Smart tv Diseqc 1.2 rotor

Arjan

New Member
Lid sinds
26 nov 2013
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
45
Hoi.

ik heb een vraag.
welke smart tv werk samen met mijn rotor sat HH100 - HH120 Diseqc 1.2?
zodat ik via de smart tv naar astra of hotbird kan kijken?
wie kan mij hier info over geven.

Groeten Arjan
 
Ik neem aan dat je het DVB-S deel van je TV bedoeld. Het smart gedeelte van je Smart TV is alleen bedoeld voor internet applicaties en bevat dus ook geen diseqc.

Dat gezegd hebbende zou het kunnen dat je TV ook diseqc aan kan, maar daar is niets met zekerheid over te zeggen als we niet het merk en type TV weten.
Dus als je ons kunt vertellen welk merk en type je hebt, dan kunnen andere bezitters van zo'n TV je dat vertellen of we kunnen het in de handleiding opzoeken. Het zou mij echter zeer verbazen als het er niet in zou zitten eerlijk gezegd.

Van de andere kant.... zo'n motor is beter aan te sturen met Usals. En of de TV's dat ook ingebouwd hebben dat is maar de vraag.
 
Hoi.

ik heb nog niet zo'n tv. dus daarom mijn vraag welke smart tv dat wel kan.

Groeten Arjan
 
Dan zul je echt naar de DVB-S specificaties moeten kijken en ik zou dan eerder letten op Usals ondersteuning dan op diseqc 1.2.
Er zijn in elk geval een aantal Samsung TV's die Usals ondersteunen, van andere merken weet ik het zo niet, zou best kunnen.
Ik zou het als volgt doen:
1.) Zoek een TV uit die je bevalt en waarvan ze zeggen dat usals ondersteund wordt.
2.) Zoek op internet de handleiding van dit type of vraag een bezitter van zo'n tv en kijk of het inderdaad klopt.
3.) Klopt het, dan pas kopen.
 
De vraag van de topicstarter is een goeie vraag want de meeste TV's kun je juist niet met een motor gebruiken die hebben wel disqC maar geen disqc 1.2 of usals.
Zelf heb ik tegenwoordig een Loewe TV maar die kan het ook niet nu heb ik zelf een klein schoteltje erbij gehangen met een duo lnb.

Je kunt eens kijken naar Panasonic dat is dacht ik ??n van de weinige met disqc 1.2 maar ik kan met ook vergisssen.
 
Het is zeker een goede vraag. Maar ik weet dat er Samsung types zijn die het kunnen, in elk geval een aantal D types zoals de UE37D5520 (maar ook grotere).
 
Ik heb al een jaar of 3 een Samsung UE32D6500, naar volle tevredenheid.
Het ding is veel mooier en leuker dat het Philips toestel dat ik al 2 jaar langer heb, daar doet de Ambilight niets aan.
Ik gebruik het niet, maar in het menu word Usals ondersteund.
Omdat het toestel inmiddels dus zo'n 3 jaar oud is, denk ik niet dat er nog software updates voor komen, maar die zijn er wel geweest met enige regelmaat (een tijdje terug dus).

25 jaar terug (oef wat voel ik me ineens oud) had ik nooit gedacht dat ik ooit nog eens het merk Samsung boven aan het lijstje zou hebben staan als er een tv vervangen zou moeten worden.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan