Smart (tuin) water meter met afsluiter functie

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.245
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
Ik ben (voor een tuinwater leiding) op zoek naar een smart (!) 1” (1 inch) water meter en afsluiter. Als er x kubieke meter (instelbaar via een app) water de watermeter heeft gepasseerd moet de watertoevoer automatisch worden gesloten (afsluiter functie) en uiteraard moet via de app de aflsuiter weer open kunnen worden gezet totdat er wederom x meter water voorbij is.
Bestaat zoiets eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt maar helaas, er zit wel een water flow meter in de app, maar je kunt het zo te zien niet stop zetten als de waterflow een bepaald volume heeft bereikt (dus de boel afsluiten indien er bijv. 5 m3/ltr aan water flow is geweest)
 
Nee dat klopt maar je kunt een bepaalde tijd instellen dat hij sproeit , als je de flow weet dan kun je de tijd berekenen en die instellen. Weet je de flow niet dan start het sproeien en noteer de waterrmeterstand en na 1 uur sproeien kijk je wat je verbruikt hebt. Stel 500 liter dan is jouw sproeitijd 10h
 
Het gaat niet om sproeien, maar om een relatief grote watertank te vullen met een bepaalde hoeveelheid water van firma A (via een leiding) te vullen en als deze hoeveelheid is bereikt dan moet de toevoer worden gestopt, omdat er dan van een andere firma water door dezelfde leiding gaat. En 'smart' omdat (de hoeveelheid) het ook via een app te volgen moet zijn en om uiteraard handmatig (via de boel) te bedienen/veranderen.
 
Ik denk dat het @eendenteam het beste kan zoeken in bijvoorbeeld de industriële hoek of bloementeelt maar ik vermoed dat de aansturing vaak via bedieningspanelen en een computer en niet via een app gaat die specifiek voor de consument is ontwikkeld.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan