Serienummer

R

realist

Mag ik zo vrij zijn om het volgende te vragen aan de kenners?

1: Mijn off. kaart heeft een uniek Ascii serie nummer (decimaal)

Bekend is dat elke kaart ook een uniek hex serie nummer heeft en dat er tussen deze twee een verband is. Als hiermee bedoeld wordt het rekenkundige verband (decimaal-hexadec.) dan is het mij duidelijk. Zo niet. Hoe is het verband dan wel?

2:Als een kaart een ATR geeft welke gegevens geeft hij dan

 
Welke kaart spreek je over? Irdeto, Seca, Viacces??

Als het irdeto is, dan is er een verband tussen de Hexmasterkey en de hexserieel.

Er is geen verband tussen de hexserieel en de asciiserieel bij mijn weten.

Het is namelijk zo dat het voor de werking van de kaart niets uit maakt welke asciiserieel je hebt, maar het maakt wel uit welke hexserieel je hebt (bij abo).

Waaruit de ATR bestaat kan misschien iemand anders je uitleggen.

 
realist :) in de "ISO7816-1,2,3" staan alle technische info in waaraan de smartcard moet voldoen :biggrin:

hier een uittrekseltje uit de seca faq van Roland von Gilead

suc6 ermee

1.1 ATR einer SECA-Karte

Generelles Format des ATR (engl.: „Answer To Reset“, Antwort auf Reset = Karte meldet sich im System mit ihren Spezifikationen an):

3B F7 11 00 01 40 96 xx xx xx 0E 6C B6 D6 90 00

Nach ISO 7816 erkennen wir daraus (mit Bedacht im englischen belassen):

TS: 0x3B direct convention

T0: 0xF7 TA1, TA2, TA3, TA4 are transmitted;

7 historical characters

TA1: 0x11 FI (clock rate conversion factor) = 1 (372à min. 1 MHz to max. 5

MHz à use 3,579 MHz);

DI (bit rate adjustment factor) = 1

TB1: 0x00 II (maximum programming current) = 0 (25 à max. 25 mA);

PI1 (programming voltage) = 0 volt (no VPP [programming voltage input]) à indicates that VPP is connected in the card which generates an internal programming voltage from VCC [power suply input]

TC1: 0x01 N (extra guard time) = 1

TD1: 0x40 protocol T = 0 (asynchronous half duplex character transmission

protocol);

no TCK (check charakter);

TC2 is transmitted

TC2: 0x96 not specified in ISO, but used as guard time extension

- the following 7 bytes (T1-T7) are the historical characters

Die xx sind variabel, müssen aber nicht verschieden sein. Dies bedeutet, daß der ATR nicht den Besitzer der Karte identifiziert. Die 90 00 sind Statusbytes (siehe: „Statusbytes“), gehören quasi nicht mehr zum ATR.

 
B.T.

Het betreft mijn off. Irdeto kaart. Ik heb hem uitgelezen met Cardmaster.

Er verschijnt dan feilloos het Ascii-nummer. Daarnaast verscheen een 3 byte hex-nummer waarvan ik vermoedde dat dit het Hex-Serial nummer was.(Is dit ook zo?)

In een vertaalde "Irdeto faq" lees ik nu:

Hexserienummer:

Elke kaart heeft een 3 byte lang Hexnummer.Hieruit kan het Asciinummer berekend worden.

Die zorgt voor de eenduidige identificatie van de kaart en zal hier verder met s0 genoemd worden.

Als bovenstaande omschrijving juist is dan heb ik al weer vragen:

1:Wie wordt nu met s0 aangeduid; het Asciinr of .....

2 :Uit de betreffende omschrijving volgt volgens mij ook (er van uitgaande dat het Ascii- nummer uniek is) dat het hexserie-nummer uniek is voor een kaart en dan zou er dus een rekenkundig verband moeten bestaan. ( uh, volgens de omschrijving)

3; Is het echter wel zo dat bij elke kaart één en precies één Hex-Serial nummer hoort?

Tenslotte: Het verband tussen Hexmasterkey en hexseriëel waar je het over hebt zou ik ook dolgraag willen weten.

Ik hoop dat ik zinnige vragen gesteld heb en dat je me ook nog wilt antwoorden.

Hart. gr van de realist

 
Alexje.

Deze uitdaging durf ik schoorvoetend aan.

Zonder naar de bedelstaf te gaan:

Kun je mij ook zeggen hoe ik aan die seca faq van von Gilead kom?

Hart. gr. van de realist.

 
Die drie bytes zijn inderdaad de hexserieel dat kan ik wel bevestigen.

De irdeto faq die jij gelezen hebt is ietwat verouderd.

Het is me niet bekend of men inderdaad aan de hand van de asciiserieel ook de hexserieel kan berekenen of wat dan ook, voor zover mij bekend wordt dat mede bepaald door de hexmasterkey en niet zozeer door de asciiserieel.

Wat die s0 daar doet... tja... was die niet voor signatuur te berekenen?

Wat die uitdaging betreft... jij durft zeg.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan