SD -Card zwendel

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.544
Waarderingsscore
652
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ik heb op ebay een 8Gb Sd card gekocht.

Deze wordt ook keurig als zodanig herkend, maarrrrrrr er kan maar 4Gb opgezet worden. Daarna is het niet meer herkenbaar.

Formatteren heeft geen effect, kan ik nu op een of andere manier de SD-card herzien zodat de 4Gb format niet overschreden wordt??
 
Hoe heb je de SD kaart geformateerd? fat , fat16 of fat32

Anders kan je onder schijfbeheer in windows de partitie 4GB groot maken en de rest weg laten en geheel niet benoemen als schijf en gewoon als fat formateren.
 
in schijfbeheer kan ik niks kiezen staat op 7.80 Gb, normaal kun je de partitie daar weggooien en fnieuwe partities aanmaken en formatteren als bv fat32

Of deze formattering ook geld voor een SD-kaart??
 
Is je kaartlezer wel geschikt voor dergelijk grote kaarten ?
Ik meen dat dan SDHD compatibel moet zijn, en de meeste kaartlezers zijn dat dus niet.
Ik kan me dus vergissen in de term SDHD, maar iets dergelijks is het wel.
Voor vast ingebouwde (pc) versies van meer dan een jaar oud is het in ieder geval zeer onwaarschijnlijk dat ze compatibel zijn.
 
kaartlezer zat erbij en deze meld keurig 7.81 Gb

Maar toen de foto betanden in mijn Canon boven de 4 Gb uitkwam kreeg ik foutmeldingen.

Een andere kaart met 8Gb (maar dan origineel Sandisk heeft dit probleem niet dus aan de camera en de kaartlezer zou dit niet kunnen liggen)

Op het net een progje gezocht die de kaart vol schrijft en dan verified en deze komt na het volschrijven ook met fouten boven de 4 Gb
 
Als het 1 File is die groter is dan 4GB dan krijg je die NIET op een filesysteem met FAT (Fat32 max 4G per file).
Je kunt de kaart met NTFS (Of ext2 of ext3 als je Linux hebt) formateren.

Je kunt onder windows Partitie programma's voor windows gebruiken om een SD kaart in te delen en te formateren op de gewenste groote.
Heb een 2 GB kaart in 2*1G ingedeeld gehad, helaas kon Windows(2000) alleen de eerste gebruiken, dus maar weer terug gezet naat 2G.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan