Schietpartij in speeltuin Rotterdam

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
929
Punten
113
Leeftijd
75
En weer een dooie .
Ligt dit nou aan mij , wordt dit verschijnsel van moorden een normale zaak?

Vol trots werd een maand geleden gemeld dat het aantal moorden sterk afnam. Ik dacht tja als dat zo doorgaat zijn de boeven op een gegeven moment op. Maar er gaat bijna geen dag voorbij of je wordt weer geconfronteerd met een moord.

de dag ervoor

de oorzaak

Ik denk dat we niet alles weten en willen weten. Maar het is voor mijn duidelijk je kan blijkbaar heel makkelijk aan vuurwapens komen. Of je nu 14 bent of ouder, hoe jonger hoe dommer het volk.

Elke dode is er eentje teveel, maar relatief gezien zijn het in Nederland niet zo erg veel.
In de USA vallen er meer dan 30.000 doden per jaar door vuurwapens.
Dit verdeeld onder moord, zelfmoord en per ongeluk (komt ook voor).

Hier in Nederland zijn altijd vuurwapens te krijgen geweest, maar dan voornamelijk in het criminele circuit.
Een boef die een vuurwapen wilde hebben kon dat meestal wel ergens vinden.
Maar sinds de open grenzen in Europa is het natuurlijk erg makkelijk geworden om wapens te smokkelen of vervoeren.
Dit nog los van de diverse Oost-Europese maffia bendes die Europa nog verzieken.

Ik denk dat het in de meeste West-Europese landen wel ongeveer gelijk is met doden door vuurwapens.
In Belgie hebben ze een iets andere vuurwapenwet dacht ik waardoor in het verleden makkelijker wapens te krijgen waren.
Denk maar eens aan de beruchte overvallen met de riot guns.
Ook is Belgie nog altijd fabrikant van vuurwapens.

Maar ik ben blij dat we hier een tamelijk strenge vuurwapenwet hebben.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan