seca card met code

E

erik2710

kan iemand mij vertellen hoe ik uit een seca card de pin code kan analyseren of, terug vinden via het gold140 programma.

 
Huh, pincode is toch 0000, tenzij je hem zelf verandert hebt, of bedoel je iets anders? :confused:

 
Een pin code van smartcards zijn 99% van de gevallen niet zo simpel te omzijlen door ze 'even' uit te lezen met software.

De smartcard heeft zelf een teller die het aantal gemiste trails telt en als deze overschreden wordt dat blokeert de kaart. Soms kan je dan (zoals bij GSM) met een PUK code de kaart weer unlocken.

Er gaan ook geruchten dat er smartcards in omloop zijn die een zelfdestruct uitvoeren nadat je te vaak geprobeert hebt. Maar dit kan goed uit het rijk der tam tam komen :)

Naar mijn idee kan je dus niet de pincode omzijlen van een orginele smart card tenzij die heel erg onozel opgezet is.

Van een goldwafer kaartje kan als de code niet protected is, je al veel simpeler dingen uitlezen.

Truuken om orginele kaarten en protected GW toch uit te lezen zijn er wel. bv de spaning verlagen, maar dit zijn niet de standaard huis tuin en keuken technieken :)

Succes!

WebSel

PS Offeuu, zijn de C+ kaartje echt pincode resetbaar ??

 
de pincode van m'n GWkaartje is 6969. is deze versleuteld opgeslagen in de EEPROM? Met een hexeditor kan ik 6969 niet vinden. niet in hex, niet in decimaal.

nitwit

 
@nitwit,

Yup die pincode moet of in de eepromstaan of in de data stuk van de 16x84 pic.

Ik denk alsje de asm ff na leest van de pic je wel ziet waar die hem neer mikt.

Wat ik zo op het eerste gezicht gezien heb is die pic assembler niet supper ingewikkeld. Maar het is ook weer niet even een basic programmatje wat je opleest :)

Op de website van BT staat een pdf over de 16(F/C)84 pic's

WebSel

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan