Seriele RS 232 COM poort op Asus P5QL-E

H

Henri-aalten

Ik heb hier een Asus P5QL-E Moederbord

en wil een seriele RS 232 COM poort

Ik heb in het boekje gekeken, maar ik weet het niet of de mogelijkheid van enkel een plaatje scoren RS 232 op dit moederbord mogelijk is

Ook op internet er niets over gevonden.

Heeft iemand van jullie de mogelijkheid dit ergens na te kijken.

 
Als je er niets anders in hebt zou het moeten kunnen. Dat moederbord heeft zo te zien 3 pci sloten, dat zijn die langere witte gleuven. Daar zou die RS232 kaart dan in moeten komen. Dus qua moederbord zou het geen probleem moeten opleveren.

 
Hij bedoelt of er op dat mobo een interne com connector zit, volgens ASUS moet het er op zitten dan zien dat je een negenpolige bracket en een kabeltje om dat naar buiten te lijden en klaar is Henri.

 
Ah sorry, volgens mij heb je gelijk, dat weet ik helaas niet, zou echter vermeld moeten staan in de specificaties of anders even in de handleidig kijken of er zo'n aansluiting zit.

Ben echter bang van niet, maarja handleiding nakijken is toch wel te doen, niet? Er zou dan ook een bios optie moeten zijn om serieel aan te zetten overigens.

 
er zit een aansluiting op op het moederbord alleen asus levert het kabeltje er niet bij is lastig te vinden heb zelf ook dat moederbord

 
Hoi Holenderski en welkom op Satellite Fun.

Het klopt inderdaad wat je zegt, er zijn moederborden van Asus waar het wel bijgeleverd word maar er zijn er ook waar het niet bijgeleverd wordt. Het is dan wel los te krijgen, maar je moet hemel en aarde bewegen om op de juiste plek te komen om die bestelling te plaatsen en dan wil je ook niet meer weten wat het kost, want Asus telt zich er (met de verzendkosten erbij) een belachelijke prijs voor.

Ik weet niet meer hoeveel het is, maar in de tijd dat ik navroeg was het gekkenwerk.

Dan kan men inderdaad beter een los RS232 pci kaartje kopen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan