Sony breedbeeld tv geen autoformaat

C

codemaster p

Ik heb een Sony Breedbeeld tv KV28FX 65-B.

Nu kun je in het menu autoformaat instellen.
Nu wil het geval dat de tv alleen op een paar duitse zenders automatisch links en rechts inkrimt.

Waar mij het eigenlijk om ging was dat de zwarte balken boven en onder zouden verdwijnen.

Ik heb dit gezien bij meerdere tv's die ook waren aangesloten op een pioneer dbr-s120nl net als ik.

Weet iemand of dit in te stellen is d.m.v. een geheim menu of iets dergelijks?

Ik heb gehoord dat men d.m.v. een bepaalde toetsencombinatie op je a.b. een geheim menu kunt bereiken.

B.v.d. voor jullie hulp!

gefeliciteerd met je sony! Het grote probleem bij sony breedbeeld (en daarom ook slecht verkocht bij ons) is dat dat ding niet zelf het formaat vd uitzending bijsteld. Je zult altijd met de ab het formaat handmatig in moeten blijven stellen. Helazz

greetzz poteronassi

@ codemaster p

Je gaat naar het AV menu en daar kan je Auto Format uitzetten.
Dit kan daar voor alle scartaansluitingen apart, dus voor 1.2.3.

Je gaat dus naar menu,instellingen,AV voorkeuze, en daar zet je auto 16:9 op uit.(It's only Sony).

Succes ermee !!!

Jaermady

Dit had ik zelf ook al uitgevonden.

Maar daar word het verhaal niet anders van.
Ik blijf altijd zwarte balken boven en onder zien bij bijvoorbeeld canal- rood.

er moet ook een signaal meegezonden worden om jou tv te zeggen dat het om breedbeeld gaat .
Helaas gebeut dit niet altijd en zal je het met de hand moeten doen. Of ze zetten de zender logo buiten het beeld vd breedbeeld film tv ziet logo en denk geen breedbeeld. dit is buiten nederland wel beter geregeld(duitsland,belgie en bbc bv)
Ik heb zelf een panasonic die op de auto functie er een rommeltje van maakt.

Mijn zus heeft zo'n Sony Wega die er ook vaak een rommeltje van maakt.
Praktijk wijst uit dat-ie het 't beste doet op beeldkeuze 4:3 met Autoformaat uit ... Zodra je zelf iets instelt, Zoom of zo, dan houdt-ie dat hardnekkig vast.

Ik heb een Philips matchline en ik kan niet anders zeggen dan dat de AUTO functie goed werkt, in die zin dat hij het altijd beeldvullend maakt.

Ik heb ook eens een TV gezien die nogal eens wat beter werkte wat dit betreft door hem op "Letterbox" dingens te zetten, misschien is dat iets?

Ik heb ook een Sony, perfekte TV, beeldqualiteit vrijwel gelijk aan een 100hz terwijl het geen 100hz is, maar het is geen breedbeeld TV gewoon een 72 of 75cm, want ik vond op dat moment dat ik deze kocht toch de hoogte van de breedbeeld tv's een beetje te klein, vooral gezien er nog erg veel op normaal 4:3 word uitgezonden.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan