skystar2

T

tedje

heb een skystar 2 gekocht en geinstalleerd kan van astra 19? de fta kanalen krygen maar als ik de schotel op 16? zet kryg ik niks meer
hier had ik de enex feeds willen zien maar niets
wie weet hier meer over
alvast bedankt
tedje
 
de ss2 is niet bepaald een gevoelige tuner....
wat voor maat schotel heb je?

grt
dash
 
plak gewoon de dvb setting in de map, en het gaat weer als een speer...
 
eindelyk kan ik nu andere transponders en sattelieten op TV4PC zetten maar kan nog steeds geen feeds zien van 4.2.2
hoe moet ik dat nu oplossen
wil iemand my helpen
alvast bedankt

tedje

(had graag GENK zien voetballen)
 
dat zal niet meer kunnen alle signale van genk zijn gecodeerd daar heb ge een speciaal toestel voor nodig
en als ge andere feeds wilt zien moet ge gewoon geluk hebben dat ze
juist aan het uitzenden zijn op het moment dat gij een sat scan neemt danpas zal de ss2 deze herkennen dus geluk hebben





gr tendoryu



gr tendoryu
 
hallo tendoryu,

had gelezen dat genk nu uitzond in de 4.2.2 norm en dat het niet gecodeerd was
wel zou ik willen weten wat voor een toestel dat is
alvast bedankt
tedje
 
eerst werd er uitgezonden inde 4.2.2 norm door dat de japanse markt geintereseert was (door de sponser nitto) maar dat was van korte duur daarna
is het gecodeert in enex codering ( zoals powervu) dus via aparte box serie nummer gebonden



gr tendoryu













gr tendoryu
 
Met het meegeleverde programma van technisat zul je nooit een 4:2:2 feed kunnen zien.

Je moet progdvb installeren op je pc en daarmee kun je feeds kijken.

Je kunt de laatste versie downloaden op www.progdvb.com

Veel kijk plezier!
 
aanvullende info wat ooit op satplaza stond:

Installatie van de kaart:

Deze satellietkaart werkt op comuters met vanaf het windows 98 besturingssysteem. Op het internet zijn overigens ook goede drivers te vinden om deze kaart in een linox opstelling te gebruiken zodat hij ook geliefd is onder gebruikers en bouwers van lindvt projecten met bijv een multitainer. De minimumeisen die gesteld worden aan de computer zijn naast de gebruikelijk multimedia eisen een processor geheugen van minimaal 700 MHz en een intern geheugen van minimaal 128 Mb. De computer waarmee wij deze test maakte was een Athlon 1500XP+ configuratie met een intern geheugen van 512 Mb werkend onder Windows XP proffesional.



De installatie kan voor het beste resultaat en gebruik als volgt gedaan worden:



Men bouwt de kaart in de computer in en stel hem bij voorkeur in op irq 10 of 11
Men start hierna de computer op en laat hem de nieuwe hardware detecteren. Hierna installeer je alleen de drivers van de meegeleverde cd. Het installeren van het meegeleverde software programma van techisat wordt op dit moment afgeraden en wordt pas in een later stadium aanbeveelt.
Na het opnieuw opstarten van de computer installeert men als eerste het programma progdvb 4.0.7 welke te vinden is op http://www.progdvb.com/ . Als men dit gedaan heeft start men de computer weer opnieuw op.
Na opstarten van de computer en het opstarten van het programma progdvb geeft deze aan can?t open device. Niet schrikken dat is goed. Nu pas installeer je de bijgeleverde soft van de technisat cd. Let wel op dit moet versie 4.2.2 wezen. Mocht je een oudere versie hebben dan dien je deze eerst de downloaden van de internet. Hiervoor kan je bijvoorbeeld de pagina http://www.technisat.de/ nemen. Na het installeren van dit programma dient te computer weer opnieuw opgestart te worden. Nu blijkt na het opstarten dat als je het programma progdvb opstart dit wel werkt.

Hoe nu verder:



Op de website http://www.progdvb.com/ staat een goede engelse manuel hoe verder te handelen met het programma progdvb. Het is een kwestie van een beetje spelen met het programma om het lekker onder de knie te krijgen. Voor de mensen die niet kunnen wachten en direct een aantal leuke 4:2:2 feeds willen zien hier een korte handleiding.



Zet je schotel op de NSS 7 satelliet op 22 west
Selecteer nu in progdvb het volgende settings ? diseq
Selecteer nu diseq none en vink lnb 1 aan
Selecteer in dit zelfe scherm bij de satellieten de satelliet NSS 7
Druk okee
Selecteer nu in progdvb het volgende channel list ? channel search ? lnb 1 NSS 7
Het programma gaat nu alle satellietposities inlezen op de satelliet
Als hij klaar is zie je alle transponder die gevonden zijn en je ziet dan vanzelf een transponder EBU en daar zie je bijvoorbeeld 3 EBU Amerika paths welke met je normale ontvanger niet te ontvangen zijn omdat ze 4:2:2 zijn maar met deze satellietkaart wel opengaan en zichtbaar zijn.
 
bedankt voor deze informatie zal eens proberen maar myn pc heeft niet zo'n grote microprosessor(450)
zal nog wat laten horen toch bedankt

tedje
 
Hier werkt ProgDVB op mijn oude Dell 266mhz goed dus zal je 450mhz pc geen probleem moeten zijn.
 
by my werkt die ook fta-zenders kan ik al zien
ben nog aan't zoeken om de nederlandse (sbs6 enz.) te ontvangen maar weet niet hoe
ook de vtm-feed (zonder beeld alleen signaal) kon ik krygen maar niet vastzetten
weet hierover nog niets dus alle informatie is zeer welkom
alvast bedankt

tedje
 
Overigens staat de test van deze Skystar 2 kaart, net als alle andere oude testen van Satplaza, nog steeds op www.satplaza.com (kies bij het welkomsscherm satplaza rood in en ga dan naar hardwaretesten).

Overigens is het onzin dat de Enex kanalen (waar de wedstrijden van Genk op waren te zien) ooit in 4:2:2 hebben uitgezonden. Deze zijn direct naar enexcrypt toegegaan. En 4:2:2 heeft niets met de Japanse markt te maken. Het is de proffesionele vorm van uitzenden in dvb mpeg2 norm en heeft niets met codering of coderingsbedrijven te maken.
 
een vraagje aan jouw satwatcher
waarmee kun je die enexcrypt signalen zien
een speciaal toestel of gaat het met een skystar2
wacht ongeduldig op antwoord
 
Enexcrypt (is niet de officiele naam maar een naam welke feedhunters gek scherend aan het geheel geven) is alleen met speciale ontvangers te zien en die zijn alleen in bezit van de deelnemers van het ENEX project en in enkele SNG wagens.

Jammer genoeg is er voor ons geen oplossing. En ik zal je teleur moeten gaan stellen want er komt in de directe toekomst, en waarschijnlijk ook niet in de verre toekomst, ook geen oplossing voor. De reden is dat alleen met dit project deze encryptie wordt gebruikt en dus het minder interessant is om voor slechts een aantal feeds veel moeite te gaan doen om het te kraken. Laat staan dat het te kraken valt want het is net als PowerVU een geadresseerd systeem.
 
Overigens is het onzin dat de Enex kanalen (waar de wedstrijden van Genk op waren te zien) ooit in 4:2:2 hebben uitgezonden!!!!!!!

het heeft zeker uitgezonden op de 4:2:2
dat was toen ook de reden dat ik een ss2 aangeschaft heb
zoek maar na op de feed forum
toen zuzuki naar genk gekomen was werd er eerst in opdracht
van japan doorgestuurt onder de 4:2:2 norm niet gecodeert
toen krc de japanner niet meer opstelde en genk nog eens moeilijk deed over de tv rechten
werd alles afgeblasen na +-2 wedstrijden

( jammer ik kan de link nu niet meer vinden dat genk in 4:2:2 heeft uitgezonden want de website is opgeruimd alles ouder dan 1 jaar)maar ik heb welgeteld 1 wedstrijd onder de 4:2:2 norm met ss2 gezien


gr tendoryu
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan