SCT

P

Pete

Hallo iedereen,

Ik heb een Nokia 9500 met DVB2000. Mijn kennis op het gebied van onze hobby beperkt zich (voorlopig!) tot het programmeren van een kant en klare file op een Pic-card met m'n Goldprogrammer. Het is me echter nog met geen enkele file gelukt om een ander dan een zwart beeld op te vangen van SCT (terwijl de andere zenders vermeld in de "readme" file wel werken). En, echt waar, het is mij niet zozeer om de natuurfilms aldaar te doen (die zijn genoeg ergens anders te vinden :)) maar ik wil graag weten waarom het niet werkt. Daarom wil ik graag files leren editten om dan later ook het loggen onder de knie te krijgen (lijkt mij een logische volgorde).

Wie zet mij op weg?

 
SCT is irdeto. Ga eerst op http://go.to/atilla het lexicon eens leren, dat is de basis van alles.

Weliswaar zijn er wat dingen veroudert maar het meeste, vooral de opbouw van de strings is nog allemaal up to date.

Die opbouw van de strings, daar gaat het om en die basiskennis zul je onder de knie moeten hebben.

Dat zal de nodige moeite vergen, maar als je dat kent, dan weet je ook wat. Zorg dan dat je hier een special member toegang krijgt dan kun je nog veel meer leren.

Waarschijnlijk heb je aan het Lexicon zelfs al genoeg om er achter te komen waarom bij jou SCT niet wil.

 
SCT is ook een kwestie van geduld hebben.........;-)

Als je na een paar minuten geen beeld hebt, probeer dan es een cam rest-init menu 8>3>2>3, doet vaak wonderen.

Floept ie dan nog niet aan: menu 6>9 replace channel.

 
Bedankt voor de replies heren, ik ga aan het werk!

BTW het resetten van de Cam en herinitialiseren heeft wel al geholpen bij andere zenders maar dus nog niet bij SCT. Ik vermoed dat 'Replace Channel' pas nut heeft als je beeld krijgt na een Search gedaan te hebben. Is dit correct of kan het ook zijn dat je nog wat geduld moet hebben en bvb de Cam opnieuw resetten?

Groeten,

Pete

 
Het werkt én ik ben wat wijzer geworden!

Groeten aan iedereen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan