SID niet gevonden in pat

JonnQ

New Member
Lid sinds
5 okt 2010
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
60
Goede morgen,

Ik heb een DM 800 HD gekregen. Op de bestaande settingslijst die in de DM stond werkte alle sattelieten op m'n Multitenne. Omdat het NL HD boeket er niet opstond heb ik geprobeerd deze via de DM te laten zoeken erop te krijgen wat niet lukte.

Nu heb ik via dreamset diverse nieuwe settinglijsten geprobeerd welke wel op de astra werken maar niet op 23,5E op het NL HD pakket. Dit terwijl mijn SNR : 87 % is en AGC 93 %. Ik krijg steed de tekst "SID niet gevonden in pat" en heb geen idee waaraan dit zou kunnen liggen.

Ik hoop dat iemand de tijd heeft me hiermee te helpen.

Alvast bedankt voor ieder antwoord.

JonnQ

 
Hoi JonQ

Jouw probleem heeft er mee te maken dat dat de zender niet terug gevonden kan worden, Mas3 heeft hier al eens een thread aan gewijd

Kik hier

Het kan ook zijn dat je schotel een minimale afwijking heeft waardoor dit probleem zich voordoet.

Zou je iets meer kunnen vertellen over je satelliet configuratie...enkel, meerdere satellieten via mulifeed of draaibaar?

Oh sorry stom over de Multytenne heen gelezen

Groet,

Wing

 
Ik gebruik een Multitenne met 4 koppen. Ik krijg wel beeld op andere kanalen op 23,5 e maar niet op de nederlandse. Ook als ik hem specifiek laten zoeken op NL1 HD op 11856,27500,V,5/6 vind hij wel andere kanalen maar het deze bv niet.

Alvast bedank voor je reactie

 
Dan zou ik het toch zoeken in de uitrichting van je schotel, en als ik zou je adviseren om eens Open Pli te proberen, hier kun je alles downloaden, inclusief de meest recente zenderlijsten

 
De Nederlandse kanalen zijn nogal in ontwikkeling.

Dat wil zeggen: [highlight]CDS[/highlight] (Canal Digitaal Satelliet) vind het nodig bijna maandelijks zaken te wijzigen in plaats van alles in 1 keer.

Behalve dat, is het ook zo dat 23,5 een populaire positie aan het worden is.

Dat betekent weer dat er regelmatig [highlight]transponder[/highlight]s (een zender zoals die in de satelliet is gebouwd) bijgeschakeld worden.

Wanneer de software in je ontvanger wat ouder is, kan het zijn dat daarin niet de juiste instellingen staan.

In dat geval moet je dus controleren of die instellingen voor de betreffende transponder wel kloppen, en/of ze zelf aanpassen.

Je kunt ook op zoek gaan naar een recentere satellites.xml (waar deze gegevens dus worden opgeslagen) bestand, maar ik weet niet of dat bij [highlight]Enigma 2[/highlight] (het soort software zoals dat op die DM800 terug te vinden is) ook op die manier werkt, want ik heb zelf geen Enigma 2 in gebruik.

Deze melding kun je dus ook krijgen als een transponder met diens frequentie wel klopt, maar de overige instellingen niet en je een settingslijst heb gedownload die wel van de juiste instellingen uitgaat.

De eigenaar van de satelliet kan namelijk de eigenschappen van zo'n transponder op afstand naar wens aanpassen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan