SID not found in PAT

Y

youngblood

wat houd dit in ''SID not found in PAT" krijg het momenteel regelmatig in beeld

Ik ga even een educated guess loslaten hier:

Ik stel dat PAT een Program Allocation Table is.

Een allocation table is zoveel als een inhoudsopgave.

Een SID is een Service IDentifier, dat is zoveel als de naam van het programma (vormt 1 "regel" in de PAT).

Samen verwijzen ze naar de plaats in de stream waar het programma (beeld, geluid en diensten zoals teletext) in de datastream zitten.

Als de SID niet in de PAT zit, dan betekent dat dat ie de zender niet op de transponder terug kan vinden.

Dat kan weer een aantal oorzaken hebben, waarvan de belangrijkste zijn:

Je zenderlijst klopt niet, of

De zender instellingen op de transponder zijn veranderd (dat gebeurt regelmatig).

Ook kan een slecht signaal veroorzaken dat de stream niet goed gelezen kan worden met deze melding tot gevolg.

Ik heb een dm800 hd pvr. Het is een clone versie.

Image is : experimental - 07-21-2010

Ik heb verbinding met astra 1, hotbird en ook astra 3. Maar alleen de zenders van Astra 3, krijg ik de melding "SID not found in PAT" . Verbinding is goed, ik zie dat het qua procent oke is. Ik las veel over zenderlijst klopt niet, waardoor dit mogelijk de oorzaak van is. Nou dit heb ik vervolgens opnieuw gescand, niet gelukt, ik heb ook een nieuwe erop gezet via dreamboxedit. Ook dit hielp niet.

Probleem is nog steeds het zelfde? iemand nog een suggestie?

Het zou kunnen dat je satellites.xlm file niet klopt

die kun je hier downoladen

Daarna upload je m naar je box als het goed is zou je probleem opgelost moeten zijn dan.

Inderdaad, de kans daarop is heel groot zelfs.

De reden daarvoor is dat de transponders op Astra3 nogal eens omschakelen naar een andere vorm van uitzenden (een andere modulatie).

Zo'n verandering kan zijn van DVB naar DVB2, maar ook van qpsk naar 8psk of vice versa.

Wanneer dat gebeurt, kan je ontvanger helemaal niet meer zien wat er allemaal op een transponder te beleven is, en slaat hem dan over met niets gevonden.

Ongetwijfeld kun je dit ook zelf instellen in het menu van je box, maar een eenvoudige download van satellites.xml is wellicht een stuk eenvoudiger (zij het ook wat minder leerzaam).

Eenvoud dient de mens toch Mas? :)

had hetzelfde probleem regelmatig ''SID not found in PAT"

probleem opgelost door een andere switch te gebruiken (EMP-Centauri)

Laatst bewerkt:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan