schotel sharing

D

dummie

Als ik internet via de schotel wil kan ik dan de schotel hiervoor gebruiken die ik al heb om tv te kijken of moet er hiervoor een aparte geinstalleerd worden?

 
Je kan de dezelfde schotel gebruiken, enkel de lnb moet vervangen worden, nl. 1'tje met 2 uitgangen...

 
Het is ook mogelijk een coax-switch te plaatsen, maar dan wordt het ofwel tv kijken ofwel internetten, naargelang je de lnbf schakelt naar je tuner of de DVB kaart. De schakeling kan je automatisch laten verlopen indien je tuner een 12 Volt stekkertje heeft. Tuner moet dan wel ingesteld worden zodat de 12 Volt "aan" staat bij het gebruik van deze.

 
thanks guys,

duidelijke uitleg, ik heb vanaf mijn schotel naar de computerruimte maar een gewone coax liggen, is dit van belang voor internet?

Voor de tv vertelde men me dat ik een goede kabel moet hebben, echter die naar boven loopt (computerruimte) heb ik eens onder de vloer verwerkt en is nu niet meer te vervangen.

Momenteel ontvang ik enkel astra, vanuit belgie is er hierop een provider die internet aanbied, en indien meerdere welke in de beste keuze?

 
waarom zou je willen internetten via de sat ???

waarom niet adsl of telenet ?

 
moet natuurlijk wel beschikbaar zijn ADSL o.i.d.

bij is dit b.v. ook niet mogelijk

helaas

Iemand nog een andere optie ?

Ik kan b.v. wel bij een kennis gebruik maken van kabel internet

zou ik naar mijn eigen huis niet iets kunnen maken hiervoor

afstand ongeveer 10 km (betaalbaar tenminste dan

Groeten satboy

 
hetzelfde probleem hier,

telenet is niet beschikbaar, (ten vroegste 2003) en voor adsl woon ik te ver van de centrale, de afstand is nu 5 km en ik zit op 5.5 km

Het kan zijn dat belgacom de afstand vergroot binnen een tijdje maar dit kan ook gerust nog een jaar duren, het werken hebben ze daar niet uitgevonden.

Ik heb een gratis nummer (0800) om op internet te gaan dus een snelle downstream connectie via de sat lijkt me wel iets tot andere opties beschikbaar zijn.

 
op de site van duck staat iets over oude bluecap lnb's (van sharp als ik me goed herinner)

die dingen kun je ombouwen naar een zender waarover je vervolgens data kunt gooien.

Het zal een behoorlijk project zijn, maar daarmee is die 10km prima te overbruggen.

voor de prijs hoef je het niet te laten, ik denk dat voor de meesten tijd het grote probleem is, want ik denk dat als je hieraan gaat beginnen je heel wat uurtjes zoet bent om het aan de gang te krijgen.

als je besluit om hiermee te gaan wens ik je in ieder geval heel veel suc6 !

Groet,

C4

 
Heb ongeveer een jaartje geleden ook aan't experimenteren geweest, via Eol, nu dat gin gin het begin allemaal wel goed...

upload via pstn of isnd download via de sat.

Om te surfen trekt deze config op niks : de data is gewoon veel te lang onderweg om dan snel via de sat terug te komen.....

Om te downloaden was dit ideaal.... 300k/sec indien ik enkele files tegelijk downloade.(=3X Adsl = 1/2 Telenet)

Maar dan(vorige zomer) werd Eol overgenomen door een andere firma en was het uit met de pret....

De download limiet werd zomaar teruggeschroefd naar =/- 30 a 50 k/sec....

Is het dan nog wel de moeite om al die kosten te doen ??? Wacht gewoon nog enkele jaartjes tot Telenet/adsl wel in je buurt beschikbaar is....

Verder, over het 5.5km ver weg wonen van de centrale...

Dit is dus echt geen probleem. je haalt alleen niet de volle snelheid.....

heb je al eens je licht opgestoken in een andere belgacom winkel? Heb ook al vrienden gekend waar ze het in de ene belgacom shop niet wilde doen en in de andere wel........

 
Ik heb beiden Telenet en Adsl. Droom maar niet teveel over snelheden en downloads, want dan zou je wel eens erg ontgoocheld kunnen worden. Ik heb al eens een zondagmiddag gehad dat een download met Telenet amper tussen de 700 à 800 kb (jawel, met kleine "b"!!!!!!) liep. Gewoon om te janken. Deze week Adsl ook een paar keer zo traag als een oude 28k modem. Dus ... maak je maar geen illusies.

 
sorry sat, maar wat jij vertelt is absoluut niet waar...

Dat je met telenet soms slehte snelheid haalt is normaal, je moet immers het netwerk sharen met medeabbonees in je staat,buurt.

Maar ADSL heet dit probleem niet, je haalt dus altijd 100k/sec(indien er geen internet-fileprobleem is natuurlijk) als je op adsl slechte download snelheden haalt is er ergens een probleem.

Ik heb nu 14maanden ADSL liggen, en dat werkt prima....

Anyway, het ging hier niet over Adsl of kabel maar over satelliet internet, en dat is spijtig genoeg nog vele malen slechter als alle bekende breedband toepassingen :-(

 
Veel verschllende meningen zoveel is duidelijk, ik denk toch dat als je geen telenet of adsl tot je beschikking hebt en dit niet zal zijn voor ten minste 1 jaar internet via de sat een alternatief kan zijn.

Dat het surfen niet vooruit gaat kan ik begrijpen het gaat me echter enkel voor de downloads, surfen via een modem is aanvaardbaar (als je geen telefoonkosten hebt) maar haal maar eens een file van 5 meg binnen.

Volgende week ga ik wat testen, ik zal mijn bevindingen hier terug posten zodat anderen ook iets hebben aan de info.

 
Belgacom works in misterious ways,

Vandaag heb ik na +/- 1 jaar wachten mijn adsl aansluiting gekregen.

Ik heb nu ook een galaxis sat kaart voor in de pc en een account voor europe online.

Welke software moet ik nu installeren ? Bij het pakket zit een cdrom van bysky maar ik wil natuurlijk mijn bestaande adsl aansluiting gebruiken.

Mijn OS is windows 2000 maar indien nodig heb ik hier ook een pc met 98SE.

alle hulp is welkom

thanks

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan