Signaal sterkte

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo even een vraag ter verduidelijking.

Onder setup kun je het signaal sterkte bekijken en op een Duitse FTA kanaal heb ik de volgende sterkte:

SNR = 67
AGC = 52
BER = 0 tem 25, maar ook wel eens nul.

Ik gebruik een Visiosat schotel met twee LMB's, de vraag is nu:
ik moet de schotel op de Hotbird afstellen, waar moet het signaal het sterktste op zijn. Als dit voor de Hodbird is ingesteld kan ik de LMB voor de Astra alleen maar omhoog of omlaag stellen.

Weten jullie een kanaaal op de Hotbird om zo goed mogelijk af te stellen.
En welk kanaal kies ik dan voor de Astra voor de beste ontvangst.

Bij voorbaat mijn dank,
Bert

De ?HotBird? is niet ??n satelliet maar een aantal satellieten die om elkaar heen draaien. Als je dus een willekeurig kanaal gebruikt om je schotel op uit te richten zal je zien dat enkele uren later het signaal weer anders is geworden omdat die dingen niet stil hangen. Het heeft weinig zin om een bepaald kanaal of satelliet aan te wijzen als uitricht target.

Het beste is gewoon een veldmeter (Satfider) en zo veel mogelijk signaal (lees veldsterkte) proberen te verkrijgen en daar je schotel op vast te zetten.

En de "BER" moet op 0 staan trouwens anders is je signaal niet goed genoeg.
Deze geeft de foute bits die binnen komen aan namelijk.
En dat ding voor op de schotel heet een LNB !! Hhehehehehehehehe

Gr,

Nja "moet" is wel een groot woord. Het is wel het beste als ie op 0 staat die BER inderdaad.
Maar ik heb er hier ook zenders bij die wel eens wat bewegen, maar als ze dat doen, zorg in elk geval dat het dan zo weinig mogelijk is.
Het beste is natuurlijk 0 dat is zonder meer waar.

Overigens kun je Astra/Hotbird het beste gewoon afstellen met een meter.
Kennis van me heeft zo'n meter speciaal voor dat doeleinde geschikt, geeft ie van allebei de waardes aan tegelijkertijd en kun je ook een optimale afstelling bereiken. Je kunt er 2 lnb's tegelijk in steken.
Die meter kostte toen iets van 80 euro, maar misschien is ie inmiddels hier of daar wel goedkoper te krijgen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan