snelheid internet verschilt op de pc's

saat

Sr. Member
Lid sinds
3 jan 2003
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
65
Heb hier 3 pc's een desktop met kabel verbonden 2 laptops  draadloos  gekke is heb xs4all 50 mb speed ga ik nou een speedtest doen met die pc's bekabeld dan heb ik op een lap met xp speed van 46 mb down 22 up laptop met win 7 down 48 mb up 23 mb down , maar op de desktop win 7 down 12 mb up 8 mb .
Waar kan dit aan liggen ? alles bekabeld en gecontroleert is ook bekabeld dan als ik kjik via menu .
Kabels al verwisseld (zijn nieuw) geen verandereing in de fritzbox gekeken wat speed is down 49 up 24 mb .
 
Dus aleen op die desktop met windows 7 heb je 12 mb down en de rest zit rond de 46 mb download speed?
Dan moet er toch iets zijn op die Win 7 pc wat de boel blokkeert.
Check eens of de netwerkkaart wel een 10/100 is of een 10/100/1000 en of hij op automatisch staat ingesteld of misschien per ongeluk op 10 mbit duplex.

Als dat niet helpt dan bestaat er een tooltje genaamd minitoolbox waar evt. wel wat mee uit te zoeken is.

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices

    555adf2e65115-MiniToolBox.png

  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend. Normaliter moet je deze als bijlage in je bericht plaatsen maar dat kan hier niet, als je wilt kun je die per email naar me sturen dan check ik het wel even voor je.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
 
is verstuurt naar jouw

thkx
 
ls je wilt kun je die per email naar me sturen dan check ik het wel even voor je.
Dat is dus niet per pm, dat is toch te onoverzichtelijk, je kunt gewoon dat results.txt als bijlage aan een email hangen en die naar mijn satellitefun.org email adres sturen (zie m'n profiel).
Waar je in elk geval mee moet beginnen is de tijd van je systeem goed te zetten, wat ik zag in de logfile is dat die behoorlijk dik 145 uur verkeerd staat dus dat zou betekenen dat datum en tijd verkeerd staan. Daar moet je mee beginnen.
De Peer Name Resolution is ook niet gestart, net als een aantal andere services, dit kan een andere oorzaak hebben maar kan ook veroorzaakt worden door een verkeerde tijd/datum instelling.
Daarnaast heeft Internet explorer ook kuren zag ik en is de Nforce netwerkkaart niet actief, c.q. wordt niet gezien, kan een driver probleem zijn.

Er zijn dus wel wat dingen die er toch al uit te halen waren.
Ik zou eerst eens die tijd en datum goed zetten, pc opnieuw starten, nieuw logje maken en dat dan zoals aangegeven als bijlage per email sturen.
 
nu verstuurt naar de satfun maar ik zie die niet staan bij je profiel alleen pm kan ik doen had m nog op de pc staan

s
 
Als je op mijn naam klikt, staat het email adres er gewoon zichtbaar, 3de regel van boven.;)
Maar ik heb het binnen via email en die Peer networking service en internet explorer blijven klooien in elk geval.

Probeer eerst eens het volgende:
Open een command prompt als administrator en geef dan het volgende commando:
en druk op enter. Let op, er staat een spatie tussen sfc en /scannow.
Als het goed is wordt er dan e.e.a. gerepareerd, daarna de computer herstarten en zien of het probleem zich nog voor doet.
Zoja, dan heb ik nog een andere oplossing die je kunt proberen.
 
Dat heeft dus niet tot het gewenste resultaat geleid, dan kun je het volgende doen.

Ga naar:
C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking
hernoem alle bestanden daarin naar .old dus bijv.
idstore.sst hernoem je naar idstore.sst.old en hetzelfde voor alle andere bestanden daar.


Herstart daarna je pc.
Dan moeten er nieuwe bestanden aangemaakt zijn in die map, die met .old kun je dan verwijderen.

Daarna had ik graag geweten of de snelheid nog steeds zo langzaam gaat en zoja een nieuw logje per email.
 
blijf hangen na local service nl appdata enz staat erniet zie mail
 
Verborgen mappen. Hopelijk helpt het anders is het vermoedelijk toch iets met de netwerkkaart.
 
Zo vanalles getest en geprobeert maar niks helpt toch bedankt bt

saat
 
Een malware scan heeft geholpen. Nu nog de andere netwerkkaart aan de praat krijgen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan