Sobere en duure jaarwissels in het vooruitzicht.

Op zich ben ik niet tegen marktwerking maar bepaalde voorzieningen moeten betaalbaar blijven voor de burger. Voor mij zijn dat o.a. wonen, voeding, onderwijs, energie, gezondheidszorg en vervoer. En dat is in Nederland net effe te duur geworden.

Als je ziet dat de prijzen zijn gedaald m.b.t de telecom dan zie je dat marktwerking hier wel zijn werking heeft gedaan.
Door het vrijgeven van de energiemarkt is het juist weer duurder geworden, grote winsten en minder service en dat terwijl je juist meer moet kunnen communiceren als je bijv. overstapt.
Zo ook bij de zorgverzekering die zal nu, nu alles draait, stap voor stap duurder gaan worden.

Het zal er voor de burger niet makkelijker op worden en ik denk dat er roerige tijden komen. De overheid houdt van reorganiseren en die ziet nu zijn kans schoon om het een en ander zichzelf te laten corrigeren.
Zelf-red-zaamheid met een VOC mentaliteit was de slogan en het ideaal van J.P. Balkenende.

Hewlett-Packard schrapt 560 banen

` Hewlett-Packard schrapt de komende
twee jaar 560 banen in Nederland.Het
technologieconcern maakte vorige maand
bekend dat er wereldwijd bijna 25.000
banen verloren gaan.Toen was nog niet
duidelijk of er ook in Nederland banen
zouden verdwijnen.

De ontslaggolf volgt op de overname van
de automatiseerder EDS,Electronic Data
Systems,door HP.De meeste ontslagen
zouden bij EDS Nederland vallen.Bij HP
Nederland gaan naar verluidt vooral
banen verloren bij de IT-afdeling.

Voor de betrokkenen van Hewlett-Packard
bestaat al een sociaal plan.Voor de
EDS-werknemers is dat er nog niet.

Stephopper:
De HP perikelen hebben niet zo heel veel te maken met de zaken die je zelf aanhaalt met dit onderwerp.
Het is een logisch gevolg van de overname door HP en heeft op zich niet zoveel te maken met slechtere tijden.
Natuurlijk koopt degene die op straat komt te staan daar niet veel voor.
Maar zo gaat dat soort dingen wel en als je bedrijf word overgenomen, moet je op ontslagen rekenen.

Parabolica:
De energiemarkt is net zo'n voorbeeld als het openbaar vervoer.
Er zijn wel commerci?le partijen, maar er is geen (echte) concurrentie.
En dus gaan de prijzen dan omhoog en worden de voorwaarden ongunstiger.

Voor degene die het nog niet doorhad:
VOC mentaliteit betekent: Ieder voor zich en de koningin !
Dus stelen en bedriegen wat je kan, maar niet van de overheid.
Jan-Peter en de boskaWouter hebben zich er al heel goed in bekwaamd.

Die grote concerns zien de bui hangen. en doen het zo van de hand om op een goedkoope manier van de mensen af te komen. ze spelen onder 1 hoedje.met z.g.n overname kanidaten.(heb het zelf meegemaakt met een z.g.n zusterbedrijf in polen van een nederlands groot concern. ze hadden alles waterdicht en konden er geen cent op verhalen)

En als ze beginnen met allerlij takken te onderverdelen in apparte B.V s stinkt er iets.de klad komt overal in.en in deze tijd met schaarse krediet verstrekking zit geen enkele gezond bedrijf te aarsen op overname.nu de ecconomie op instorten staat.en afname van producten terug loopt.het zijn gewoon vieze politieke spelletjes. met gaten in de wet.

Maar goed je zult nog zien. wat er van de hand gedaan wordt om mensen te lozen. want dat is immers het grote kostenplaatje.

grtz/sth.

Bij elke reorganisatie/overname kan je rekenen op 25% tot 30% verlies van arbeidsplaatsen. Meestal pas na enige tijd nadat de overname een feit is om te voorkomen dat de boel in het honderd loopt. Bij ABN-Amro en Fortis zijn ze er nog niet eens aan toegekomen.

Amerika reageert altijd heel sterk op economische situaties. 9/11 was puur uit angst. Maar nu ligt het volgens mij toch wel even anders. Nu gaan banken wereldwijd failliet en verdwijnt er geld in het niet. Geld wat eigenlijk niet eens bestaat omdat het uit lucht is opgebouwd. Het bestond eigenlijk alleen op papier en was allemaal langer termijn geld. Hoewel sommige er stikkend rijk van zullen zijn geworden.
Omdat nu al die hypotheken en kredieten niet inbaar zijn moeten ze die allemaal afschrijven en dan blijkt dat er een enorm gat is ontstaan op de balans, eigenlijk hebben ze niets.
Nu is het afwachten wat de consument gaat doen. Als die ook stopt met kopen dan gaat het echt hard naar een crisis. Koopt de consument niets dan kan je het bedrijf sluiten want lenen bij de bank heeft dan echt geen zin meer of je moet reorganiseren todat de boel in balans is.

Zetten de rijken het geld op de bank in andere landen dan Europa en Amerika, of zoals wij in je sok, dan mis je als regering de belastinginkomsten.
Je wil er eigenlijk niet over nadenken wat er allemaal mogelijk is :(

Ik ga wel verder met me Linux server. Ook die is alleen maar in het zwart wit.

Grt. Parabolica

Wat ik niet kan vatten is dat ze 18 miljard in fortis stoppen.volgens brussel mogen ze geen direckte staats steun geven aan bedrijven die noodlijdend zijn.

Maar ze stoppen het geld wel in een bank die vervolgens krediet verstrekt aan bedrijven. het is die partijen alleen te doen om pure winst bejacht.waar de tussen handel er met het vlees vandoorgaat.en de gedupeerden met de botten blijven zitten.

De Robobank kondigd nu al reorganisatie,s aan in Londen. dat is ook al een begin. ook mede dat er banken staatsteun/overname krijgen zullen vele klanten hun geld deponeren bij die banken. dus er komt nog meer reactie achterweg met die ingreep van de regering.

De ecconomie draaiend houden met aandeelhouders houwt een keer op. wereldwijd zijn er al biljarden verliezen. en je kunt op je vingers natellen wat dit voor gevolgen heeft op de ecconomie.

Er wordt steeds geroepen dat mensen het vertrouwen kwijt zijn maar niemand hoor je over de stille armoede. vele gezinnen kampen met geldgebrek en helemaal als er geen tweeverdiendes zijn. is het water hoog aan de schoenen. laat staan de schulden die er heersen. krediet verstrekkers en regeringen hebben er zelf voor gezorgd dat we in deze situatie zitten.er moest steeds meer rendament komen. omdat de groep uitbaters velemalen groter is geworden dan de mensen die het moeten opbrengen.

En niets van het geld vloeide terug naar de bron van herkomst. aandeelhouders willen nu eenmaal geld zien. en speculeren dan in andere zaken. en zijn nooit tevreden want je moet het zien als gokverslaafden. maar deze soort regeerd de hele ecconomie.

En bedrijven kunnen niet meer zonder aandeelhouders. omdat de trent tegegenwoordig zo is.en bedrijven hun winst zien gaan naar die aandeelhouders. dus een gezond bedrijf bestaad niet meer. alleen gezonde aandeel houders.waar miljarden in het niets opgaan.

Die staatsteun aan banken helpt niets. het zit velemalen veel dieper. dus gewoon omvallen laten die banken want ze hadden de zaak niet voorelkaar. en de regering moet gewoon onze belastings staatssteun investeren in noodlijdende zaken. maar niet naar instanties die er met de pet naar gegooid hebben. waar ook nog eens de helft van het geld op gaat aan andere lasten van zo,n verrotte bank.

Geld krediet verstrekken heeft geen zin meer. de opbrengsten zijn niet meer te doen.zolang de consument niets meer te besteden heeft. waar ze het van moeten hebben.

Daarbij komt nog bij dat de meenste markten verzadigd zijn en dood geconcureert worden. er is vanalles te veel om van te blijven vreten. het is niet als in de ecologie de sterksten zullen het overleven. en dat moet men ook zo laten lopen. kunstmatige ingrepen zijn niet oplossend.

Iemand met een verrot hart kun je ook niet eindeloos impulsen.

grtz.

volgens brussel mogen ze geen directe staats steun geven aan bedrijven die noodlijdend zijn.
Klopt, maar daar zijn uitzonderingsregels voor. Heb je toevallig niet zaterdag- of zondagavond gekeken naar ... ahja Buitenhof geloof ik.
Daar zat Smit-Kroes ook en de voorzitter van de NL bank (die was eerst).
Er is gesproken met Smit-Kroes en daaruit bleek dat die daar nauw bij betrokken was, en niet alleen in Nederland maar er zijn er ook al de nodige voorgegaan, zoals in Ierland en vooral Engeland, dat heeft zij ook vertelt.
Verder weten we ook dat het in Duitsland ook speelt. Dus elk land is momenteel aan het proberen een aantal banken te redden met staatssteun.

Ondanks dat ik het daar niet mee eens ben. Banken moeten wettelijk altijd een overschot heben dus als ze dat verspelen zou er nog genoeg moeten zijn, alleen moeten ze dan maar stoppen.

Banken zoals Rabo en ING die het beter doen, hebben nu het nakijken omdat die geen steun hebben, daar heb je volledig gelijk in, maar daarom kijkt Smit-Kroes dus heel streng mee over de schouders. En iedereen weet hoe streng die kan zijn, OOK voor het eigen land.

Er is dus ook al bepaald dat het op zeer korte termijn weer uit handen van de regeringen zal moeten worde gebracht. En dan betreffende al die banken, ook de buitenlandse banken waarmee dit gebeurt is en waarmee het nog gaat gebeuren.

Nu is een "termijn" wel een rekbaar begrip, maar tussen de regels kon je toch wel horen dat 1 a 2 jaar toch wel de gedachte was als men een beetje goed luisterde.

Maar alles draait inderdaad om geld, want wie heeft er de meeste last van als een bank over de kop zou gaan?
Juist... de regering, want geld van bedrijven, waaronder ook grote bedrijven, van mensen met een goed maar ook met een klein inkomen, alleen is dat laatste niet van belang.

Want haal je het geld weg bij de mensen met groot inkomen en bij de bedrijven die goed verdienen.... dan is er opeens een verlies. Dat is een kostenpost van heb je me lief met als resultaat dat men opeens bijna geen inkomsten meer heeft of in elk geval een dermate hoop minder, dat de staat veel en veel minder aan inkomstenbelasting gaat vangen en dat kan natuurlijk niet.

Van de andere kant gaat het natuurlijk wel allemaal om het geld, maar is het ook zo dat die bedrijven en dat geld de boel in Nederland draaiende houden. Als die inkomsten uit inkomstenbelasting en b.t.w. opeens veel lager zou uitvallen, zouden we ook een probleem krijgen met uitkeringsgerechtigden, gaan de mensen met de lage lonen er weer op acheruit want dat is de grootste groep dus die kan altijd weer de klappen opvangen.
En het is tevens een grote verzekeringsmaatschappij waar vele firma's onder vallen. Een hoop mensen zouden dan in 1 klap hun verzekeringen kwijt zijn, een grote groep mensen ook hun levensverzekering bijv. Het zou te gek worden.

Tja wat is dan verstandig? Een beetje bedrijf heeft bij meerdere banken rekeningen.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of het nu wel of niet verstandig is geweest om Fortis over te nemen als regering zijnde. Maar hoe dan ook ben ik wel van mening dat die bank niet meer zelfstandig terug mag komen maar opgesplitst en verkocht dient te worden.

Ze hebben immers fout gehandeld, zijn feitelijk theoretisch failliet en ik vind dus ook dat ze geen concurrentie meer mogen worden van banken die wel op de juiste wijze gehandeld hebben.

De onderwereld van de top is boven gekomen.het moest er een keer van komen want eindeloos zo door gaan heeft in de 30/45 jaren voor veel elende gezorgd en altijd gehad over dat de geschiedenis zich zal herhalen. Wat niet te hopen is.

Als er komplete landen dreigen falliet te gaan baad dit ernstige zorgen.als je ziet wat voor paniek er is en wat ze ook doen met rente verlaging het helpt geen moer.alleen het land wordt er gesjoggen van met al dat geld te pompen in krediet verstrekkers.

Maar zal er niet toe lijden dat de koopkracht dit zich zal compenseren. dus zullen er vele instanties / producenten alsnog het loodje leggen.

Een vooruitstelling mocht het op korte termijn beter gaan. waar ik niet op reken. zijn we nog vele malen slechter uit dan voor de crisus. het geld moet weer ergens vandaan komen.

Er is maar een optie die hele financiele onderwereld top op de schop goeien. en met een andere stelsel komen.waar het financieel gecontroleerd gaatworden. met name het verkwansen van belastingsgelden die met miljarden in lucht opgaan.

Men spreekt nu al over gevaarlijke situaties. en daar kan ieder zijn oordeel uit veilen.

We zijn hier nog lang niet klaar mee. en zullen nog heel wat zure appels om de oren krijgen ben ik bang voor.

Grtz/

over dat de geschiedenis zich zal herhalen. Wat niet te hopen is.
Dat is zeker niet te hopen, maar als de regeringen op deze wijze door gaan is dat wel te verwachten. Kijk maar eens bijv. in Oostenrijk alwaar een zeer rechtse partij toch weer grote winsten geboekt heeft, grootste partij of zoiets, weet het niet meer precies maar ze hebben zo'n beetje de macht in handen.

Nog even op deze manier doorgaan in NL en dan krijgt iemand als Wilders -nog- meer stemmen. Ook van mensen die hem te ver vinden gaan.
Waarom? Omdat veel mensen zo denken, maar er niemand is die hetzelfde roept als Wilders, doch die niet alles over 1 kam scheert en geen achterlijke dingen roept als Korans verbranden want dat is natuurlijk onzin, zoiets doe je niet.
Maar er is niemand anders Rita laat te lang op zich wachten op dit moment.
Stel dat de PVV de grootste of tweede partij wordt? Dan is ook hier een extreem rechtse aan de macht.
En in Frankrijk en andere landen rommelt het ook al en dat is ook niet vreemd te noemen.

En het ligt echt niet aan de allochtonen of wat dan ook, het ligt er puur aan hoe de regering met dingen omgaat.

Er is maar een optie die hele financiele onderwereld top op de schop goeien. en met een andere stelsel komen.waar het financieel gecontroleerd gaatworden. met name het verkwansen van belastingsgelden die met miljarden in lucht opgaan.
Van mij mag het. Wat mij betreft mogen alle banken die het fout hebben gedaan gewoon failliet gaan, geef het maar aan de burgers.
Ze jatten van ons ook genoeg. Het is altijd 1.) belasting 2.) bank en 3.) de rest als er iets gebeurd.
En nu gaat de bank de fout in en moet ie gered worden, terwijl dit ook gewoon een bedrijf is? Kan iemand in de regering mijn bedrijfje dan ook even een financiele injectie geven want dat heeft het hard nodig hoor?
Maar nee, dat gebeurt niet. Dus ik ben het met je eens, op de schop met die handel en gaat er eentje failliet, jammer dan, dat heet "een bedrijf runnen en zaken doen" dan kan zoiets gebeuren.

Een ander stelsel zou van mij ook mogen, alleen hoe of wat? Dat wordt lastiger.
Ik zou niet weten hoe en het communisme gaat me toch weer wat te ver.

Zure appels gaan we zeker nog krijgen, en ik ben bang onze kinderen nog meer.

Als je de hele decromatie op een rij zet is het een opsomming van zelfverrijking.roven.stelen en burgers met een fooi in het riet sturen en koest houden.

En koest houden hebben ze ons goed ingeplant.dat is begonnen voor jaren terug op de werkvloer. waar ze werknemers tegenelkaar gingen uitspelen en beoordelen. want het zaamhorigheid moest er uit zo heb je de mensen onder controle en kan je met ze doen wat ze wilden. dat is overgenomen uit de voormalige oostblok. waar je niet veilig was voor je eigen familie lid.

Communistme is in deze tijd ook geen optie. maar hebben hier in de jaren 60 ook goede zaken verricht onder de arbeiders en minder bedeelden. het was een socialere form van het communistme. maar mensen zijn het snel vergeten omdat ze zich ook tot de massa rijken wilden rekenen.

Schulden was toen uit den boze. men durfde geen lening of kreeg geen krediet. dat draaide geheel om. en elk kon maar lenen en zich laten zien dat men ook tot de massa behoorde. maar vergat dat het allemaal opgebracht moest worden. en vooral als er slechte ecconomische tijden aanbreken. waar we nu in verkeren.

En een groei van extreem is niet te stoppen. want daar zitten nog altijd oude rotten die het weten om die doelgroep te benaderen die niets te verliezen hebben.ook zijn er groeperingen die alles uit boeken hebben en hun leuk lijkt om anders te zijn dan de massa schapen.

En die hulp aan Fortis is een zeer domme zet geweest. want ze krijgen nog veel meer instanties op de stoep.ook bevoorrechten ze een bank met staatssteun. ga maar naar je zelf weg je wilt in deze tijd je geld veilig stellen. en gaat naar zo,n bank toe.en benadeelt andere banken. dit zorgt alleen maar voor meer onvrede en totaal geen rust in de financiele wereld.en wereldwijd hangt daar veel achter. waar gevaarlijke situaties kunnen uit ontstaan.ook uit oogpunt van landen die nu niet op het toneel staan.

Het onvrede zal alleen maar toenemen. en er is geen enkele partij of bewindsman die dat stabiel krijgt. ga de geschiedenis maar na. waaruit en waarvan oorlogen zijn ontstaan.het zit in de genen van de mens. afbreken en opbouwen niets is bijna definatief en de mens is de grootste vernieteger van deze planeet. en dat hebben de meenste wereldleiders al jaren door vandaar die massas geld die voor ruimte onderzoek nodig zijn om eens te kunnen uitwijken. naar??

Ze als ik naar mijn en andere kinderen kijk gaat de grauwe over de grijze in wat voor toekomst deze moeten leven.nu groeien ze al op in een keiharde maatschappij dus zijn wat harder dan wij vroeger. maar mijn gevoel zegt dat dit niet goed kan gaan.en je doet er geen moer aan want de maatschappij zijn wij zelf. en zijn een kudde volk die meenst met de massa meegaan om er bij te horen.want je kon eens een fooi krijgen van een leider. want geld bepaald het hele leven en welzijn.

En een medemens is uit onze geheugen gewist door het kapitaal.maar vergeet als er geen geld of koopwaar meer is dat een geit dat geld niet wil vreten of kan leven.en de medemens niet meer te berijken is.

Grtz/

De ene noodsprong volgd de andere op. en de aandelen blijven nog minder waard dan lege pinda doppen.

38 Miljard aan staatssteun is inmiddels al over de toon bank gegaan. en nergers was geen geld voor. om lasten van burgers zodanig te verlagen dat de koopkracht sterk verbeterd werd.

Dit zijn echte wandtoestanden om de motor enigsinds draaiend te houden. maar heb mijn grote twijvels.

20 miljard voor financi?le sector

` De Nederlandse staat stelt 20 miljard
euro beschikbaar voor steun aan de
financi?le sector.Dat zei minister Bos
op een persconferentie met president
Wellink van De Nederlandsche Bank.

De miljardensteun moet bedrijven die
"in essentie gezond" zijn,beschermen
tegen de schokken van de kredietcrisis.
Het gaat niet alleen om banken,maar
ook om verzekeraars,benadrukte Wellink.
In ruil voor steun vraagt de overheid
waarschijnlijk aandelen.

Hij verontschuldigde zich voor het feit
dat premier Balkenende niet aanwezig
was.De premier moest verstek laten gaan
omdat zijn vader zeer ernstig ziek is.

Grtz.

Waar gaan we nu weer naar toe? Ik hoor nu net dat Bos het in zijn bolle kop gehaald heeft om een bankgarantie te geven voor de spaarders die hun geld op die IJslandse bank hadden staan, of IJsland nu wel of niet zelf een garantie gaat afgeven.
Doet die dat dus niet, dan kan de gemeenschap dus ook DAAR weer aan meebetalen en dan is de garantie oko nog eens tot 100.000 euro terwijl wij hier in eigen land blij mochten zijn met 20.000 euro???

Is die nu helemaal op zijn bolle hoofd gevallen? Hieruit blijkt toch duidelijk dat men alleen weer de rijken wenst te beschermen.
ZIJ kiezen er toch voor om hun geld in een land BUITEN de EU te deponeren bij een bank.
ZIJ kiezen er toch voor om daar alles te zetten i.p.v. te spreken of in elk geval om daar een bepaalde hoeveelheid te zetten en dus een risico te lopen.
ZIJ kiezen toch voor die lokkertjes met hoge rente? Rente die wij niet krijgen.

Waarom moeten WIJ dan daarvoor de kastanjes uit het vuur halen?

Natuurlijk, fijn voor die mensen dat ze gerust gesteld zijn, maar zo hoort het niet te gaan want hier betaald de hele gemeenschap aan mee.
Wie dergelijk risico wenst te lopen moet ook maar op de blaren kunnen zitten.

Het was al meer dan redelijk geweest om tot 20.000 euro te garanderen.

Wat die banken betreft, dat is toch een merkwaardige geschiedenis!

Als ik er vanuit mijn wiskunde of natuurwetenschappelijke kant naar kijk kan ik alleen maar zeggen:
Op zijn Johan Cruijffse manier gezegd, "een vat dat leeg is, daar zit niks meer in"!
Oftewel, als je de kraan open draait komt er niks meer uit!

Nu schijnt dat bij banken anders te werken!
Volgens "deskundigen" gaat elke bank "plat" als iedereen zijn spaarcentjes eraf gaat halen.
Dit omdat banken altijd veel minder aktiva of echte spaarcentjes hebben dan ze leningen of credieten hebben uitstaan.
Het is dus een systeem dat op papier werkt zonder dat er echt uitbetaald moet worden.
Je haalt immers ook nooit je eigen salaris helemaal eraf, maar het staat er symbolisch op papier.
De problemen die het kan geven zien we nu duidelijk.

En de problemen die er nu met die Ijslandse bank zijn kun je de spaarders niet kwalijk nemen.
Alles leek goed, en hij was goedgekeurd door Nederlandse autoriteiten.
Oftewel in de vorm van ene Hoogervorst, die goedkeuring gaf.
En hier het ziekenfonds verkracht heeft, dank hiervoor!

Maar inderdaad stephopper, ik kan het ook niet meer volgen!
Met weer een 20 miljard euro bedrag van kabouter Bos!
Maar vergeet niet, Staten gaan nooit failliet.
Alleen de burgers zijn hun centen kwijt!

Grtz.

Je krijgt er IDD: geen hoogte van. maar we zullen er wel geen verstand van hebben. wat rekenen heb ik ook geleerd met pepernoten /knikkers/knopen.en had alleen geld als ik het zag in mijn portomoneetje.

Maar er schijnt ook een soort lucht geld te zijn alleen daar kunnen wij soort mensen niks mee. maar het kost ons alleen maar geld.

Staats steun aan banken. het is van de zotte. terwijl ze bedrijven het land uit jagen of falliet laten gaan. en steeds dat gezeur over werkgelegenheid handhaven. maar volgens mij hebben ze andere bronnen gevonden om toch aan hun centjes te komen (burgers).

Laat die banken maar omvallen dan zijn er ook minder aandelen in die sector en hoeven ze niet zo vaak te switzen.

Een staat zalwel niet falliet gaan maar de motor wel. en nederland heeft miljoenen motortje,s die ook elke dag brandstof moeten hebben om te draaien.

Ik ben beniewt wat hun volgende actie is.geloof er totaal niet in dat het hier mee opgelost is om het z.g.n vertrouwen te winnen. de oorzaak ligt veel anders.ook met het die dure euro is het niet goed te noemen voor export. en om alles te verhandelen in de euro landen is de afname veel te klein en verzadigd de marken. wat tot nog meer falliete zaken zal leiden dus zijn we nog steeds afhangkelijk van de groot machten die wij nooit evenaren. met bundelen van landen. die grotendeels aan de latten hingen en opgetoolt moeten worden met het gevolg van werkverschuiving naar goedkopere landen binnen de euro zone.

Open grenzen (sjingen verdrag)is een doodsteek geweest. we moesten toleranter en opener worden met alle gevolgen vandien.

Europa 1 en in nederland betaald men scheel.vandaar er ook zoveel geld is voor de banken want 38 miljard is ongekent veel vergeleken wat engeland.V.s hebben gekocht.

Hopelijk krijgen ze hun (ons) geld weer uit verkoop van aandelen. anders staan ze extra bij ons op de stoep.En bouko kan het niet meer trekken!!:neenee:

Grtz/,

Zwaar verlies op Europese beurzen

` De Amsterdamse effectenbeurs staat
opnieuw op zwaar verlies.De hele dag
schommelde het verlies rond de 8%.Tegen
het slot van de handel klom de index
iets,geholpen door afnemende verliezen
op Wall Street.

In Amsterdam behoren het staalconcern
Arcellor,Shell,Aegon en ING tot de
grootste verliezers.De beurs is sinds
januari in waarde gehalveerd.

Om de internationale geldstroom op gang
te houden hebben de Europese centrale
banken opnieuw 120 miljard dollar in de
markt gepompt.De miljardeninjecties
kunnen de vrees voor een wereldwijde
recessie niet wegnemen.

De miljardeninjecties
kunnen de vrees voor een wereldwijde
recessie niet wegnemen.
Nee precies, die maken ze eerder erger want die bevestigen dat er iets aan de hand is.

Eigenlijk vind ik het net goed. De landen, met name onze eigen regering, zijn zelf begonnen met onnodige bangmakerij.

We moeten oppassen want er komt een recessie aan of er is een recessie, terwijl er niets aan de hand was.
Kwartje van kok, zouden we terugkrijgen. Nee het komt nu niet gelegen want er is recessie. Mensen moeten hun hand niet op de knip houden.
Oh we moeten voorzichtig zijn met onze uitspraken want die film van Wilders gaat in de wereld voor een hoop problemen zorgen.
Oeh we moeten met Wilders praten want die film mag er echt niet komen (terwijl geen hond hem gezien had toen).

Nogmaals, over de inhoud wil ik het niet hebben, ik praat niets goed en niet slecht.
Maar overal, zowel van films alsook van recessie etc. etc. heeft de regering alleen maar een hoop ophef gemaakt steeds.
Als ze dat net zo doodgezwegen hadden als onze missie in Afghanistan, had er geen hond wakker van gelegen en was er geen recessie, dat werken ze allemaal zelf in de hand met hun oeh's en ah's.

Het geneuzel tegen de film van Wilders kwam vanzelf nadat er genoeg over gezeurd was door de overheid zelf.
Had niemand er aandacht aan besteed was misschien nog niet eens iemand echt opgevallen dat hij online was gekomen maar op zijn minst was er niet zoveel ophef geweest.

Idem met het bankgebeuren nu, alles wordt opgeblazen, er wordt veel te vaak geroepen dat er "niets aan de hand is" zodat je dus duideiljk weet dat er toch wel iets ernstigs moet zijn anders roepen ze dat niet zo vaak (althans die indruk wordt gewekt door de regering zelf).... come'on, get real.
Wat willen ze nu? Een hoop geld witwassen en wegwerken zodat ze straks als smoesje kunnen gebruiken dat dit allemaal weg is omdat het in de crisis gestopt moest worden?

Mijn vertrouwen in de regering was al niet hoog meer, maar is nu weer op het absolute nulpunt en dat is dus -273 graden onder nul.
Proficiat regering jullie hebben het weer voor elkaar!

Das ook weer zo opgelost hoor.

Laat gewoon een onderzoek doen waaruit zal blijken dat dankzij deze grote problemen, de regering juist veel meer steun onder de bevolking heeft.

Dus een ieder die dit hier leest heeft geen vertrouwen meer in deze regering.
Maar de rest van het land vind het prima zoals het gaat.

Wie heeft er nou een gigantische plaat voor z'n kop ?

Als er oorlog uitbreekt gaat iedereen naar de kerk, in goede tijden zijn de bankjes leeg.

Bush was tot twee maal toe de grote lijder (lees leider), maar kijk nu waar Amerika eindigt. Zo reageert een volk in bange tijden. Met zijn alle achter de leider ook al is die bush helemaal geen leider.

Het CDA heeft mij geblokkeerd omdat ik ze ooit een mail stuurde dat ze deze man (Bush) eens moesten terugfluiten toen Balkenende in dat kamertje stond. En 4 jaar later is die blokkade er nog steeds :)

Het blijkt trouwens dat deze regering waarschijnlijk een pot met zwart geld heeft en dat hadden zij eens moeten melden :)

Het is gebeurd en nu weer verder met de sterke schouders eronder en de draad weer oppakken. Ik denk dat de beurzen eind volgende week weer zullen herstellen want dan hebben ze hun tafels wel opgeruimd. Maar er komen denk ik wel andere tijden aan, dat is wel zeker.

Maar wel even al het geld afpakken van diegene die hier zich bewust rijker heeft gemaakt.
En de feestjes verbieden die met behulp van staatssteun gegeven worden.

Grt. Parabolica.

Hoewel de pers ons laat geloven dat er paniek op de beurs (en speculanten) is, is dat niet zo.

De beurzen (wereldwijd) gaan natuurlijk gewoon door.
En de speculanten verdienen elke dag weer hun centjes ondanks de dagelijkse daling van de index.
Hoe ze dat doen is me een raadsel!
Maar het gebeurt, anders was er geen index beschikbaar.
Dus "life goes on, as usual"!

Dat er honderden miljarden verlies zijn is ook vreemd.
Immers, er is niks aan de bedrijven veranderd die nu op de beurs veel minder waard zijn.
Het probleem is blijkbaar dat ze beursgenoteerd zijn.
Maar dat was hun eigen keuze.
De oplossing is dus, gewoon van de beurs afhalen.
En de beurs speculanten in eigen sop laten gaar koken, haha!
Dan lopen goed lopende bedrijven ook niet het risico om opgekocht te worden.
Door de beruchte hedge-funds, of hoe je die noemt.
En onder bedrijven horen natuurlijk ook banken.

Dat al die staatssteun van diverse landen niet werkt, blijkt intussen.
Het is ook een verkeerd systeem.
Want hierdoor kunnen de staten (landen) meekijken in hun keuken, en dat vinden ze niet leuk.
Immers, ambtenaren hebben een vervelende eigenschap, ze lekken een beetje.

Dus wat er ook uitkomt van al dat internationaal overleg tussen regeringen en instanties.
Het systeem blijft gewoon doordraaien.

Grtz.

Hoewel de pers ons laat geloven dat er paniek op de beurs (en speculanten) is, is dat niet zo.
Niet? Natuurlijk gaat het leven en de handel door. Maar je ziet ook dat er grote verliezen geleden worden want de aandelen kelderen als bakstenen.

Je kunt overigens ook gewoon minder verdienen dan anders. Life goes on maar toch echt niet as usual want het is wereldwijd toch wel zorgwekkend.

Maar er is zoveel spreiding en zoveel poen dat er zeker nog gehandeld wordt. Wat je hier verliest moet je natuurlijk daar proberen terug te halen.

Paniek is er wel. Als die er niet meer zou zijn zou het ofwel weer goed gaan, ofwel zou iedereen failliet zijn.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan