Sky duitsland ecm sleutel

sweex123

New Member
Lid sinds
1 jun 2008
Berichten
29
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
52
Hoi Jongens

heb een een vraag weet iemand hoe je de ecm sleutel van de Sky kaart kan lezen of uitlezen
ik heb de Sky V14 kaart / caid 098C zodat ik de paring kan uitsluiten ik kreeg deze ecm sleutel voorheen van een Duitse vriend maar helaas kan ik die niet meer bereiken

ik denk als hij dat kan moet ik dat ook kunnen maar dat valt toch tegen is er iemand die in Jip & Janke taal mij dat kan uitleggen
ik zal je dan dankbaar er voor zijn

Groetjes Bert
 
Je bedoelt waarschijnlijk een EMM lezen en schrijven.
Dat kun je via oscam doen. Echter, je moet eerst in oscam kijken of o.a. je kaart al gepaired is.
Met de publieke oscam kun je dan - dus niet altijd - door een bepaalde EMM te schrijven je kaart vrijschakelen voor een maand (daarna zal die gepaired worden of niet werken). Anders kun je alleen nog kijken via (sky) een CI+ module of via een non-public oscam.

Heb je er geen kaas van gegeten ga dan niet liggen "stoeien" met oscam en je kaart want voor je het weet heb je onherstelbare schade aan de kaart aangericht en kun je alleen nog in de magnetron stoppen, als niet werkend bestempelen en daarna opsturen en een maagdelijke kaart vragen.
 
Dat klopt niet helemaal, de betreffende EMM kun je alleen schrijven op kaarten die geen F0 tier hebben en dan zal de kaart in ongepairde modus blijven werken zolang Sky uiteraard niet de over encryption (pairing fase 2) aan zet op de kanalen want dan is het echt afgelopen voor alle kaarten die niet in de offici?le box zitten. 
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan