Schoonmaaktip airfryer philps XL

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.476
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
We hebben geruime tijd de Philips Airfryer XL in gebruik. Bijna dagelijks van alles en nog wat wordt hier ingeggoid,
Met de loop der tijd is er behoorlijk wat wet schter de verwarmingsspiraal vat gekit.
Uiteraard het gevolg van de windturbine.

Masr het moet niet gor(t)iger worden.

Hoe krijg ik die vetlaag verwijderd of grotendeels verwijderd zonder die pan helemaal te slopen.
Tips zijn zeer welkom

Heb hem al met azijn bakingsoda en zeep mix een uurtje op 200° gezet maar nada geen drupje vet opgelost.
 
Als het niet om elektrische delen gaat doe ik het met een vaat was tabletten sopje.
 
citroen

Het verwarmingselement schoonmaken


Het verwarmingselement van de Philips Airfryer mag nooit van zijn plaats gehaald worden. Maak het schoon met een zacht sponsje of een zachte borstel met een mild schoonmaakmiddel. Gebruik geen schuursponsjes of metalen gereedschappen. Om goed bij het warmte-element te kunnen, kan het verstandig zijn om de Airfryer ondersteboven te plaatsen. Haal hiervoor eerst alle losse onderdelen (mandje, pan) uit de Airfryer. Om de lastigere hoekjes tussen en achter het warmte-element te bereiken, kun je een kleine (tanden)borstel gebruiken of een satéprikker met een doekje eromheen. Droog alles naderhand af met een zachte droogdoek.


Voor het verwijderen van moeilijk toegankelijke vetresten:

Leg een stuk aluminiumfolie in de Airfryer en doe er een dun laagje water op (2 millimeter)
Snijd een citroen of limoen in stukken en leg dit op het folie
Zet je Airfryer 8 tot 10 minuten aan op 180 graden
De citroen of limoen lost het vet op
Het vet wordt opgevangen op het aluminiumfolie
Verwijder het folie en de citroen of limoen en poets alles na en maak het droog met een zachte droogdoek

bron: philips
 
Ja dat had ik ook gevonden maar dat is een waardeloze tip , het verwarmingselement brandt zichzelf schoon. Heb dat uitgevoerd en opvang alu geen spatje vet erop.
Het gaat om de aangebakken troep boven het verwarmingselement en dat krijg je met water en citroen niet los een beetje stoom helpt niet.
element wordt meer dan 200° en water borrelt bij 100° en wordt dan stoom.
 
Bakje amoniak erin zetten, deurtje dicht en 24 uur laten staan. ( niet aanzetten)

Grote kans dat al het aangekoekte vet loslaat
 
Ik heb in het verleden ook een poging gedaan om onze actifry te ontdoen van overmatig olie maar heb hem uiteindelijk maar weg gegooid.
Na het schoonmaken duurde niet lang en begon hij weer te roken.
 
dit is wat ik gebruik hiervoor ,Dr. Schnell Gastro Pur olie- en vetoplosser.
in spuiten en ff laten intrekken en vet en alle andere rommel weg.
Word gebruikt in groot keukens.
Weet niet of de link mag. anders weghalen.
 
ik heb onze philips xxl gewoon gedemonteerd, schoongemaakt en weer in elkaar gezet, kan ie weer een poosje er tegen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan