Season PCB

sat4me2

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Graag wil ik een season-interface maken. Ik weet alleen niet hoe ik een gif afbeelding van een pcb op de goede schaal krijg afgedrukt. Als er nog mensen zijn die zelf geen printen kunnen maken en er ook graag een willen even een mailtje.

Groeten Sat4me2.

 
Gewoon uitprinten en een origineel kaartje ofzo erop leggen, de breedte controleren en dan weet je of hij goed is.

Als dat niet lukt, kun je met bepaalde foto-bewerkings software je *.gif groter en kleiner maken, ikzelf gebruik daar Adobe Photoshop voor. Dat werkt goed.

Laat het even weten als het gelukt is.

Greetz, Matrix

 
Het is inderdaad gelukt op de door jouw genoemde wijze maar met een ander programma. Dit programma zat bij mijn HP officejet. Het heeft wel zon'n 10 afdrukken gekost om goed uit te komen maar dan heb je ook wat. Het resultaat heb ik geprint op een sheet van een overheadprojector. De inkt heeft dan wel een lange droogtijd nodig. Nu even printmateriaal zien te krijgen van de juiste dikte en dan kijken of het inderdaad lukt. Als iemand een betere procudure heeft hoor ik het graag.

Groeten, Sat4me2.

 
Het is inderdaad een heel omslachtig werkje om op de juiste verhouding uit te komen.

Ik doe het ook wel met de kopieermachine daar kun je ook speciale transparantjes voor krijgen, met vergroten/verkleinen kun je zoeken naar de juiste maat.

Ik kopieer de layout dan 2 tot 3 keer achter elkaar op hetzelfde transparantje om de lijnen zo dik mogelijk te krijgen. Ik zet dan eerst in de hoek van het transparantje met een pen een kruisje zodat ik later weet hoe het transparantje in de bak moet liggen. Na enkele keren koipieeren krab ik dan met een mesje oneffenheden weg.

Het mooiste werkt het als je een layout kunt printen die al in de juiste verhouding is, Adobe Photoshop geeft zo'n layout dan perfect in de juiste maatvoering weer, PaintShop Pro komt vaak met hele andere maten dus probeer het eens met Photoshop.

 
ik ben gestopt met een inktjet (te kort geduld), gebruik liever een laserjet. ik maak dan 3 a 4 afdruken die ik met plakband op elkaar plak. het formaat aanpassen doe ik met een cad programma.

 
Omdat ikzelf ook een laserprinter heb heb ik dat ook geprobeerd, temeer omdat ik dacht dat de sheets (van een overhead-projector) normaal ook met een laserprinter worden afgedrukt. Het resultaat was zeer teleurstellend omdat de gedeeltes die transparant moeten blijven een donkere sluier krijgen. Het geheel lijkt meer op een röntgenfoto dan op een bruikbare film. Ik ben dus benieuwd waar je op afdrukt.

Groeten, Sat4me2.

 
"gewone" 3m overhead sheets die bestemd zijn voor kopie/laserjet. er zijn ook de standaar beschrijfbare, maar die "verbranden". ook om een sheet meerdere malen te printen levert een gekreukeld exemplaar op.

 
@vlovlo

Twee soorten heb ik in mijn bezit beide van 3m het eerste type is de 574 transparancy film for infrared copiers en de andere 688 transparancy film for plain paper copiers. Beide krijgen een donkere sluier bij het afdrukken.

Groeten, Sat4me2.

 
transparency film laser printer (cg3300 ?) de andere doos ligt op mijn werk maar daar die was voor fotokopieer aparaten. staat de printer instelling en het tekenprogramma wel op zwart/wit i.p.v. grijs tinten?

 
Hallo allemaal ik gebruik 3M PP2500/20 dit is transparrant film voor Laserprinters en Copiers dit werkt op een lazerprinter als een speer je maakt eerst je afdruk op maat op gewoon papier, als je afdruk maat klopt druk je het plaatje zo donker mogelijk af op je laserprinter als dat gebeurt is pak je zwarte bij vul inkt voor een deskjet printer en laat een paar druppels op je Film vallen en vrijf dat uit met WC papier laat dat even drogen en veeg het overtollige er weer af met WC papier en je hebt een mooie donkere Film

suk6 er mee

G.R Pecari

 
Ik gebruik een speciaal soort overtrek papier daarvoor (merk en type moet ik ook FF opzoeken).

Dat papier is veel egaler dan het bekende overterk papier.

En de struktuur is zo dat het de inkt niet opzuigt zoals gewoon papier wel doet, en er dus een haarscherpe afdruk geproduceerd wordt.

Afdrukken deed ik met een 600 DPI inkjet en ik maakte twee afdrukken.

Maar die printer is defect en nu doe ik het tijdelijk met een 300dpi resolutie.

De belichting gaat perfect op deze manier, duurt 5 minuten.

 
3 tips van een graficus....

1) zet je bitmap om in een vectorbestand (bv. met adobe streamline of coreltrace). Je kunt dan in Coreldraw de vector bestanden haarscherp maken. (knooppunten verwijderen en krommen naar lijnen zetten). In cdraw kun je heel makkelijk scalen. Bij het printen spiegel je de afbeelding. Er kan dan geen onderstraling plaatsvinden tussen de afbeelding en de print.

2) als blackmaker werkt haarlak perfect.

3) gebruik in je laser kalkeerpapier wat geschikt is voor laser (Gateway, vraag uw plaatselijke drukker!)(is 10% van de prijs van een filmsheet), 20% langer belichting vanwege de mindere opaciteit.

[Edited by denktenk on 31-03-2001 at 01:15]

 
Eagle heb ik hier ook, echter in deze topic gaat het hier niet om printjes te tekenen, maar om een layout uit te printen.

greetz, Matrix

 
teken de layout en druk op print.

komt precies op maat uit je printer.

en als je in de layout ook nog,

de componenten plaatst.

kan je ook nog een partlist printen

suc6 apkay

 
Ik gebruik al een ander teken programma, en als ik printjes maak doe ik dat inclusief schema en bijna alles wat erbij hoort..

Dat programma drukt naar keuze gespiegeld (bij mij dus standaard) of invers af en ook precies op maat.

Het papier waar ik het hierboven over heb, is dus dat kalkeer papier van denktenk..

 
Hoi,

Ik zal ook eens een tip aan de lange rij toevoegen....

Wat ik wel eens gedaan heb, en dat werkte prima, is het volgende.

Is een print met een laserprinter op normaal papier maken,

in spiegelbeeld zodat de toner kant op de PCB komt.

Als je nu de andere zijde van het papier met zuivere naaimachine olie insmeerd, die water achtige, transparante olie.

Wordt je papier bijna geheel transparant!! het lijkt dan op het bekende kalkpapier.

Met een belichtings tijd van ongeveer 10 Min (250w lamp)

werkt het prima.

Ik heb hier vroeger een aantal printjes mee gemaakt, mischien heb je er iets aan.....

Groetjes,

Erik.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan