shaeren met pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

djin

sorry heb naderhand gelezen dat ik het hier niet mag vragen
wil niet dat er problemen door ontstaan

en mag gesloten worden

zzzoooo
mooi man ikke niet weten wat je vroeg maar een pm
mischien kan ik je helpen

Ligt er aan wat je met je pc wilt gaan sharen. Als het je dreambox is, zoals je dreambox hd, dan is het geen probleem.

Als het over cardsharing gaat is het iets anders en kan het kantje boord worden afhankelijk van je vraag.

Het beste kun je gewoon je vraag stellen net als peppi ook al zegt. Als het over cardsharing gaat vraag je gewoon dat je dat graag doen wilt en of iemand je bereid is per pm of email daar uitleg over te geven.

Dat is dan een toegestane posting en heb je in feite toch heel goede kans op hulp.:)

ja het gaat er om om te kunnen sharen via pc met een linux pc en een fenix programmer
fenix leest de card uit geloof me ik heb het van vertouelijke bronnen
het is heel hoed te doen via pc maar ik vind nergens de uitleg
ook als je de romu.cfg eens bekijkt zie je het
ik wil het niet open bespreken omdat ik denk dat ik dan verbannen word en dat is niet de bedoelling
het is en blijft een hobby en heb zo mijn favoriete forums en duck is er nu een van
en wil niet verbannen worden

het enige dat ik aleen niet begrijp is
het bestuuring er van ik zou de driver etc wel kunnen compileren om een fenix te laten werken op een linux pc dat moet gaan met hulp van forum endergelijke maar het bestuuren dat die ook de ..... via internet kan stuuren naar db enz...
daar vind ik het uitleg niet en waar vb de romu cfg moet geplaatst worden
het is een zoektocht maar tja hobby :biggrin:

jullie zullen wel denken leer eerst leren schrijven :biggrin::biggrin::biggrin: .
Ook goed
maar ieder zijn gebrek en de mijne is schrijf fouten :biggrin:
bedankt voor jullie hulp en interesse
dank jullie van harte en hoop dat jullie mee zoekken

Allereerst hoef je hier niet bang te zijn om verbannen te worden, er zijn wel ergere dingen gebeurd dan een verkeerde posting en daar zijn tot nu toe ook nog nooit users voor verbannen.
Een foute posting gaat op slot of word gewist, dus dat is al een.

De romu.cfg staat in /var/etc bij mijn weten alleen weet ik zo vlug niet wat er in staat.
Verder denk ik dat de gemakkelijkste manier om met je dream te communiceren via ftp is, of als je echt shares moet aanmaken, dan zul je het via samba server (smb) moeten doen.
Als ik me niet vergis heeft dreambox.sjerom.com ook daar weer een handleiding van staan ergens dus dat zou dan wel te doen moeten zijn.

Hoe het verder met de aansturing van een phoenix gaat en hoe die moet gaan communiceren met de dream, daar zal wel een oplossing voor zijn.
Misschien dat een van de anderen je daar verder mee op weg kan helpen?

heb een fenix besteld en mijn laptop fedora geinstaleerd
als ik de fenix card programmer binnen heb ga ik het eens testen en proberen om te sharen met pc
het zou stabieler ( voor mijn db ) en zou ik een andere emu kunnen gebruiken en zo doende nog kunnen sharen naar de andere db in huis en rond huis
als het mij gelukt is laat ik het met plezier weten

als iemand sugesties of ide?'s heeft hoor ik het graag

groetjes djin

Daar ging het mij eigelijk ook om een originele kaart in een PC te steken en die via een netwerk weer op mijn droomdoosje aan te sluiten. Lijkt me een leuk experiment :)

Ik ben inmiddels al aardig opweg geholpen door een paar welwillende mede duckers in de richting van een bepaalde img.

Ik heb inmiddels ook een windows progsel in handen gekregen waarmee je via zo?n simpele phoenix (of daarvoor geschikte) programmer wat zou moeten kunnen beginnen. Als iemand meer van dit soort leuke onschuldige experimenten uitprobeert hoor ik dat graag.

hoi nloraf
ik heb ook een infinity fenix usb gekocht
extra voor die card sharing via pc
ronald zou nu een prog maken voor rrn linux pc maar
mijn infinity word niet herkent door een van de linux O.S
jammer
heb jij een prog dat draait op de xp
zou je me die kunnen door linken of stuuren ??
kan ik er mee eens testen

in duitsland hebben ze dat aan de praat met premiere kaarten
maar die prog die ik heb gekregen werkt aleen onder 98 en niet voor seca 2 card
miss dat jij meer kan vertellen en die prog even sturen
dank
djin

Sharen zoals in het begin van deze thread aangegevenbedoeld (server) wordt al geruime tijd getest. Sinds kort is het publiek en gebaseerd op romu. We verwachten dat andere emu's weldra zullen volgen.

Met het publiek maken van dergelijke software verwachten we dat bep. handelingen enorm zullen toenemen. De vragen en postings zullen dientengevolge dan ook toenemen. De prodivers zullen nog strenger dit aspect in de gaten houden.

Daarom melden we uitdrukkelijk dat over de technische zaken m.b.t cardsharing, zoals hoe werkt dit of hoe moet ik dat doen, niet toegestaan zijn. Het plaatsen van ip's e.d. dan wel het vragen er om of vragen om per p.m. te reageren zijn eveneens verboden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan