SNR percentage

rolsat

Active member
Lid sinds
25 feb 2003
Berichten
213
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Papendrecht
Hallo Luitjes,
Heb een Vu Solo2 en voldoet goed.
Soms ga ik naar menu >instellingen >Zenders zoeken >Signaal zoeken > 19,2 - 23,5 en 28,2. Dan hou ik de SNR in de gaten.
Nu het volgende op 19,2 geeft de signaal zoeker aan SNR 86 % en AGC 90 %.
Op 23,5 geeft de signaal zoeker als de tv aanstaat geen SNR en ook geen AGC.
Op 28,2 geeft weer signaal zoeker van SNR 85% en AGC 95%.
Ga ik naar de radio op 23,5 en naar menu > instellingen > zenders zoeken > signaal zoeken dan krijg ik een SNR 82% en AGC 90%.
Is dit een foutje Solo2, nieuwe frequentie of ben het zelf of zijn er meer sallieters met dit probleem de laatste tijd.
mvg
rolsat :)
 
Om de snr te willen zien, kun je beter een goede skin nemen dan staat per zender de snr in de infobalk, bij sommige skins zelfs in dB en %. Maar goed dat terzijde.

Zoals jij het doet (via Menu) krijg je de snr te zien van een transponder op een satelliet met de door jou opgegeven waarden. Als je op 23,5 niets te zien krijgt, heb je of de verkeerde transponder of verkeerde transponderdata of geen ontvangst. Het feit dat je bij radio op 23,5 wel snr gegevens ziet, sluit geen ontvangst nagenoeg uit.

Ga eens op NPO1 HD staan en kijk dan eens naar de snr gegevens, wel de juiste freq, fec, symbolrate e.d. opgeven c.q. controleren.
 
Beste Eendenteam,
Ga de volgende keer op npo1 of rtl4 staan en SNR voorschijnt komt, bij een nieuwe flash.
De zenders op 23,5 doen het allemaal.
Dus kan er een slotje op
mvg
rolsat ;)
 
mooi; het werkt dus
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan