snik snik reparatie? ps2 hulp?

R

rouwdy

Hey hoi allemaal

Probleempje

Heb een ps2 30004 versie 4of5 deze leest geen dvd?s meer, cdrom geen probleem.
Is trouwens omgebouwd met de messiah 2pro chip.
Iemand een idee dit teverhelpen of mot er een nieuwe laser in?


Nog een probleem

Een nieuwe ps2 50004 versie 9 aqua blauw gekocht en omgebouwd met de matrix infinity chip.
Heel leuk maar geen backup?s met dat kreng.
Voor de kenners: De chip geeft wel het matrix beeld (rondje drie hoekje, reset) maar slaat geen settings op.
Ook het uitzetten van de chip werkt zonder moeite en wordt netjes in beeld aan gegeven.
Orginaal games no problem maar backup geeft die gewwon aan dat er geen ps2 schijf is geplaatst (het rode beeld).
Deze games zijn zeker weten goed omdat ze wel in andere ps2?s werken........


Wie kan me helpen,heeft de (een) kennis die me wil helpen...

m.vr.gr
Rene?
 
Probeer eens een andere chip. Ik heb zo'n kleine PS2 laten ombouwen met een Ripper chip 3.1 en een lensbeveiliging. Werkt perfekt en je merkt er niets van (geen extra handelingen oid).
 
re: Nao

Das niet de bedoeling kan natuurlijk niet alle chip?s die op de markt zijn ff?n uitproberen, denk ook niet dat je dit zelf hebt gedaan.
De messiah was altijd perfect en doet het nu nog steeds goed, en het slopen van de lens komt meest al door slechte dvd?s media?s, een echte beveiliging is er niet ook al word dit beweerd door de makers van de ripper (de matrix infinity ook trouwens)

Toch bedankt voor je reactie

grts Rouwdy
 
@rouwdy

Zorg er voor dat bedrading niet te lang is.
Let vooral op bij de aansluitingen in het midden van de printplaat dat er geen sluiting tussen deze punten is ontstaan.
Heb dit zelf ook keer gehad en moest wel nieuwe chip plaatsen.
Infinity is in mijn ogen een van de beste.
Misschien kijken of je chip wel kunt upgraden beste is de 1.3. versie voor versie 9.
Zie hiervoor hun site.
Bij de andere waarschijnlijk toch een lens die slecht begint te worden is dit het geval dan advies om tevens de chip hiervoor ook te vervangen.
 
Hey dankje, ben de bedrading wezen inkorten maar dit heeft ook geen effect.
Ook alle aansluitingen na gemeten en na gezien maar niets wat op een sluiting wijst, en alle contacten waren goed!?.
Vreemd, een nieuwe chip lijkt met niet nodig, deze is 2 dagen nu oud, en net ingebouwd.

matrix infinity software is nu de v1.33 en update?s kan ik er nu niet in zetten maar zij nu ook aan wezig. (media player ,dvx player en de nieuwe v1.39)

Heb trouwens de ps2 met laser problemen eens zonder de chip geprobeerd maar niets! ik zal hier een donor of een nieuwe laser voor moeten hebben helaas telaat en naar de "#$%& jammer.


Mocht je omgeving stadskanaal iemand weten met kennis van en het zin hebben in repareren

m.vr.gr

Rouwdy
 
ik heb het zelfde probleem gehad met de ps2 met daarin een matrix chip,cdr deed ie prima maar dvd backups ging voor geen meter.
degene waar ik hem gekocht had heeft toen de laser wat bijgesteld en wist me te melden dat een paar van mijn back ups op slechte dvds gebrand waren de ps2 laser schijnt dol te zijn op donkere schijfjes dus ik schrijf alles nu weg op traxdata

dus hoeft je laser niet defect/versleten te zijn maar kan het een kwestie zijn van afstellen
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan