schotel

M

metoo

Er heeft een paar maand terug een test gestaan in de FSW Satellite over een schoteltje van +/- 45 cm wat er heel goed af kwam, ik ben dat blad kwijtgeraakt, wie kan mij helpen aan het merk en type van dit schoteltje ?

 
Kleine schotels (Met kop) bij de Hema. Nee, geintje.

Volgens ingeweiden is dat een Triax schotel met een SHarp LNB (Ruisgetal 0.6dB). Werkt leuk, wel een beetje weinig regenoverschot.

Groeten

 
Is 45 cm niet een beetje krap ivm de naburige satellieten?

Met 60 cm heb je een (gemiddelde) openingshoek van ongeveer 3 graden wat net voldoende is om de Eutelsat-W2 op 16 gr.te missen (als je uitgericht staat naar de Astra-1 19.2 gr).

Een 45 graden spiegel heeft een openingshoek van gemiddeld 5 graden .

Het lijkt mij dat dergelijk signaal van 1 der satellieten de andere kan wegdrukken.

En je weet hoe het gaat met digitale signalen, je hebt beeld of je hebt het niet!

Ik zou toch nog even nadenken voordat je onder de magische grens van 55 cm duikt.

Of je moet je schotel perfect uitgericht kunnen houden.........

 
Het is voor op een klassiek motorbootje, het afgelopen jaar heb ik het geprobeerd met een 33 cm schoteltje wat ik nog had van een analoge ontvanger en voor de Astra ging dat met de digitale ontvanger best wel goed op enkele regenbuien na. Toen las ik dus een test van die 45 cm schotel die erg goed presteerde, en dacht die zou perfekt zijn, alleen ben ik het blad en naam en type van die schotel kwijt.

Een 60 cm vind ik qua afmeting veel te groot voor die boot, dat ziet er niet meer uit. Triax site heb ik al gehad de kleinste is ook al weer 54 cm. Als iemand het weet bij voorbaat dank.

 
Hallo Gizmo

Ik heb die 35 cm Visiosat bekeken, maar ik heb niet de kennis om die specifikaties te beoordelen, hij kost fl 140,00, als ik die test uit dat blad er weer bij zou hebben, kan ik wel de specs vergelijken, ik kreeg de indruk dat die 45 cm schotel veel beter was als de 33 cm die ik nu had en ik wil eigenlijk alleen het geld hieraan uitgeven als ik zeker weet dat ik er ook op vooruit ga.

iig bedankt voor je reply.

 
stond in veronica satellite

nr 27 (dec/jan)

funke 42cm en sharp-lnbf

is te koop bij de Sat-center zaaken

zie achter in de veronica satellite.

suc6

apkay

 
Hey Apkay bedankt, hier kan ik verder mee.

De anderen ook bedankt voor de replys, hoop dat ik tzt ook een keer kan helpen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan