Season interface in WIndows en dbox

K

kirech

Ik heb een Seasons.

Die werkt wel onder een DOS programma op mijn dbox.

Echter in Windows (hbemu) werkt die niet.

Krijg alleen maar nulletjes (0) binnen van de CAM.

Iemand een idee ?

 
Lees eens in het Loggen forum de topics hierover.

Misschien moet je wat aan je instellingen veranderen, baudrate bijv. In sommige ontvangers wil het niet goed etc. Het zou ook kunnen dat je je dos window niet full screen hebt draaien, dat kun je doen door op alt-enter te drukken (nee niet dat vierkantje rechtsboven).

Verder config.sys eens aanpassen en zorgen dat je wat meer basisgeheugen vrij krijgt door himem.sys en emm386 regels toe te voegen en een shell commando bijv.

Allemaal dingetjes die zouden kunnen helpen.

 
Tx BT,

Zal eens verder snuffelen.

Maar heb ondertussen wel gelezen dat er bepaalde mensen wat componenten vervangen hebben op hun seasons (capaciteiten, ...) en ik dacht dat het daar iets mee te maken had.

In DOS wil ik zeggen, computer restarten in DOS, geen dos onder windows.

Kirech

 
Soms is zo'n aanpassing nodig, meestal niet.

Ik snapte al wat je met DOS bedoelde.:) Maar daarom vroeg ik ook wanneer je het met een windows dos-box probeerde, of je dan wel full-screen gebruikte (en niet maximaal venster). Dat kan namelijk verschil uit maken.

Let ook even op welke .bin je in de CI hebt.

Er is inmiddels de f2-b015.bin uit die heel goed werkt en daar is inmiddels ook weer een update voor f2-b016.bin.

 
Ik gebruik de Nokia 9500 met Irdeto Cam, geen CI dus.

Ik ben me eigelijk een beetje aan het voorbereiden tot het mogelijk wordt om vooral ook Seca te kunnen ontvangen op de dbox. Kan dan de Philips terug bvan de hand doen.

Weet je hoe dit zit met de hardware aanassingen van de seasons ?

Heb eens bij loggen gekeken maar kan niet iets specific vinden. Zijn er windows instellingen die de seriele poort beïnvloeden ? (in tegenstellingen tot DOS)

Het programma om in DOS met de Seasons te werken, werkt NIET in een DOS window onder Windows.

Tx, Kirech

 
Het kan zijn dat je niet genoeg geheugen vrij hebt in een dos window (full screen).

Wat je wel eens kunt proberen is je config.sys en autoexec.bat aanpassen, ondanks het feit dat win98 dat niet nodig heeft.

Dan zou je dit kunnen proberen (uitgaande van het feit dat je win95/98/98se draait).

config.sys van boven naar beneden:

Device=c:\windows\himem.sys

device=c:\windows\emm386.exe noems

files=30

buffers=25

lastdrive=z

dos=high,umb

shell=c:\command.com c:\ /e:1024 /p

Tussen dos=high,umb en Shell= kun je eventuele andere settings kwijt. Device=display.sys weghalen die wordt nooit meer gebruikt (of je moet een cga of ega monitor hebben).

Eventueel testen en anders "emm386.exe noems" veranderen in "emm386 ram"

Autoexec.bat is handig om daar bepaalde temp settings in op te nemen.

Wis de "mode con" regels, zijn niet nodig.

Eventueel autoexec.bat aanvullen met

path=c:\windows;c:\windows\command

set temp=c:\windows\temp

set tmp=c:\windows temp

Met win M(eer) E(llende) zou ik dit NIET doen.

Met de genoemde versies kan het nogal eens wat verschil maken.

Vraag 2:

Nee ik weet niets van de aanpassingen helaas.

Vraag 3:

Instellingen die de seriele poort beinvloeden? Zou kunnen, ligt er aan wat je geladen hebt, ook aan beveiligingssoftware en wat eventueel seriele poorten gebruikt en welke.

Wel kun je de poortsettings in de eigenschappen van het apparatenbeheer al eens maximaal zetten.

Dus snelheid naar 115200 of instellen naar de baudrate die de compoort nodig heeft voor Voyager etc. Ook eventueel xon/xoff veranderen naar RTS/CTS indien nodig.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan