Sobere en duure jaarwissels in het vooruitzicht.

S

stephopper

Ze willen ons ook echt alles ontnemen. alcohol gaat 30 % duurder worden. de meenste kroegen kampen al met omzetverlies i.m.v rookverbod. nu komt daar ook nog 30% accijns boven op.dus velen kunnen hun tent wel sluiten.

En illiegale zuipketen met duits bier nemen als maar toe. het kost de regering meer dan dat het opleverd.

Ook op vuurwerk willen ze een extra tax op heffen het geld waar ze mee smijten moet ergens vandaan komen toch!?

Noodlijdende bedrijven willen ze geen cent in stoppen. maar in Fortis de noodlijdende bank stoppen ze meer dan 4 miljard euro.Ik denk dat Minister Kabouter Bos daar zijn spaargeld heeft staan. en het zeker wil stellen.

Gelukkig woon ik vlak bij de grens met DLD en haal mijn genotmiddelen aldaar. want op drank en vuurwerk scheelt het de helft.Europa 1 en wij betalen ons scheel op alle fronten.

30% accijns op drank moet er voor zorgen dat het drank verbruik lager word. maar het tegendeel is waar kijk maar naar scandinaviese landen. alcohol extreem duur. drankverbruik extreem hoog illigale stokerij en import uit rusland. een gouden handel.dit fenomeen zul je hier ook zien.

Op korte termijn ontstaad er een te kort aan inkomsten in den haag. en moet het weer gehaald worden bij mensen met een klein pensioen en uitkerings gerechtigen. ook andere zaken zullen fors gaan toenemen.Werkloosheid zal volgend jaar met 200.000 toenemen. vooral industrie/horeca/winkel personeel zullen in de top 3 staan van meenste ontslagen.

Nederland Staat er goed voor.roepen ze steeds. Ondergang zullen ze bedoelen.!!

VG/Sth.

Ja kerel, het is om te huilen!

Kabouter Bos vertelde laatst met zijn grote mond dat we zo goed waren in Nederland.
En nu is er de beurs crisis, met 9% verlies in Nederland!
De rest van Europa maar 4%, haha.
Dat kan ik echt niet goed noemen allemaal.

En werklozen krijg je als je alles gaat verkopen aan het buitenland.
En nog meer buitenlanders hier gaat binnenhalen zoals Donner doet.
Wat een sukkels zeg!
Ja, we kunnen het goed schudden hier!

Grtz.

Kilroy;194512 zei:
Kabouter Bos vertelde laatst met zijn grote mond dat we zo goed waren in Nederland.

Inderdaad ik heb al die debatten na prinsjesdag gevolgd en toen kwam Wouter naar buiten en werd hem gevraagd of wij ons hier ook zorgen moesten maken om de financieele debakels in Amerika, waarop hij kijkhard beweerde dat hier alles veilig was en wij ons daar niet druk om hoefde te maken.

Nu steken ze miljarden in Fortis om het er weer bovenop te krijgen en krijgen we er een flinke beurs val. Maar 's afwachten wat er nog meer staat te gebeuren en hoeveel leugentjes er nog bij komen avn Wouter. Zeker gestudeerd bij de LOI :d

Die ABN Amro heeft Fortis flink een oor aangenaaid toen ze hunzelf verkochten en gaat nu voor meer dan de helft minder weer in de verkoop.

stephopper;194506 zei:
Noodlijdende bedrijven willen ze geen cent in stoppen. maar in Fortis de noodlijdende bank stoppen ze meer dan 4 miljard euro.Ik denk dat Minister Kabouter Bos daar zijn spaargeld heeft staan. en het zeker wil stellen..

Noodlijdende bedrijven konden altijd bij de bank terecht voor leningen. Europese regels verbieden deze (staats)steun aan bedrijven.
Nu de banken niet echt niet meer durfen te lenen komen de bedrijven echt in de problemen.

stephopper;194506 zei:
30% accijns op drank moet er voor zorgen dat het drank verbruik lager word. maar het tegendeel is waar kijk maar naar scandinaviese landen. alcohol extreem duur. drankverbruik extreem hoog illigale stokerij en import uit rusland. een gouden handel.dit fenomeen zul je hier ook zien.

Als je een crisis ziet aankomen ga je als regering op dat soort producten belasting heffen. Tabak komt ook nog wel aan de beurt.

stephopper;194506 zei:
Op korte termijn ontstaad er een te kort aan inkomsten in den haag. en moet het weer gehaald worden bij mensen met een klein pensioen en uitkerings gerechtigen. ook andere zaken zullen fors gaan toenemen.Werkloosheid zal volgend jaar met 200.000 toenemen. vooral industrie/horeca/winkel personeel zullen in de top 3 staan van meenste ontslagen.

200.000 mogen ze hopen. het zullen er veel meer worden.

stephopper;194506 zei:
Nederland Staat er goed voor.roepen ze steeds. Ondergang zullen ze bedoelen.!!

Ik ken mensen die 30.000 Euro schuld hebben (geen hypotheek) en toch zeggen dat er niks aan de hand is :)

Paniek en emotie helpt niet in deze situaties en is ook nog eens een slechte raadgever.
Als je een geliefd persoon wil zijn geef je alles weg, vooral als het van een ander is, maar de puinhoop is naderhand niet te overzien. Zeg je nee als aankomend leider van een land omdat je weet dat het niet kan, dan kom je niet aan de macht ook al zal je de economie ermee redden.
Je kon hierop wachten en Nederland kopieerde Amerika met het aanbieden van hypotheken en kredieten.

Ik leef liever 50 jaar stabiel dan 3 jaar rijk en daarna instabiel ;)

Grt Parabolica.

Amerika heeft een reddingsplan van de zoveelste noodlijdende bank verworpen. het is ook van de zotte dat daar miljarden ingepomt worden.

Dus zullen we morgen een flinke koersval te zien krijgen. en dit nog meer de stempel van neergaande economie bekrachtigen. ABN AMRO BANK gaat waarschijnlek naar I.n.g bank voor een prikje.

En die Wouter Bos krijgt nog van alles te voorduren. en tenslotte als ongeloofwaardig en leugenaar uit de bus zal komen.

Tenslotte hangt alles van de beurs van de V,S af. en zal de stemming hier aardig beinvloeden.

Belasting geld in een bank pompen is van de zotte. jaren hebben ze miljarden winstgemaakt en ze maken mij niet wijs dat ze alleen dat aan krediet verstrekken kwijt zijn.tuurlijk heeft amro bank ook veel geld gekost. maar ze wilden die bank zo graag dan moeten ze de nadelen ook zelf maar dragen. als wij fout investeren moeten we ook zelf de bonen doppen.

Straks komt de rabobank ook nog in een noodlijdende situatie en wat dan?ze hebben jaren gedacht dat ze eindeloos door konden gaan met krediet verstrekken maar nu is de kentering.

Als ik een smak geld bij een bank had staan had ik dat gisteren er al afgehaald. want in een nylonkous is het zekerder dan bij een bank momenteel.

Maar die bobo,s die er hebben voorgezorgd dat fortis een miljarden injecktie hebben gekregen is volgens mij alleen omdat ze er zelf aandelen en een fortuin aan eigen geld hebben liggen. en het veilig stellen met ons belastings geld.

Er stinkt hier goed iets aan!! want als ze een bedrijf geen krediet willen geven waar 300 gezinnen moeten van eten. en om een kwart van die 4 miljard het bedrijf uit de brand kunnen helpen. en voorkomen kan worden dat die 300 in de ww belanden. wat op termijn ook veel geld gaat kosten. kan ik deze actie in fortis niet begrijpen. alleen merk ik daaruit op dat het eigen belang moet zijn.

We zullen nog roerige tijden beleven.wereldwijd.

Mvg/Sth.

Hoho Big-Henk !

Leg mij dat eens uit:
Big-Henk zei:
Die ABN Amro heeft Fortis flink een oor aangenaaid toen ze hunzelf verkochten

ABN-Amro wilde helemaal niet door deze club overgenomen worden omdat dat het bedrijf in gevaar zou brengen.
En zie eens wat er gebeurt nu Fortis en consorten koste wat kost die overname moesten doen ?
Je heb ter helemaal geen zak aan, maar ze hadden w?l gelijk bij die ABN-Amro !

Ik vind het fantastisch dat juist Fortis nu uiteen valt, als er toch eentje moet gaan.

En ik hoor helemaal niemand over de "hedge funds", de agressieve investeerders die met veel risico's alleen maar uit zijn op een snelle winst.
En dat door niets in de weg laten staan.
Dit is het moment om dat soort aasgieren kei en keihard aan te pakken.
Maar dat gebeurt niet.
Want op extreem korte termijn bieden dat soort smeerlappen wel een uitkomst.
Op de langere termijn en onder de streep lijdt Jan met de pet er onder want die staat op straat.

MAS3;194518 zei:
Hoho Big-Henk !
En ik hoor helemaal niemand over de "hedge funds", de agressieve investeerders die met veel risico's alleen maar uit zijn op een snelle winst.
En dat door niets in de weg laten staan.
Dit is het moment om dat soort aasgieren kei en keihard aan te pakken.
Maar dat gebeurt niet.
Want op extreem korte termijn bieden dat soort smeerlappen wel een uitkomst.
Op de langere termijn en onder de streep lijdt Jan met de pet er onder want die staat op straat.

Helemaal mee eens!

Vergeet niet dat we dit hele gedoe in de VS te danken hebben aan Bush!
Alweer ja!
Ik heb hem op tv zien verklaren dat iedereen een huis moest kunnen kopen.
Dit richting hypotheek banken gericht.
En die deden dat direkt, als de president van de VS dat al zegt.
Ik weet niet meer welk programma/omroep dat was, maar het is waar!

Nu is de hele toestand naar Europa en Azie overgeslagen.
En dat was al een half jaar geleden voorspeld.
Dus veel dank aan onze amerikaanse vrienden!

Grtz.

Hoe nu toch goedkoop vuurwerk kopen? (volgend jaar)

I.p.v. dit jaar vuurwerk te kopen koop je Fortis aandelen voor 5.= Euro p/st.
Je steekt er 300.= Euro in. Het aandeel stijgt in 2009 tot 35.=, opbrengst is 2100.= min 300.= is 1800.= winst. Zo doet Bos dat (hoop ik). :)

Grt. Parabolica.

p.s. De garanties van heden geven geen garanties voor de toekomst.

Waar haalt Bos dat geld toch vandaan??? Was dat niet een beetje van mij?? Hij heeft mij niks gevraagd.

the matrix;194523 zei:
Waar haalt Bos dat geld toch vandaan??? Was dat niet een beetje van mij?? Hij heeft mij niks gevraagd.

@Matrix. Volgens mij is het een staatslening dus hij leent het alleen maar. Je krijgt het echt wel terug.

Bijnoot :

Verdwijnt het aandeel helemaal dan heb je volgend jaar vuurwerk in de tweede kamer.

Grt Parabolica.

MAS3;194518 zei:
Hoho Big-Henk !

Leg mij dat eens uit:

ABN-Amro wilde helemaal niet door deze club overgenomen worden omdat dat het bedrijf in gevaar zou brengen.

Je kan natuurlijk ook net als een auto verkoper net doen alsof je auto voor geen goud te koop is, dan is de vraag er naar juist veel groter.
Slimme set van ABN zeker, maar die wisten zelf ook wel dat ze het zelf ook niet gingen redden.
En of nu Fortis of ABN of welke bank dan ook op deze manier stuk gaan is voor mij ??n pot nat.
Het feit is dat die gene die daar hun vele dure spaarcentjes op die banken hebben staan er grote risico's mee lopen het lwijt te raken als zij kapot gaan en daar heb je dan (mischien) je hele leven voor gespaard.
En mischien weer een flinke meevaller voor IMG die zo ??n van de grootsten kunnen worden.
Laat ik daar nu toevallig mijn spaargeld hebben staan ;)

Maar ja daar zullen de meningen wel over verschillen en menigverschillen moeten er ook zijn.

De ING gaat zijn vingers er niet aan branden.
Die hebben al teveel veranderingen op stapel staan.
Hoewel ze nu eventueel wel het ijzer zouden kunne smeden terwijl het heet is (wellicht is het nu te heet).

ABN-Amro was trouwens heel graag in zee gegaan met Barclays, een club die minder geld maar meer mogelijkheden bood.
En dat werd dus door de hedge fondsen tegengehouden want die wilden alleen maar geld zien.
En dat hebben ze gekregen.
Wat er verder met de betrokken banken (en vergeet de personen niet) gebeurt, zal ze aan hun anus oxideren.
Das dus ook de reden waarom ik daar over begon.
En dat zijn ook degenen die de ondergang van ABN-Amro hebben ingeluid.
Puur uit winstbejag (op zo kort mogelijke termijn wel te verstaan).

De actie van RBS, Santander en Fortis was een vijandelijke overname.
Het zou me niets verbazen als Santander er straks met een grote kluif van Fortis vandoor gaat.

parabolica;194524 zei:
Bijnoot :

Verdwijnt het aandeel helemaal dan heb je volgend jaar vuurwerk in de tweede kamer.

Grt Parabolica.

Het vuurwerk in de tweede kamer kan niet snel genoeg komen, want wie daar nu zitten maken nederland en de bevolking falliet.

Die Donner werd hier ook eens genoemd. met zijn goedkope krachten ten koste van eigen bevolking.al die buitenlandse medewerkers leveren geen moer aan de economie alleen de staats kas. hun loon gaan ze besteden in land van herkomst waar het 75% goedkoper is en meer waar krijgen van hun geld.

Heb ze zelf meegemaakt. ze leven de hele dag op water en loerden op overgebleven brood. en binnen het bedrijf moet je er ook nog mee uitkijken want de werkgever beschermt hun.want ze werkten door in hun pauzes. beter kon de baas het niet hebben.

Trouwens de Duitse Bank schijnt nu belang te hebben bij abn amro. en er zullen nog wel meer instanties op de tocht staan. en voor een prikje worden opgekocht door meenst in buitenlandse handen.

De uitverkoop zal eerdaags wel beginnen als krediet verstrekkers verstek gaan.

Ik reken er op dat we eens een andere kleur nummerbord krijgen. of moeten schuil gaan in kelders.

Mvg/Sth.

Weet je wat erg is dat deze ouwe lul heel wat euri kwijt is .....dankzij de heren bankiers....

Maar ik blijf lachen hoor tis maar geld toch..... wouter springt mischien wel bij lol anders ga ik bij wouter wonen.....

pikkie;194561 zei:
Weet je wat erg is dat deze ouwe lul heel wat euri kwijt is .....dankzij de heren bankiers....

Maar ik blijf lachen hoor tis maar geld toch..... wouter springt mischien wel bij lol anders ga ik bij wouter wonen.....

Tja Pik, mijn pensioen, of wat er van over is, staat bij Fortis......

Gelukkig heb ik nog 21 jaar te gaan naar mijn pensioen, dus ik kan nog overnieuw beginnen :vuist:

pikkie;194561 zei:
Weet je wat erg is dat deze ouwe lul heel wat euri kwijt is .....dankzij de heren bankiers.... Maar ik blijf lachen hoor tis maar geld toch.

Anders geef je het toch alleenmaar aan bier, fietsen en bosnimfen uit... :biggrin:

Tja, en dan zijn nu de rapen gaar!
In de VS 800 miljard dollar aan steun aan de banken.
In Duitsland 50 miljard euro, en hier 17 miljard voor fortis!
Als dat nog niet het failliet van het kapitalisme is weet ik het niet meer.
En de rechtse politiek maar volhouden dat de vrije markteconomie het heilige middel is.
Dus niet!

Zo hebben diverse kabinetten/ministers de privatisering erdoor gedrukt.
Onder het motto, privatisering lost alle problemen op en is goedkoper.
Elke keer wordt weer bewezen dat het juist niet zo is!
Ik vind dat een aantal zaken zoals openbaar vervoer en volkshuisvesting een overheidstaak zijn.
Openbaar vervoer krijg je gewoon niet rendabel.
De politici die openbaar vervoer willen privatiseren, hadden eens naar de VS moeten kijken.
Daar kwamen de Amerikaanse spoorwegfirma's er snel achter dat personenvervoer alleen maar geld kost.
De Amerikaanse overheid heeft daarom lang geleden alle personenvervoer ondergebracht in een firma Amtrak.
Zodat railwaycompanies alleen het winstgevende goederen vervoer deden.
Maar nee, hier bleven politici stug vohouden aan de onbewezen stelling van privatisering.

Hoe het nu met beurs of banken verder gaat, geen idee!
Vandaag weer een verlies van 9%.
En de Europese ministers van financieen nu in paniek naar Luxemburg toe.

Grtz.

Tja Kilroy ik volg het al een poosje en zag het aankomen. dat kon gewoon niet goed gaan met dat krediet verstrekken. en vooral als de ecconomie instort.

Zal de schade nog groter worden. banken verstrekken niet zomaar krediet meer. hoorde iets over een hypotheek diegene stond bij b.k.r met een schuld van 127 euro. en kon al haast naar zijn hypotheek fluiten dat zegt genoeg.

Ik ben benieuwt als er grote bedrijven dreigen falliet te gaan omdat ze geen krediet meer krijgen of er van de regering steun word gegeven. of willen ze de banken overeind houden voor hun gemakken.

De koopkracht is toen de euro is ingevoerd gehalveerd alle lasten zijn meer dan 100% verhoogd. een modale kostwinner kan het hoofd haast niet meer boven water houden. laat staan die daar onder zitten(voedselbanken)afhangkelijk en ze stoppen miljarden in banken wat op den duur op de konte komt van de belasting betaler. want de banken snel weer verkopen zit er de komende jaren niet in.

Dit is nog maar het begin. de consument levert steeds meer in en kan niet meer investeren in de ecconomie. dus zullen er verschillende bedrijfstakken op de fles gaan.want op een nul line produceren heeft geen toekomst.

Privatisering was alleen in hun voordeel. en heeft meer schade aangericht aan de werknemers om ze uit te kleden.en uit te spelen.

Roerige tijden zullen niet uitblijven.huizen van 400.000 euro leveren meer op door brandverwoesting dan verkoop op termijn.

Grtz/Sth.

Daar heb je wel een punt Kilroy, maar je vergeet wel heel gemakkelijk te tegens van bijvoorbeeld rijks-openbaar vervoer.
Een dergelijke club roest binnen de kortste keren totaal vast.
Dat is nou eenmaal des ambtenaars (kom, maar ambtenaren, schrik eens wakker en reageer !).
Het is echt niet zo dat alles koek en ei zal zijn als de zaken waarvan jij een aantal voorbeelden geeft maar er meer van zijn, weer 100 % door de overheid gecontroleerd gaan worden.

Daarom moet je een mix weten te vinden tussen overheid en commercie.
Dat probeert men met de spoorwegen (middels het gedrocht van prorail versus de uitbaters), en het is wel duidelijk dat d?t niet de juiste mix is.
Maar het is wel een poging.
Ook dat is inmiddels vastgeroest want de hele wereld behalve de regering weet dat dit niet werkt.
Dus moet de schop daar in.
Maar dat gebeurt dan niet.
Want dan geef je als regering toe dat je kunt falen, en das natuurlijk ondenkbaar.

Desondanks kan ik je verzekeren dat het er allemaal niet beter op word als ook dat weer in handen van de overheid komt.
Want dat concurrentie de markt scherp kan houden staat als een paal boven water.
Maar wanneer je wel commerci?le partijen hebt, maar geen concurrentie (zegt connexxion je wat ?) dan gaat het echt fout en is de burger de dupe.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan