Schrijfrechten Dreambox + Polsat probleem

F

felix

Beste lezers,

Ik heb een dreambox7000s en ik kan Polsat maar niet ontvangen, dus begon ik overal op het internet te zoeken naar een oplossing. Hierdoor kwam ik op het idee om de newcam te vervangen voor een nieuwere versie. Hiervoor moet ik het met een ftp programma overzetten naar de dreambox, maar nu stuit ik op een probleem. Het ftp programma zegt namelijk dat er geen rechten zijn om bestanden te kopieren. Wat nu?
En weet iemand misschien ook of dit newcam wel de goede oplossing is om Polsat te ontvangen?

Vriendelijke groeten,

Felix

Log je met ftp wel in als user "root" ?
In welke map (directory) zet je het neer?
Normaal gesproken zet je het binaire bestand in /var/bin en dus niet in /bin.

Beter kun je newcamd via het menu van de dreambox (manager addon) downloaden van het internet.

Ja ik log in met "root" maar ik heb een .zip uitgepakt in een mapje en daarin zitten allemaal files en volgens de readme moet ik stuk of 5 files als eerst ergens in een map zetten:

Files keylist, rsakeylist, tpscrypt, ppua,
readme.txt and nagraAU.txt must be present in /var/scce (/var_init/scce on
Dreambox), files newcamd.conf, cardserv.cfg and betad.cfg must be present
in directory /var/tuxbox/config (/var_init/tuxbox/config on Dreambox).

...

Het kan dus ook volgens de dreambox zelf volgens u, maar ik kan manager addon nergens vinden (wel download addons, maar daar staat newcamd niet tussen).

hallo,

ik heb hetzelfde probleem het meeste kan ik wel over zetten met ftp, maar er zijn ook een paar mappen die beveiligd zijn tegen het over zetten. ik gebruik deze image pli-7000-3009.

groetjes alex

hoi draai met de hydra via usb stick draait bij mij perfect.
met zelf niet zo te spreken over pli.
heb er tot nu veel problemen mee gehad bij men 5620.
als je een beetje handig bent zet je de nieuwe sleutels er handmatig in.

doe altijd softcames en keys updaten rechtstreeks van de dreambox
gaat prima

Selecteer eerst een ander EMU, dus RADEGAST of CI...

Want als Newcamd aktief is mag je zijn bestanden niet overschijven, wel in de var/scce map, maar niet in de var/bin map..

Waarschijnlijk is dit je probleem, Dus even andere Emu selecteren en dan weer proberen..., wedden dat het dan wel lukt..hehehe

GR Fred.

Wel leuk hoor, die ftp tooltjes, maar nu even back to basic:

Als je alles wat op de Dreambox nou eerst in een directory zet, zoals /tmp of een slimme plek op de hd. Dan met telnet een verbinding opzetten naar de Dreambox en met mv (move) of cp (copy) de files op de juiste plek zet. Lukt er iets niet? Dan kan je op je gemak kijken hoe de permissies op de files en directories staan, en daar eventueel iets aan wijzigen met chmod. Over het algemeen geeft het iets meer inzicht in het hoe en wat van de Dreambox. Have fun!

KK toch, jij als linuxkenner zou beter moeten weten.
Als je in een directory geen schrijfrechten hebt, dan zul je die ook niet hebben als je vanuit een andere directory een mv of cp commando gaat geven.:)

Het tweede kan wel, zien of je met chmod rechten kan wijzigen, maar helaas zitten die rechten vaak in de firmware ingebakken zodat je ze niet wijzigen kan.
Bij de Ronaldd images was dat bijv. het geval, dat was ook een van de redenen dat ik die niet draaide.

Bij Rudream en SF-Team heb ik er nooit last van gehad, daar kon je wel gewoon in de dirs waar je in moet kunnen, incl. schrijftoegang.

Dus ook mij lijkt de beste oplossing gewoon eens proberen met een ander image.
Misschien moeten we eens met zijn allen aan de firmware makers vragen er op te letten dat de rechten goed staan.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan