ook, want wat heeft hij nu helemaal gedaan voor de sport? Alleen races gewonnen en wereldkampioen geworden maar dat is Hakkinen ook gelukt 2x achter elkaar.

Nee, sportman van het jaar moeten ze iemand maken die dat ook werkelijk verdient, iemand die zich dus op een bepaalde manier ingezet heeft voor de sport en voor sportpromotie etc.

Dat betekent niet in de snelste auto steeds maar naar de finish rijden of als schaatser steeds maar wedstrijden winnen om maar eens een ander voorbeeld te noemen.

Overigens heb ik het woord sportief nog nooit aan MS kunnen linken.

 
Waar zijn de tijden gebleven met Gilles Villeneuve, Emerson Fittipaldi, James Hunt noem maar op. DAT was racen, wat er nu gebeurt is geen sport meer. Daarom vind ik CART en IRL veel mooier, daar is actie.

En nu krijgen we Monaco - een waardelozer race als dat is er niet. Dat is en blijft een optocht. Toevallig is op dezelfde datum ook de Indy 500, dus ik hoef me niet te vervelen :)

Grtz Bullet

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan