seasonlogger 2 via notebook lukt niet ?

I

ilya

Ik ben uren met het loggen bezig geweest.Ik gebruikte hier voor mijn zojuist gekochte seasonlogger2 zonder voeding.Echter geen enkel log gezien.Het probleem werd veroorzaakt door de ser.compoort.Zowel met Walbanger 2.01 als Windecrypt 1.05 kreeg ik de melding dat de com setup nog gedaan moest worden.Geen enkel reactie??.Vervolgens heb ik om mijn compoort uit te testen met succes een kaartje geprogd met Gold140.Conclusie mijn compoort is goed.Nadat ik mijn seasonlogger in de philips 5816 heb gstoken brandt er een rood lampje.Zodra ik de ser.kabel aansluit brandt het lampje niet meer.Ik krijg ook geen beeld op mijn tv meer.Het lijkt of alles " vast" zit.De bekende oranje balk blijft " hangen".Na de season l. eruit gehaald te hebben en de box gereset te hebben weer beeld. Ik werk met een notebook met windows me, 600 mhz.Je zou gaan denken dat de notbook " roet in het eten gooit". O ja, de modem uitgeprobeert op 9600 en 11520 ..Kortom hier roept een gefrusteerde liefhebber om hulp.

ILYA

teloggen.

 
Datzelfde heb ik ook eens gehad na lang zoeken bleek dat, de de infraroodpoort aan dezelfde compoort gekoppeld was als de season interface : infrarood uit en loggen maar, misschien heb je hier wat aan......

suc6 Jantje

 
Jantje

Ik heb pas een nieuw notebook.Ik lees in de handleidng nergens iets over infrarood.Hoe kan ik dit controleren.Misschien een domme vraag.Ik kom er tot nu toe niet achter.Mijn compoort werkt perfect voor bijna alle progamma's.Behalve voor ......... jawel de seasonlogger2.

Juist met mijn notebook dicht bij de box dacht ik kan ik makkelijk loggen???.Jantje bedankt in ieder geval voor je reactie.

Ilya

 
Probeer de andere baudrates ook es.

Volgens mij had ik met 82XX of 81XX wel succes op een mediabox. Maar het is al ff geleden dat ik daarmee gelogd heb.

 
het lijkt mij dat je een externe voeding op je interface nodig heb, dit al geprobeerd?

 
Ik heb een seasonlogger2 waar geen externe voeding voor nodig is zoals bij b.v. vp2 of goldprog.140.Trouwens deze werken perfect op mijn notebook.Vlovlo ik vind het fijn dat je meedenkt en mij probeert te hebben.Na twee dagen zoeken en van alles uitproberen ben ik wel behoorlijk gefrusteerd.Maar je het is tenslotte hobby!!O ja ik heb 2x de benodigde files opnieuw geinstalleerd zonder een enkel succesje.Ook bij Robin Win de melding Error loading config seca alg.Bij windecript "No comm port setup,Please use the menu to adjust the setting".Natuurlijk vanalles uitgeprobeerd???

Ik hoop vlovlo dat je de gouden tip weet.

 
Ilya, als ik jou was zou ik toch maar eens goed onderzoeken of je werkelijk geen voeding nodig hebt. Welke ontvanger heb je?

 
Thanks voor je reactie

Ik heb een Philips 5816.Volgens de beschrijving van windecript en Walb. moet e.e.a. werken.Ik las echter ergens op de bord dat er een weerstandje erbij geplaatst zou moeten worden indien je een season2 zonder voeding hebt.Ik ben helaas geen techneut.Verder denk ik dat ik te weinig weet hoe om te gaan met de software van wb en wind.Het lijkt allemaal simppel, maar toch!!.Volgens mij moet ik iets doen met het editten van keys etc.in deze log software ??Mijn gevoel zegt dat het niet aan de compoort ligt. Dus het problem ligt wellicht aan mijn onwetenheid. Ik hoop dat de beginners van mijn problemen leren.Ik heb al het nodige gelezen in de MOSC van R.G., zelfs al een uitreksel gemaakt.Des ondanks voel ik me een roepende in de woestijn.Ik denk maar de aanhouder wint??

Ilya

 
Na mijn weten kun je met widy alleen de kaart loggen dus niet emuleren en loggen op een philips.

het is mij antans bog niet gelukt.

probeer een WallBanger deze werkt op ·

.1 9800 Nokia

·2 Nokia 9600

·3 Humax 5400

·4 Echostar DSB2110CI

·5 Manhattan DSR2500APCI

·6 Mediasat Pioneer v10.1.0

·7 Pioneer OnDigital box

·8 Digiquest P2000

·9 Philips 5816

·10 AD3000IP

·11 Aston 1.0 ,1.03,1.04

·12 Technotrend DVB/PCI card with 2 CI Slots

succes

 
Ik heb de zaak perfect aan het werken gekregen op een philips en andere seca boxjes.

Het is zaak dat de compoort goed ingesteld word daar anders direct de voeding van de kaartlezer afgeschakeld word.

Ook de exterve voeding is niet nodig , die kan perfect gevoed worden via de lezer.

De compoort instelling is : 11520 baud.

 
Ik heb het nu uitgeprobeert.Inderdaad op de baudrate 11520 gaat het emuleren met Walbanger met de notebook perfect gaat.Harstikke bedankt tech.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan