SECAUtil

S

Skybobo

Ik gebruik SECAUtil versie 0.74d

Wie kan mij vertellen hoe ik de datum aanpas? Het vakje waarin de datum wordt weergegeven is latent en ik heb geen idee hoe ik dat moet aanpassen. Van sommige zenders staat de datum ergens in 2100 en van anderen in 2000. E.e.a. moet toch aan te passen zijn of is er een reden om dit te blokkeren?

groeten

Skybobo

 
Skybobo, secautil is specifieke software voor mosc aan te passen, illegale software dus.

Let als SM member a.u.b. even een beetje op waar je dit soort topics plaatst.

Hij stond in programmers en programmersoft maar dat is een open forum en daarin mag dat niet besproken worden.

Daarom heb ik hem maar even hier naartoe gemoved.

 
Sorry, wist niet dat dit programma onder het hoofdstuk 'illegaal' viel. ik gebruik het trouwens niet eens voor een Mosc kaart. Ik ben wat mogelijkheden ervan aan het bekijken, zodoende mijn vraag over de datum.

groeten

Skybobo :)

 
Ik neem aan dat men toch nog wel mag antwoorden?:)

groeten

Skybobo :)

 
@ wizzaerd,

bedankt voor de reply maar ik heb Picbined en het gaat mij erom hoe ik bij SECAutil de datum kan aanpassen, het is mij om het programma te doen en niet zo zeer om de datum op een kaart aan te passen. Ik vroeg mij af waarom de datum in SECAutul latent is, eat de reden daar van is?

groeten

Skybobo :)

 
Datum wordt alleen weergegeven in Sec*util. Waarschijnlijk omdat deze niet echt van belang is. ;)

 
Hmm, weer wat geleerd, ik was altijd in de veronderstelling dat de datum wel van belang was, ik ga dat eens uittesten; de juiste sleutels met een datum in het verleden.

Bedankt

Skybobo:)

 
Nog even ter afsluiting, zo gauw iets in een afgesloten topic staat (zoals hier) mag men uiteraard wel antwoorden, daarom zijn dit ook besloten forums en die andere open forums.

Het verschil tussen Secautil en andere programmersoftware zoals icprog is dat secautil specifiek bedoeld is om Seca decoding open te zetten, en daarom is het dus illegaal om daar openlijk over te spreken.

Maar in besloten forums zoals dit mag het dus wel.

Als men twijfels heeft of iets mag of niet kan men gewoon de vraag stellen "kan ik er meer mee of is het specifiek voor providers of schendt het copyright" dan weet je vlug genoeg waar men een vraag kan stellen.

Zo is bijv. cardwizard in openlijke forums ook taboe want die is weer specifiek bedoeld voor irdeto kaarten.:)

Anyway, have fun verder!

 
Skybobo,

Ik heb begrepen van BT dat dit hier mocht,

Ik heb indertijd een faq gekregen van Denk tank. Dit is een citaat er uit

Gr vladimir

7.25 Date format

Sundries commands use the date. It is bit-wisely encoded. The date can assume values between the 01.01.1990 and the 31.12.2118. The bits are read from the left to the right:

7 bits: boasts the year, to the stated number 1990 to it adds

4 bits: boasts the month, with 1 = January incipient

5 bits: boasts the day of the month

Example:

We require the Windows calculator again in the scientific mode!

After a 0x12-Instruktion, we get this string:

12 00 04 43 41 4E 41 4C 53 41 54 45 4C 4C 49 54 45 20 20 00 1A 0C 34 0E FF 90 00

The encoded date for the end of the Abo is 0E AND FOLLOWING now carries the Hex-Zahl of 0E FF we in the Hex-Modus of the Windows calculator, simply as EFF inputed, one and changes this number binary, is, in bit about. Wir erhalten: 111011111111, also 12 Bit. We know that the date ALWAYS has 16 bits. Therefore, we simply put in front four zeros: 0000111011111111 and separates these in the above-mentioned number:

0000111 (7 Bit für das Jahr), 0111 (4 Bit für den Monat), 11111 (5 Bit für den Tag). We change these binary numbers individually into decimal now, doesn't forget, with the year 1990 to it adds!) and gets the date: 31.07.1997.

The program would use for IRDETO dDate doesn't work here!

 
Bedankt vladimir voor dit stukje tekst, ik heb al gezien dat ik het weekend weer wat te stoeien heb.

Iedereen bedankt voor de support en uitleg

groeten

Skybobo:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan