slecht beeld

Robin01

New Member
Lid sinds
8 okt 2012
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
46
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in dit Forum, er valt hier veel te leren.

Ik heb sindskort thuis Dreambox 800 HS SE via de kabel van Ziggo.

Bij RLT5 HD en een aantal zenders krijg ik zwart beeld en/of blokkerig beeld.

Ik heb een versterker hangen vanuit de Signaal Overname Punt (S.O.P.).

En kabel die ik gebruik is Monstercable.

Hoe kan ik het blokkerig signaal oplossen? en de overige zenders ontvangen?

 
Hoi Robin, allereerst welkom op Satellite Fun!

Je hebt dus een DM800SE-C model voor de kabel. Kun je iets zien op de signaalmeter? Geeft hij daar een lagere waarde aan of juist een zeer hoge waarde?

Zwart beeld of blokkerig beeld wil over het algemeen zeggen dat het signaal onvoldoende is. Niet alle versterkers werken evengoed.

Het zou echter ook kunnen zijn dat je juist een oversturing hebt door de versterker, dus een teveel aan signaal. Dat is slechts zelden het geval, maar het is een mogelijkheid.

Die monstercable, is dat een hdmi kabel?

Hoe lang is de hdmi kabel en hoe lang is de kabel tussen dat aansluitpunt (versterker) en de ontvanger?

 
En wat ik me afvraag, welk abonnement @Robin01 heeft, want als hij een alles in 1 heeft dan heeft hij van Ziggo een breedbandversterker gekregen.

En het verstandige is bij Ziggo om hun spullen te gebruiken die bij hun apparatuur geleverd wordt, in dit geval de S.O.P.

 
Bedankt voor jullie reacties.

Monstercable is geen hdmi. Maar coax.

Ik heb de monstercable vervangen door Hirschmann Koka 799. Lengte is 5 meter.

Ik krijg nu blokkerig signaal bij Rtl5 hd. Waarde is 22 db.

Bij monstercable was het 18 db. En was er alleen zwart beeld.

De versterker d(FRA-752) is van ziggo. En ik heb een alles in in pakket van ziggo.

Lengte van kabel tussen de ontvanger en versterket is 3 meter.

Kunnen jullie me verder helpen?

 
Even een vraag: heb je de juiste regiocode ingevoerd met het zoeken naar de zenders?

En wat doen de SD zenders?

 
Als het goed is kun je in het menu bij de instellingen ergens ook de db waarde omzetten naar procenten. Ik ben niet zo thuis in dB waardes.:)

 
Bij het zoeken gebruik ik kabel scan:

Freqentie:372mhz

Symbolrate:6875

Modulatie:qam64

Netwerkid:05555

Kanaalvolgorde:ja

Hd lijst:ja

SD zenders hebben perfectbeeld.

Ik weet waar in de instellingen iik de db waardes kan omzetten naar procentern

 
Voor jou hetzelfde als ik in het vorige bericht schreef probeer ook quam 256 want Ziggo zend niet alles meer uit in quam 64.

Anders ook even zoeken op deze site het is te hopen dat de site goed bij gehouden wordt maar dat denk ik wel.

 
Ik had ook slecht beeld bij Ziggo en het bleek dat de splitter op het A.O.P (Abonnee Overname Punt) voor TV en Internet, die door Ziggo was geleverd, kapot was. Na een belletje met de helpdesk bleek, dat het signaal op het modem maar 23 dB was en dat zou rond de 35 moeten liggen. Dat kunnen ze vanuit kantoor meten. De monteur heeft twee dagen later de splitter vervangen. Nu geven alle TV zenders een waarde tussen de 33 en 40 dB. Voorheen was dat in een paar gevallen maar 18dB en andere lockte helemaal niet. Bij mij maakte een antenneversterker het alleen maar slechter. Het vreemde was dat Internet het wel goed deed.

 
Bedankt voor uw

Ik heb ook een splitter van ziggo.

De zenders die bij functioneren geven een waarde rond de 30-32db.

Geen enkele zender komt in de buurt van 40 db.

De zenders die geen signaal geven,zoals eredivi live 2, rtl5 hd, 24 kitchen geven een waarde rond de 18 db met als resultaat zwart beeld of blokkerig beeld.

Kan ik hieruit concluderen dat de versterker defect is?

Zo ja, wat zou je me aanraden?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er worden 2 systemen geleverd door Ziggo. Het systeem dat jij waarschijnlijk hebt met de antenneversterker van Ziggo, die je kan instellen op de kabellengte en het systeem dat ik heb met de splitter op de AOP. Ik heb geen ervaring met het systeem dat jij hebt, maar ik kan je aanraden, bel de technische helpdesk van Ziggo en laat het doormeten. Als er iets fout is komt een monteur het oplossen. De door Ziggo geleverde onderdelen worden door Ziggo gratis vervangen als ze kapot zijn.

 
Ik heb bij Ziggo een nieuwe antenne versterker besteld, ik krijg het in de loop van deze week.

Ik hou je op de hoogte

 
Ik heb de nieuwe ziggo versterker ontvangen, nl:Tratec-fra 752/N en aangesloten.

Deze versterkt max.8 db.

Helaas heb ik nog steeds geen goed signaal.

Uiteindelijk Hirschmann versterker GHV41 gehaald en aangesloten. Deze versterkt max. 9db.

Ik krijg nu prima beeld bij rtl5hd,(23db).

Maar helaas krijg ik bij eredivisie live 2 blokkerig beeld.

Bij de versterker van ziggo krijg ik helemaal niets te zien.

Conclusie is: dat ik een grotere versterker nodig heb.

Ik ben GHV20M tegengekomen, de voorganger van GHV41. GHV20M heeft een max versterking 12,5 db.en frequentie:85-862MHZ.

Heeft iemand ervaring met deze versterker? En kan je internet modem ook hierop aansluiten? En wat is het verschil met de GHV41?

 
Ik zou het niet weten. Wij hebben van Ziggo een Tratec FRA 752/N versterker gekregen. En dat werkt hier in huis perfect, daar zit ook het Ziggo modem op aangesloten.

Deze versterkt per kabellengte. Eerste plug is tot 5 meter, de tweede tot 10 en derde tot 15 of iets in die geest.

 
Te veel versterking kan ook tot problemen leiden, omdat de ingang van je ontvanger overstuurd kan worden. Ik zou eens in de laagste stand beginnen en dan verder proberen.

Verder mischien een optie: Zit de groene Ziggo kabel goed vast in de AOP. Heb je al eens bij je buren gevraagd? Er kan namelijk ook nog iets fout zitten in de afregeling van de versterker in de Ziggokast aan de straat.

 
Voordat ik ben overgestapt naar de dreambox, had ik een Cisco decoder van Ziggo voor interactief TV.

Perfect beeld, geen probleem

Sinds ik ben overgestapt naar de dreambox kreeg ik problemen met een aantal zenders. Kan het kloppen dat sommige zenders verzwaktzijn, waardoor een versterker nodig is?

 
Nee aan het signaal is niets verandert, het kan hooguit zijn dat de kabeltuner van de Dreambox dan misschien minder gevoelig is.

Het gebeurt echter wel eens dat het signaal zwakker wordt dan moeten ze het wat opschroeven. Gebeurt niet vaak. Dat moeten ze kunnen nameten, daar kan men de helpdesk voor bellen.

 
Waar ik mee zit is dat als ze een monteur langssturen en achterkomt dat het hier om een dreambox betreft.

 
Heeft de monteur bij mij niets van gezegd. Ik gebruik een DM8000 met ondermeer één kabeltuner en een VU+Ultimo met 3 kabeltuners. Ik heb de DM8000 gebruikt om de monteur te laten zien hoeveel dB per zender werd aangegeven.

Ik heb geen tuner van Ziggo. De kaart zit in de VU+Ultimo en de DM8000 wordt ontsleuteld met CCcam over het interne netwerk. De kabel wordt gesplitst dmv een Hirschmann 4-weg splitter naar de 4 kabeltuners.

 
Ik heb de GHV 20m gehaald en de potmeter van de versterker heb ik max. Gezet (12,5 db).

Eredivisie live 2, baby tv, Ziggo xlite,Boomerang en zdf geeft af en toe blokkerig signaal.

Aan de versterker en bekabeling kan het niet aan liggen. Beiden zijn uitvoerig getest en vervangen.

Wat overblijft is de kabelturner van de box, en het signaal van ziggo.(buren hebben geen last van slechte signaal).

Iemand nog tips? Of iets dat ik over het hoofd zie?

Type turner is Philips cu1216MK3 (DVB-C).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan