Settingslijst probleem

luca

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
1
Punten
38
Leeftijd
73
ik heb moeten mijn settingslijst hernieuwen , maar de TPS-kanalen komen op de dream allemaal met providernaam unknown , waaraan kan dit liggen , in mijn lijst staan die nogthans onder de juiste providernaam

DB 7000 en upload met dreamboxedit

Is die settingslijst helemaal up2date? Laatst kreeg ik ook een hoop "unknown" waarna ze na een scan nieuwe namen krijgen.

Als je die settinglijst er in hebt zitten, doe dan eens een satelliet scan van de Hotbird, kan goed zijn dat de namen dan wijzigen in de juiste namen.

Tenminste.... als je in het expert menu de optie "disable autoservices update" niet aangevinkt staat, anders zou ik die eerst even uitvinken (Gemini 3.30).

In andere versies firmware kan het zijn dat er staat "auto services update" en in dat geval moet ie natuurlijk aangevinkt staan.:)

Oef het is mij gelukt , maar niet zoals je hier uiteen hebt gedaan

Er stond namelijk een pakketje bij de providers unknown genaamd , en eerst heb ik hier alles wat erinstond van zenders verwijderd , wat ook niet hielp

Dan maar de borstel erin en de het providerpakket "unknown" genaamd volledig verwijderd en dat hielp wel

vanwaar ik die lijst heb gehaald weet ik niet maar dit is een weetje voor de volgende keer

en nu staat netjes TPS als provider aangegeven

Toch bedankt :biggrin:

Nee dus dit was het ook niet , te vroeg gejuigd ik denk eerder dat ik de laatste installatie een flash erase vergeten ben , waardoor er allerhande rariteiten opduiken

Ik ben nu terug bezig alles op zijn pootjes te zetten

Nou succes dan maar. Toch geen hotbird scan gedaan dan?

scan gedaan , kortom alles maar niets hielp

maar hij startte soms op in 2 verschillende manieren , een keer zonder al de plugins enz een andere keer met alles erop en eraan , dus had ik waarschijnlijk geen flash erase gedaan

Al zegt het systeem dat het niet moet , het is toch aan te raden dit te doen

Onder normale omstandigheden zal jou methode waarschijnlijk werken , maar hier dus niet

ik heb nu een flash erase uitgevoerd en ben alles weer naar mijn hand aan het zetten , en nu lukt het

nu is alles nog niet in orde maar het komt

Een geluk dat ik een volledige copy van de var op mijn PC heb staan , want anders moest ik van NUL herbeginnen

Welke Dreambox is dat? Een 7000? Zoja, dan is een flash-erase inderdaad adviseerbaar, ongeacht wat ze zeggen.

Dat advies om niet te doen is geldig voor de 7020 en wellicht ook nog de 500.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan