software dreambox dm 600 pvr

T

tamme_tekkel

hallo,

ik zou het fijn vinden als beginnend dreambox gebruiker wat al die softwaren die er beschikbaar zijn doen.

ik zie allerlei softwares voorbij komen maar ik weet niet wat het allemaal doet of kan.

Is er misschien iets van een handleiding voor wat er allemaal mogelijk is voor de dreambox dm600 pvr. de handleiding van de dreambox zelf is voor mij niet helemaal duidelijk hierin.

ik hoop dat iemand mij kan helpen hierin ?

gr, T&T

Welkom op Satellite Fun Tamme Tekkel.

Handleidingen omtrent wat de firmwares precies allemaal doen zijn niet beschikbaar. Maar kortgezegd zijn al die firmwares of sofware (zo wordt het ook wel eens genoemd) wat je allemaal voorbij ziet komen, bedoeld om de Dreambox uit te breiden.

Die uitbreidingen zijn dan in hoofdzaak softwarematig. Zo is het bijv. met andere software mogelijk de Dreambox op het netwerk aan te sluiten, hetgeen het een stuk eenvoudiger maakt om zelf zenderlijsten op de Dreambox te plaatsen.

Verder zijn er zogenaamde emulators die je kunt installeren, wellicht heb je daar al over gelezen. Ze hebben namen als NewCS of CCcam etc. Als je bijv. een smartcard van Canal Digitaal hebt, dan werkt deze of het algemeen standaard niet in een Dreambox in het interne kaartslot.

Dan zou je al een Canal Digitaal CI module moeten kopen om de kaart in te stoppen, maar zo'n module kost ook (onnodig) geld. Want de interne kaartlezer is er wel degelijk geschikt voor. Alleen moet er dan andere software op en even een CCcam geinstalleerd worden. Daar is op ons forum wel uitleg over te vinden.

Verder kun je skins wijzigen en vaak uitgebreidere instellingen doen op allerlei gebied.

Maar zoals gezegd, een echte handleiding bestaat er niet.

De verschillen tussen de diverse firmware's zijn vaak nogal klein. De hoofdzakelijk verschillen liggen eigenlijk in skins en layout, dus de plaats waar je de diverse zakken (addons en plugins, in het Nederlands "toevoegingen" genoemd) in de menustructuur kunt vinden. En andere kleine verschillen.

Qua kwaliteit zijn ze aan elkaar wel gewaagd, de beste 3 zijn eigenlijk Pli (door Nederlanders gemaakt), Nabilo en Gemini.

Laatstgenoemde ondersteunen wij op dit forum niet meer omdat zij in het recente verleden de eindgebruikers van clones straften misbruik wat de fabrikanten van hun software maakten. En als softwaremaker moet je niet de eindconsument willen straffen voor iets wat een fabrikant doet. Dan ben je verkeerd bezig.

Dus wel zeer goede firmware die Gemini, alleen geen ondersteuning meer daarvan op Fun. Misschien in de toekomst nog eens.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan