Secacrdedit04

S

Skybobo

Om te beginnen, fijn dat we er weer zijn. Met dank aan de achterban van dit board.:)

Ik heb Windows ME op de pc gezet en alles werkt prima behalve het prog Secacrdedit 04. Ik krijg een foutmelding

ComDLG32.OCX or one of its components not correctly

registered.

Raar want dit progje draait zonder instal. Onder '98 werkte het perfect en onder Win2000 had ik ook geen probleem.

Wie heeft dit euvel ook gehad en opgelost?

Bedankt alvast

Skybobo :)

 
Aaah, it's good to be back!

Waarschijnlijk verwacht het progje om met de compoort te kunnen kletsen zoals de foutmelding al ongeveer zegt: com. Is misschien een hint.

Groetjes,

Dreeke

 
Originally posted by Skybobo Om te beginnen, fijn dat we er weer zijn. Met dank aan de achterban van dit board.:)


Ik heb Windows ME op de pc gezet en alles werkt prima behalve het prog Secacrdedit 04. Ik krijg een foutmelding



ComDLG32.OCX or one of its components not correctly



registered.



Raar want dit progje draait zonder instal. Onder '98 werkte het perfect en onder Win2000 had ik ook geen probleem.



Wie heeft dit euvel ook gehad en opgelost?


 


Bedankt alvast


 


Skybobo
:)
Gewoom ME eraf halen....

Mijn ervaring met ME is dat het soms te veel zelfdenkend is

voor de gewone recht toe recht aangebruiker is het leuk maar probeer geen oudere dos-gereleteerde proggie's.

Als je bij de installatie alles installeerd en via het internet update werken meer proggie's alleen kost het te veel hd-space ;((

suc6 ermee.

 
Mocht het zijn dat je teneinde rade bent mail mij dan.

Ik zal je die file wel sturen.

Anders een VB kit erop en dan lukt het ook wel.

Heb tot hiertoe nog maar weinig problemen gehad met die ME.

 
Je kunt proberen om ComDLG32.OCX manueel te registreren.

Copieer de ocx in je windows/system32 directory, en typ in dosmode:

regsvr32 ComDLG32.OCX

Grtz,

Wimpie

 
Het probleem dat COMDLG32.OCX niet gevonden wordt, ligt niet aan ME. Het is simpelweg omdat de Cardeditor zonder setup geleverd wordt. Het programma heeft nou eenmaal sommige componenten nodig die door Visual Basic gebruikt worden.

Het gebeurt vaker dat je dat soort meldingen van een programma krijgt. Dit komt meestal omdat de benodigde componenten voor VB niet geïnstalleerd zijn.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn, hierbij een link naar een bestand die alle VB5 componenten op je systeem installeerd. (1,7Mb)

ftp://ftp.simtel.net/pub/simtelnet/win95/dll/vb500b.zip

Het is freeware!

Groetjes Twinsat

 
Iedereen hartelijk dank voor de info. Ik heb er een paar dagen uitgelegen omdat ze ergens een kabel hadden opgegraven. Ik ga alle mogelijkheden proberen. Het nut van het board heeft zich weer bewezen.

groeten

Skybobo :)

 
Heel mooi :)

Het progje werkt weer.

@Twinsat.., ik heb jouw URL verwijzing gebruikt, alleen stond het niet in het b-file maar in het a-file. In ieder geval, bij mij werkt het weer.

Iedereen bedankt voor de replies.

groeten

Skybobo :):)

 
Toch nog een klein probleempje. Als ik een file wil openen en op het 'open file' icoontje klik. gebeurt er niets. ik kan dus geen files loaden om te editten.

Mis ik soms toch nog ergens een ocx file? Het programma vraagt er in ieder geval niet om

Skybobo :)

 
Fijn the lezen dat het programma inmiddels werkt.

Ik heb inmiddels gemerkt dat er meerdere versies in omloop zijn. Een collega sat-liefhebber had ook problemen.

Ik heb toen de bij mij aanwezige versie op zijn PC gezet, en nu werkt het zonder problemen.

Wanneer je een bestand zou missen, dan zou het programma dat middels een pop-up moeten melden, zoals dat bij COMDLG32.OCX gebeurde.

Als je de bestanden wil hebben zoals ik ze heb, geef dan even je e-mail adres, dan stuur ik ze wel even.

Groetjes Twinsat

 
Ik heb inmiddels bij Mastercard (ja die is er ook weer)een file met drivers opgehaald waarna alles weer helemaal als vanouds werkt. Iedereen hartelijk bedankt voor de replys

groeten

Skybobo :) :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan