Sneeuw

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Een beetje sneeuw en de hele dienstregeling van de spoorwegen ligt in de soep!
Hoe kan dat toch?
Bevroren wissels met defecte verwarmingen zeggen ze.
Ja die verwarmingen moeten bevriezen voorkomen, maar het vroor niet eens zo erg.
Wat doen die gasten dan toch fout met hun apparatuur?
Kopen ze foute dingen of foute automatiseringen?

Misschien moeten ze eens op excursie naar landen als Zwitserland, Oostenrijk, Zweden, Noorwegen etc.
Die schijnen daar geen problemen mee te hebben, want ze hebben het halve jaar sneeuw.
Maar ja, de spoorwegen schijnen een abonement te hebben op foute beslissingen.

Zo gaan ze wat rond rijden op de HSL lijn met 160 kmh.
Bestellen ze foute HSL treinen bij een foute HSL fabrikant in Itali?, die niet kan leveren.
Loopt de Franse Thalys steeds vast vanwege een fout automatisch beveiligings systeem.
En loopt het invoeren van nieuwe sprinter treinstellen voor geen meter.
Bij alle problemen geven ze anderen weer de schuld, haha!
Ja, zo komen we geen meter verder!

Grtz.

Hoe houden ze daar het spoor zuiver dan?

Misschien iets om de schotel ook zuiver te houden, want op die strip die van de wok naar de lnb gaat lag het vandaag bij mij ook regelmatig 10 centimeter hoog, dus weg beeld. ;)

Kilroy;206227 zei:
Loopt de Franse Thalys steeds vast vanwege een fout automatisch beveiligings systeem.
En loopt het invoeren van nieuwe sprinter treinstellen voor geen meter.
Bij alle problemen geven ze anderen weer de schuld, haha!
Ja, zo komen we geen meter verder!

Grtz.

En hier aan de grens bij Hazeldonk krijgt men het sein dat ze moeten vertragen, en daarna moeten stoppen? Maar waarvoor?? Er is niks te zien!

Maar freggel toch... het ligt toch voor de hand waarom dat is?
Die zijn bang dat die freggels (die zich heel goed kunnen verbergen in de sneeuw), sneeuwballen naar de trein gaan gooien, die wagen zich gewoon niet dat gebied in. Als er niets te zien is, is dat net des te verdachter.:biggrin:

Hou nou toch voor 1 keer eens je ... :biggrin:

Ik heb hier al grote problemen zat, er ligt zoveel sneeuw dat ik er niet meer bovenuit kom, en tot bovenmaat van ramp deed de Freggelmobiel het vanmorgen niet terwijl eigenlijk het vrouwtje naar Oosterhout moest voor een operatie...

Maargoed, we gaan morgenvroeg zout strooien, en eens zien of die trein dan wel sneller rijdt. :stupid: Want daar gaat het hier in dit topic om.

Hoe ze het spoor zuiver houden freggel?
Simpel, ze monteren sneeuwvretertjes voorop de loc's.
En dan gaat alles vanzelf.

Grtz.

freggel1;206246 zei:
Ik heb hier al grote problemen zat, er ligt zoveel sneeuw dat ik er niet meer bovenuit kom, en tot bovenmaat van ramp deed de Freggelmobiel het vanmorgen niet terwijl eigenlijk het vrouwtje naar Oosterhout moest voor een operatie..

Toch sterkte voor je vrouw frekkel.
Ik moet ook voor een dag of 5 er na toe.(oude mannen kwaal)
Dus tot .....

En maar hopen op wat minder sneeuw.
Want voor de mensen die daarom storingen moeten verhelpen is het ook niet altijd leuk.

Kilroy;206250 zei:
Simpel, ze monteren sneeuwvretertjes voorop de loc's.
En dan gaat alles vanzelf.

Dat zijn dus een soort DOENERS die ook in de freggel grot voorkomen. :biggrin:

freggel1;206246 zei:
Ik heb hier al grote problemen zat, er ligt zoveel sneeuw dat ik er niet meer bovenuit kom, en tot bovenmaat van ramp deed de Freggelmobiel het vanmorgen niet terwijl eigenlijk het vrouwtje naar Oosterhout moest voor een operatie...

Toch ondanks alles sterkte met je freggelvrouwtje! Ik kan me voorstellen dat ze de boel op slot wil gooien, of was dat het niet? :biggrin:

Maar op slot gooien dat gelukkig niet. :biggrin:

Nou freggel1, natuurlijk hoop ik ook dat het met je vrouw nu wel weer goed is.
En dat je intussen weer uitgegraven bent.
Schijnbaar verschilt de hoeveelheid sneeuw nogal per locatie!

Dus succes met jouw strijd tegen de sneeuw.

Grtz.

Vrouwtje Freggel beterschap, JanB.jij ook is geen pretje .....

En wat het spoor betreft vroeger had ns dit in eigen hand met eigen onderhouds mensen. in november werdt de wissel verwarming een keer per week aangezet en getest, tijdens hevige sneeuwval werd iedereen in dienst geroepen voor controle wisselverwarming en kapotte eventueel gelijk gerepareerd, treinen die net nieuw waren zoals sprinter en icm materieel werden uit dienst gehaald daarvoor zette men mat 54 of 64 in, nu draait alles om prorail een slechter bedrijf kan je niet hebben wordt door de staat betaald en spoorvervoeders moeten daarvoor nog dik geld betalen ook , en de 2e kamer maar geschokt reageren het is hun eigen schuld hadden ze het spoor maar nooit moeten privatiseren..

Sterkte met het vrouwtje en met het opruimen van de sneeuw.
Ik wou er net nog aan beginnen, maar je er valt niet tegen op te ruimen, en je klaar begint het weer.

Ja, Pikkie maar mat 54 zal toch intussen wel gesloopt zijn!
En mat 64 rijdt nog volop rond omdat ze de nieuwe sprinters niet aan de gang krijgen.
Hoe het met die nieuwe regio-runners zit weet ik niet.

Anyway, het is weer aan het dooien maar bij de spoorwegen zit nog alles hopeloos in de soep.
Dan moeten ze toch echt verkeerde hardware hebben gekocht.
Ok?, de hoeveelheid sneeuw verschilde wat per locatie.
Maar als vorst en sneeuw hadden doorgezet dan was de boel toch helemaal ingestort!
Nu schuiven ze de schuld op de weersomstandigheden die toch zo moeilijk zijn.
Nee, ze moeten goed materiaal en materieel aanschaffen.
En zeggen "wij brengen u ALTIJD OVERAL HEEN".
Overigens kan ik me niet herinneren dat vroeger voor de privatisering er zo ernstige problemen waren.

Grtz.

Ik denk dat ze geluk hebben dat de kerstdagen vlakbij zijn.
Want als er volop gewerkt moest worden kwamen ze er niet zo vanaf denk ik.

Nou, de beide heren directeuren van prorail en de NS waren bij NOVA te zien.
En ze gaven weer alle anderen de schuld.
Het extreme weer vonden ze!
Wat, extreem, daar was toch weinig extreems aan.
De politiek vonden ze, want die gaven te weinig geld.
Maar daar zijn ze dan toch zelf verantwoordelijk voor.

Merkwaardig is dat er in Belgie en Duitsland geen enkel probleem was.
Alles liep daar volgens dienstregeling.
Ja maar die zijn niet vergelijkbaar met Nederland vonden ze.
Flauwekul dus want in Belgie hebben ze dezelfde (flut) gasverwarming van wissels.
In Duitsland hebben ze hun aangeboden om maar eens te komen kijken hoe ze het doen, haha!
Nee het was een uiterst flutverhaal van uitvluchten wat de heren produceerden.
Wat ze hier gebouwd hebben is een mooi-weer systeem dat bij de geringste kink in de soep draait.

Grtz.

Voor Kerstavond en 1e Kerstdag weer extreem weer verwacht , sneeuw regen en ijzel,
Verwacht wordt dat er een weeralarm komt met het advies vooral niet op weg te gaan,

He gelukkig, eindelijk een geldig advies om gewoon thuis te blijven en een lekkere stampot te maken.

the matrix;206387 zei:
He gelukkig, eindelijk een geldig advies om gewoon thuis te blijven en een lekkere stampot te maken.

Of WEER grauwaartn mit spek.Lekker man.

Janblues;206389 zei:
Of WEER grauwaartn mit spek.Lekker man.

Mit kerstdoagen eetn wie Stampothaitebliksem. of stampotropknoln mit boekspek of deurregen spek.
Ist huil maal WEER eten we Snert. Mocht ik nog ain Fazantje of Partries Struupn din gait dei ook in de paane.MMMM.

gtrz/Sth.

stephopper;206391 zei:
Mit kerstdoagen eetn wie Stampothaitebliksem. of stampotropknoln mit boekspek of deurregen spek.
Ist huil maal WEER eten we Snert. Mocht ik nog ain Fazantje of Partries Struupn din gait dei ook in de paane.MMMM.

gtrz/Sth.

Mocht nog wat over houden mag ik dan mee eten??????
Maar je mag niks tegen mijn vrouw zeggen dan.
Ze vind me te dik worden.
Ik ging vaak bij oma eten want die ouderwetse pot vond ik wel heeel lekker.

Gelukkig blijft het dooien menen de geleerden tenminste.
Althans regen (ijzel) en warmere lucht uit het zuiden.

Wat die stamppot toestanden en spek betreft, daar ben ik niet zo'n voorstander van.
Vooral boerenkool ligt toch als een baksteen in de maag.
Nee dat valt meer onder de categorie konijnenvoer vind ik.
Zuurkool gaat dan nog een beetje, maar dat is tenslotte al door zuur behandeld.
Maar goed iedereen zijn keuze.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan