ServiceRef Canal Digitaal zenders

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.245
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
We vergelijken om de zoveel tijd onze zenderlijst van de ontvangers met andere zenderlijsten om zo (een beetje) up to date te blijven. We hebben net een vergelijk gemaakt met de- elders op dit forum - aangeboden zenderlijsten van Hans.
Wat ons opviel is, dat bij Hans vele zenders van CanalDigitaal een (iets) andere service referentie (SREF) hebben. Het gaat dan om het 3e getal van die SREF. Wij hebben hier vele zenders die beginnen met 1_0_19, terwijl Hans die aanbiedt met 1_0_16.
Als we op de ontvangers een scan uitvoeren dan blijven die 1_0_19.
De vraag is dus waarom bepaalde zenders bij Hans als 3e getal 16 hebben en niet 19.
Iemand een idee?
 
Ik zelf niet. Maar in de zenderlijsten zelf staat een mail adres van Hans, geheid dat die dat interessant vind om aan je uit te leggen.
 
Het 3de item staat voor 'resolution'
1-SD
2-RADIO
16-16:9 formaat
19-HD
1F-UHD
 
Dat is wel interessant om te weten. Welkom op Satellite Fun trouwens!

Blijft echter wel de vraag waar het verschil vandaan komt tussen de scan en de lijsten van Hans.
 
Dat bepaalt het gebruikte image. Mijn DM8000 las ze correct in, mijn VU+Zero4K op VTi 13.x maakte van alles gewoon 1.0.1.xxxxx ongeacht wat. En ik maar afvragen waarom de picons niet getoond werden! Alles omgezet en werkte. Later na een VTi update waren ze plots weer 'weg'. Bleek dat ze dit keurig hadden gecorrigeerd...
 
Het 3de item staat voor 'resolution'
Dank. Maar wat is het effect t.o.v. het bekijken van de zender. Dus als een zender 19 (HD) heeft en je verandert het dan in 1 (SD), blijf je dan HD beeld hebben of wordt het dan op je ontvanger naar SD omgezet...
 
Nee, het is slechts een informatie-byte. De feitelijke resolutie zit uiteraard in de DVB-stream.. Je Piconweergave is er qua .srp naam aan gekoppeld meer niet.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan