Smart tv tivusat

Robertino

New Member
Lid sinds
3 jan 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Locatie
Noord Holland
Goedemorgen,

Ik ben al een tijdje bezig met het installeren van tivusat op mijn televisie maar ik kom er niet uit, vandaar dat ik me hier heb aangemeld met de hoop dat jullie mij kunnen helpen...
Ik heb een Samsung ue48h6200aw smart tv en heb hier een ci adapter in gedaan met een kaart van Tivusat (italiaanse tv). De televisie is via kabel verbonden met mijn schotel. De schotel staat gericht op Astra en Hotbird.
Nu probeer ik de kanalen te zoeken via het menu maar ik kan niks vinden helaas.

Wie o wie helpt mij uit de brand?

Alvast bedankt voor de moeite

 
Goedemorgen Robertino en welkom op Satellite Fun.

Allereerst een wedervraag omdat we natuurlijk niet kunnen weten wat je al gedaan hebt. Je schrijft dat de TV via een kabel verbonden is met de schotel. Ik neem aan via een aparte aansluiting, anders dan die voor het TV signaal. En dat de schotel staat uitgericht op Astra en Hotbird.

Heb je wel al andere kanalen kunnen vinden van deze satellieten? Of worden er helemaal geen kanalen zichtbaar?

Als er wel andere kanalen zichtbaar zijn, heeft de TV ook een mogelijkheid tot automatisch zoeken? Zoja, dan kun dit eens proberen:

frequentie 10992.16 vertikaal, symbolrate 27500 en FEC 2/3.

Ze zitten op nog meer frequenties zag ik, ook horizontaal. Dat is op deze (klik) site goed te zien.

 
Bedankt voor uw antwoord :)

De kabel komt direct van de schotel af en heb deze met een verloopstekker naar coax verbonden aan de televisie.

Deze tv heeft geen instellingen voor satelliet, maar herkent de kaart van tivusat wel.

Ik heb geprobeerd kanalen automatisch te zoeken maar helaas kan hij niks vinden...

Ik zou ook niet weten wat ik moet instellen in het menu van zoeken met kabel...

Hier kan ik instellen:

-beginfrequentie .... KHz

-stopfrequentie .... KHz

-symboolfrequentie .... KS/s

-modulatie .... QAM

De schotel is eerder via een decoder aan de tv aangesloten gezeten, dus weet zeker dat het niet aan de positie etc. ligt.

Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm iets ontgaat me je sluit de satelliet schotel direct aan op je TV middels een verloop naar coax?? 

Dat gaat niet werken , de bewuste smarttv heeft geen satelliet tuner .

Alleen

dvb -c = kabel tv

Digitenne 

Analoog.

Om satelliet te ontvangen heb je een dvb-s tuner nodig.

 
De ci module is voor bv kabel exploitant Ziggo . Dvb-c c van cable 

 
Oke, superjammer maar ik begrijp het.

Dus zal dan toch weer een ontvanger moeten gebruiken...

Bedankt in ieder geval!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan