Schotel alregelen bij nacht.

G

goto

Een colega van mij beweerd dat ie als hij een satelliet zoekt(heeft geen draaibare set)dat sávonds doet want hij zegt dat bij helder weer je de satellieten kunt zien.

Wat is er waar van deze bewering,persoonlijk geloof ik er niet zo in,heb al meerdere keren gekeken maar geen ring van satellieten kunnen ontdekken.

greetings goto.

ps: mocht het waar zijn,ik heb lenzen,maar dat ik zo blind ben wist ik niet.

 
hoi

Ik vrees voor jouw collega of hij moet wel heeeeeeeel goed kunnen zien.

Maar wees gerust al wat hij ziet zijn de sterren

:biggrin: :biggrin::biggrin:

 
het is wel degelijk mogelijk om satelieten te spotten maar dat zijn dan wel de low orbit satelieten die op zo'n 500km hoogte hangen er is daar zelfs software voor om de banen te berekenen om te zien wanneer ze over komen heel beroemd was de mir het ruimte station en nog beter de iridium satelieten van moterola deze draaien in polaire banen die veroorzaken met de naar de aarde gerichte schotels de zogenaamde iridium flares deze kunnen zo krachtig zijn dat ze een heel gevoelige sterrenkjker kunnen beschadigen een sateliet die je zou kunnen zien kun je ongeveer 20 min volgen ik heb het zelf nog nooit gedaan maar wel het een en ander gelezen echter de satelieten die wij willen hebben hangen op 36000 km dat is met het blote oog niet mogelijk maar bij astra hebben ze een sterrenkijker op het dak een grote koepel en die kunnen hun astra's wel waarnemen

by the way

's avonds is het sateliet signaal wel beter dat heeft met de temp te maken

groeten herbies

 
Zelfs als hij ze zou kunnen zien is het nog steeds onzin.

Zou jij een draad kunnen mikken op het oog van een speld die kilometers weg is?

 
@herbies

Hij sprak over afregelen ?????? en zien met het blote oog??

denk het niet hoor

spotten met sterrekijker oke zou kunnen waarom niet

maar in dit geval stond er als titel afregelen

groetjes Esp

 
Ik heb ook wel eens geprobeerd om met een sterrekijker de astra satellieten te spotten maar dat is maar deels gelukt.

Het enige wat je kan zien is dat er een aantal vale "puntjes" op een regelmatige afstand van elkaar staan en dat heb ik maar aangenomen als satellieten zijnde.

Met een ontzettende goede sterrekijker van meer dan 500x vergroting moet je volgens mij de complete clarc-ring kunnen volgen met helder weer. (dat was de benaming van de ring, toch?)

 
ik heb gereageerd op het antwoord van espagnol60 die beweerde dat je alleen maar sterren ziet dat hoeft dus niet zo te zijn ik beweer niet dat je op deze manier je schotel kunt afregelen

dat is onzin

prettig weekend herbies

 
Met een goede sterrenkijker zou het best mogenlijk kunnen zijn eventuele sateliten als stipjes waar te nemen.

Maar er is een probleempje, je ziet alleen die satteliten die op dat moment ook door de zon beschenen worden, en ook het licht een beetje richting aarde reflecteren

die sattelieten die op dat moment in de schaduw van de aarde hangen zie je dus zeker niet...

De hele clarc-ring in een keer zien gaat dus helaas niet, zou wel een mooi gezicht zijn, denk ik......

Gr,

Erik.

 
Pfff,gelukkig zijn er meer mensen die het niet geloven was al bang dat ik gek ben.

Zal m'n collega eens vragen of hij sávonds Superman wordt en daardoor zeeeeeeer verziend wordt.

greetings goto.

 
Als ik 1 van de Astra satellieten wil bekijken dan stap ik op mijn bakfiets en haal er één uit de lucht vandaan.

Van de week heb ik de Astra 1g nog even bekeken in mijn achtertuintje.

Leuk ding hoor, ik hoop alleen dat ik hem goed heb terug gehangen omdat ik een lekke band had en snel terug moest zijn voordat ie helemaal leeg was.

(om dit verhaal te begrijpen moet je wat gedronken hebben)

Prettig weekend jongens!

 
Die Astrasatelieten kun je wel degelijk alle dagen zien met het blote oog

enkel je tv aanzetten en naar het astrapromotiefilmpje kijken ,maar het afregelen van de antenne moet wel vooraf gebeuren

 
@ drz,wilt u dit nooit weer doen,zat een film op sbs te kijken en mooi dat het beeld wegviel ik zoeken,zoeken,zoeken maar niks vinden.Tijdje later beeld weer prima en ik snapte maar niet waar het aan gelegen zou kunnen hebben.

Dus als je de volgende keer een satellietje ophaalt voor nader onderzoek,mail me dan ff,kan ik er rekening mee houden.

Die Astra's zitten toch met hemelhaken bevestigd,welke dopsleutel heb je daar voor nodig nr.20 of 22?Dit voor het geval ik er zelf eentje wil halen en als ik de verkeerde sleutel meeneem moet ik eerst weer terugfietsen.

(je hoeft er niet voor gedronken te hebben maar het helpt wel)

greetings goto.

 
Zullen inderdaad wel iets van hemelankers zijn. Luchtankers werken daar niet schijnt het omdat er geen lucht is:)

Oh ja, als je de satellieten in de clarc belt kan zien met een goede sterrenkijker, dan zal je er zeker een heel zwikje kunnen zien. volgens mij hebben de sats in de belt ruim 23 uur zon per dag. (en wij al klagen met een uurtje of 12 zon per dag)

trouwens wel erg cool, dat je een sat met zonnepanelen van een tiental meters breed, en een par meter hoog op 36000 kilometer afstand kan zien !

Peter.

 
Afregelen gaan m.i. het beste juist bij "slecht" weer (bewolkt, regenachtig etc.)

Want als je DAN goed beeld hebt, heb je dat zeker bij mooi weer!

Sltel je een schotel af bij helder weer in de winter met zo'n satfindertje, dan krijg je zoveel signaal dat dat ding de hoek niet uit te branden is en dan mag je alsnog gaan mikken.

Stel je af op een analoge zender dan is het helemaal aan te raden dit bij "slecht" weer te doen (nouja, niet zo slecht dat je als een verzopen kat naar beneden komt natuurlijk)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan