seca op de Nokia 9500

Gaat zeker niet om een grap. Of het nu al werkt is nog de vraag maar ik weet dat er mensen al vrij lang mee bezig zijn om de lekkerste ontvanger allertijde ook geschikt te maken voor in eerste instantie seca en daarna voor viacess.

Het oude beestje moet maar weereens aangesloten worden lijkt me :):)

 
Ach ik kan het echt niet geloven dat je met die antieke bak Seca zou kunnen kijken op het Internet word zoveel geschreven.

 
Hoi,

Waarom eigenlijk niet?? als er een ontvanger universeel van opbouw is, dan is dat de nokia 9500 wel....

Het enige wat gedaan moet worden, is het doorgeven van alle 2 byte control-words naar het kaart-slot.

Dit is wel lastiger dan het zo lijkt :-/

Maar als je kaartje vervolgens de juiste 10 byte`s terug naar de DSP in je cam stuurt heb je beeld!!

Nagenoeg alle codeersystemen zijn gelijk!!!, het enige onderlinge verschil is de manier waarop de cam met de kaart "praat".

Een klein verschil is wel, dat bij CA-Irdeto ontvangers een deel van de data van het kaartslot ook door de processor van de ontvanger loopt.

DVB heeft hier in het verleden al een oplossing voor gevonden, kijk maar naar de mogenlijkheid om bij de Nokia Pre**orld op en standaard (nederlandse) cam te kunnen bekijken

Ik verwacht, als de ontwikkelingen zo door gaan, dat we over een maand of twee fijn Seca op onze Nokia kunnen kijken.....

Groeten,

Erik.

 
Ik heb ondertussen de cam van de Nokia 9500 laten patchen of ombouwen naar allcam (dus ook seca). Ik heb de Sandra software op de Nokia gezet. Maar nog geen beeld op secazenders. Ik heb de DS9 files geprobeerd op piccard II met 628/24c64 en op atmelkaart met funfiles. Niks.

Wie heeft er wel beeld en wat moet ik alsnog doen om ook beeld te krijgen?

 
Wel hier werkt alles prima, muv enkele kanalen. Maar beeld op Irdeto, BetaCrypt, Seca en Viaccess. Ik zelf heb de nieuwste DVB2000 erin zitten maar dit maakt weinig verschil dacht ik. Wat wel belangrijk is zijn de juiste settings en natuurlijk de juiste files op je kaart.

Suc6

Ruff rider

 
@Ruff Rider

Ik heb de Nokia eindelijk aan de praat gekregen.

De nieuwste software gedownload (speelt dus wel een rol denk ik), een nieuwe settingslijst (van dream) en een goed werkende file met editor bij Duck gevonden.

Knap werk door al die mensen. Automatic switching tussen de coderingen en de snelheid valt ook mee, alleen een paar keer dat ik moest terugzappen om alsnog beeld te krijgen.

 
@Derek: Heb je daarvoor je CAM ook gepatcht?

Of hoeft dat niet meer?

 
@Black Tiger

De cam was gepatched. Ik heb er natuurlijk niet aan gedacht om het eens te proberen zonder de patch. Hoogstwaarschijnlijk zal het zonder wel niet werken maar je weet natuurlijk nooit.

 
Heb gisteren met een FUNCARD (Atmel) ook de boel aan de praat gegekregen op mijn MM9500 met gepatchte CAM

Gebruik de laatste dvb versie (beta5) maar wat is die traag (zelf op FTA zenders) ...

Echter Seca en Viaccess zonder problem. Switcht zonder een CAM reset te moeten doen of de kaart te herin stoppen;

(wat ik met Wallbanger wel moest doen soms)

MAAR, ik heb wel een aangepaste settinglijst moeten laden. (die bij het FUN pakettje zat).

Wat je dus nodig hebt: een gepatchte CAM, een PICCARDII of FUNCARD en een aangepaste dvb settingslijst.

Ben in de hemel nu. Wie had dat ooit gedacht, een MM9500 op Seca na al wat er over is gezegd en geschreven.

Nu nog de optische uitgang erop en ik heb een receiver die moderner is dan de nieuwste receivers.

(ant welke ontvanger doet Irdeto, Viac, Seca, heeft optische uitgang EN Scsi interface om daar allerlei dingen mee te kunnen doen ?) (moet er iemand een Philips seca bak ?)

Vraagje, Derek waar heb je die "dream" setting lijst vandaan ? Die heeft blijkbaar ook de aangepaste PIDS om s*c* ev V**c*ss te switchen.

 
@Kirech

Die settingslijst zat bij de file, speciaal voor nokia cam, op de Ducksite. Trouwens een heel uitvoerige file met editor en zoals gezegd een settingslijst.

Nu bevat deze settingslijst enkel Hotbird en Astra kanalen. Blijkbaar is er iets speciaal aan die settings want als ik een nieuw kanaal toevoeg (bv. Animal of de Viasat kanalen op Sirius) dan verschijnt wel de S op de Nokia osd maar geen beeld. Hoogstwaarschijnlijk zijn ook die instellingen fout bij een aantal zenders die niet werken in Dream settingslijst (o.a. palco, terwijl telepiu wel werkt).

Weet er iemand over welke instellingen het juist gaat en hoe we deze dan moeten veranderen.

 
Vreemd ik kan die file bij duck niet vinden..

Wat me overigens opvalt bij het kijken in die DS9 en 2-in1 goldwafer files is dat er voor s*c* en V**cc*ss alleen OP keys in zitten, dus geen AU.

Dat filetje voor de 16f84 (Irseto510) dat lijkt me wel een aardige.

Mooi simpel editortje erbij..

Vandaar mijn vraag: Laat de gepatchte "oude"CAM de EMM's voor die systemen door? Dat kun je zien in Wallbanger.

 
@ Satslop:

Die GW files , werken die op een MM9500 of enkel op de HUMIE. (heb me rot gezocht om GW files die Seca (en/of) Viaccess openen op de MM9500.)

Kirech

 
Nou, mijn bedoeling was op de 9500. De soft gaf echter geen ATR na het proggen in de pic16f84. Of ze zijn iets vergeten, OF het is toch voor een andere kaart bedoeld.

Overigens heb ik de Amon Cam zien werken met een funcard en dat gaat juist erg snel! Je moet alleen niet die nieuwere dvb2000's pakken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan