Slechts 1 kannal is slecht te ontvangen..

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Ik heb een paar maanden reeds het probleem dat alle zenders goed te ontvangen zijn, enkel het Duitse AutoMotorSport op 23.5 Astra heeft soms storingen. Moet ik echt nu daarvoor de schotel weer uitrichten en dan enkel gebaseerd op dat kanaal alles andere ontvangen ? Ik voeg er een screenshot bij van de ontvangst en eentje van het beeld op een slecht moment. let op, het is niet continue, maar toch wel om de 15 seconden een kleine hapering.
 
Wanneer alle andere kanalen goed zijn en ver boven de 75% uit komt, dan kun je nog eens proberen om de LNB beetje te verschuiven in de LNB houder, of de betreffende LNB een stukje kantelen..
Vertel eens wat meer over jouw installatie en plaats eventueel en foto van jouw schotel?
 
Ik bedoel natuurlijk kanaal ....ik kan de post niet veranderen dacht ik....
 
Die 67% is niet slecht. Dat is toch ook een gecodeerde zender of niet? Dit kan ook veroorzaakt worden door onderbrekingen in de decodering van de kaart.
Ik heb dat elders ook al eens gezien dat er op 1 a 2 kanalen regelmatig een vertraging van tussen 1,5 en 2.6 seconden was en dan kun je die freezes ook krijgen.

Dat zou je in principe kunnen zien door tijdens een freeze snel op OK te klikken (of welke toets je dan ook gebruikt om de info te zien) en dan zie je als het goed is de decodering rechts (bijv. /dev/sci0) en het aantal milliseconden er naast.
 
Ik heb het vage idee dat de schotels niet op de veluwe staan.. :bekje:
Maar een beetje experimenteren met de stand van de koppen zal wellicht de oplossing zijn.
Die 67% is niet slecht
Dat hangt weer van het type ontvanger af. Een vu+ zero geeft bij 67% een grensgeval, terwijl de Vu+Zero4K bij 20% al een goed en stabiel beeld geeft.
 
k heb het vage idee dat de schotels niet op de veluwe staan..
griekenland
beetje mee blijven lezen @Dr.Z
we kunnen natuurlijk ook vragen of er hulp ter plaatse nodig is op @nicewithice zijn kosten uiteraard... weekje of zo prutsen..

@nicewithice
als je zeker weet dat de schotel op positie goed staat sluit ik me aan bij de rest
beetje spelen met de lnb

maar je hebt een rail in zie ik?
zit de zender met problemen toevallig op de losse kop?
heb namelijk 1x gehad dat de rail niet klopte met de bolling van de schotel
 
Ik heb het vage idee dat de schotels niet op de veluwe staan.. :bekje:
Inderdaad, Griekenland, en de lnb staat op een rail, maar dat was reeds jaren het geval, de problemen zijn begonnen toen ik de oude schotel tijdelijk heb verplaatst wegens werkzaamheden aan mijn dak. En nu met de nieuwe schotel nog steeds. Ik ga morgen nog wat prutsen denk ik, mijn vriendin komt helpen, zij onderaan naar de TV signalen kijken, ik bovenaan op het dak wat keren en draaien.
 
de problemen zijn begonnen toen ik de oude schotel tijdelijk heb verplaatst wegens werkzaamheden aan mijn dak.
staat er iets voor?
En nu met de nieuwe schotel nog steeds.
las in die andere post dat je van 1.2 naar 1 meter ging.
gebruik je de zelfde rail nog?
zo ja en de zender zit op de lnb die naast de arm aan de rail hangt zou deze niet goed on het snijpunt kunnen staan.
mijn ervaring is dat de bolling en de ronding van de rail nog wel eens verschillen kwa brandpunten en dan kun je een probleem krijgen met extra lnb's
Ik ga morgen nog wat prutsen
altijd goed ;)
zij onderaan naar de TV signalen kijken
heb je geen los metertje die er tussen kunt hangen?
die ontvangers willen nog wel eens trager reageren

maar al met al succes!

@Dr.Z
daar gaat onze hulp week....
 
griekenland
beetje mee blijven lezen @Dr.Z
we kunnen natuurlijk ook vragen of er hulp ter plaatse nodig is op @nicewithice zijn kosten uiteraard... weekje of zo prutsen..
@brilletje ?

lol
had ik al voorgesteld maar helaas gaat @nicewithice zelf prutsen met zijn vriendin
of er na het prutsen met zijn vriendin nog tijd overblijft om die schotel af te stellen blijft ongewis...
 
Daar heb ik uiteraard weer overheen gelezen.. Zo nu en dan bekijk ik vluchtig even het forum.. Excuus..
Maar staat er al een uitnodiging klaar?

Hoe is het nu met het probleem van de topicstarter?
 
Jongens, we hebben vandaag extreme zuidwind hier, tegen de 9 beaufort windstoten. Dus ik dacht nee vandaag niet op het dak. maar kijk ik zet de televisie aan en de storingen zijn weg. Ik denk dat door de hevige wind de schotel een kleine tik heeft gekregen, alhoewel ze redelijk uit de wind staat. Of het had te doen met atmosferische storingen ???
In ieder geval ga ik ze morgen nogmaals wat vaster schroeven, en hopelijk blijft het zo.
 
Iedereen die mij wat kan bijleren over sat ontvanst en receivers is welkom hier hoor !
En dat afstellen van de schotel heb ik inderdaad met een metertje gedaan.
Allen aan vrolijk pasen uit een winderig Naxos !
 
Had je ook nog geprobeerd wat ik schreef? Te kijken naar het aantal ms tijdens de haperingen?
Ik zag op mijn TV scherm bij signal finder onder BER de waarden van 0 naar ik dacht ergens 35 te springen om de 5 a 6 seconden, maar ben daar niet zeker meer van. In ieder geval het bewoog redelijk heftig. Nu vandaag staat dit steeds op 0. Ik kijk morgen nog eens na het vast schroeven. Ik zou natuurlijk kunnen experimenteren en de schotel wat terug verdraaien maar dan denk ik toch liever niet... Ben blij dat alles nu werkt. De signaal kwaliteit, met 1 meter schotel op een, canvas, vtm etc ligt op 95 % momenteel.
 
BER de waarden van 0 naar ik dacht ergens 35 te springen
Oooh.... ja dat is inderdaad dan schotel afstelling in de meeste gevallen. Maar als ie nu op 95% ligt is dat wel een stuk beter. Dus houden zo.
Misschien hooguit iets vaster schroeven nog als dat kan, zodat ie bij de volgende windvlagen niet gelijk weer een stuk lager ligt. ;)
 
door een wind vlaag goed afgesteld das top!

weet niet of iemand anders dit ook doet of ben ik weer een aparte...
ik rammel nog wel ,eens als de schotel goed staat, een zelfborende schroef door het blik wat niet 100% vast te schroeven is
meestal de hoogte afstelling
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan