signaal slecht

R

Ratje

heb hier een vaste shotel 88cm met 2 lnb astra en hotbird maar ik heb vaak last met een slecht signaal op de hotbird satalliet zodra het maar ff regend of bewolkt word en astra geen probleem hoort het zo of lig dit aan mij?

 
Ik weet niet of je dit al gedaan heb.

Het beste wat je kan doen is de schotel goed af te regelen op de Hotbird, daar dit signaal toch iets zwakker is als de Astra. De Astra laat je gewoon mee liften.

JD

 
En als dat niet helpt moet je eens naar de kwaliteit van het gebruikte materiaal kijken (lnb's coax enz.).

 
Volgens is het de gewoonte en beste manier om de middelste kop (dus die kop die recht op de schotel staat) voor de hotbird te gebruiken, dus je schotel perfekt uitrichten op de hotbird en pas daarna het tweede kopje voor de Astra gebruiken. en inderdaar wil de kwaliteit van de connectoren en kabels ook nog wel eens flinke invloed hebben op je signaal.

succes

 
Voor de hotbird moet de schotel net een klein graadje hoger staan, en je LNB een heel klein beetje tegen de klok ingedraaid zijn.

Overigens schijnen er ook LNB houders te zijn die dat hoogte verschil rechttrekken, maar ik heb ze nooit mogen aanschouwen.

Het komt erop neer dat je zoals al een paar keer gezegd, het beste met de hotbird kunt beginnen, de astra komt dan wel.

 
Moeten we wel uitgaan datie in Nederland woont?

Daar bij mij juist Hotbird overgemod bij mij binnen komt.

Maar ja ik zit wel een beetje in de focus van de FP, Skopje, met een 3.10 diameter infocus lukt dan zelfst Astra nog met de Pr. kanalen prima.

Ik zou voor Nederland toch nog maar een klein stukje grotere disk neerzetten om toch nog in regen wat elasties over te houden. Ook heb ik naar mijn diseq box de kabels precies de zelfde lengte aangehouden, dat wil ook wel helpen met juist de grens van blokken en beeld naar het positieve te tillen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan