SonyEricsson Z530i prepaid lock

T

turnpoint

Mijn vriendin en ik hebben beide een telfort abonnement. Mijn abbo moest laatst verlengd worden maar mijn oude tel was nog goed. Heb toen voor mijn vriendin een Nokia N70 genomen. Vorig weekend heeft mijn vriendin deze per ongeluk laten vallen, waarna het display kapot was. Zonde hoor, mijn vriendin in een dippie, dus wij afgelopen zondag naar de kijkshop om een Telfort prepaid phone. We dachten nml dat haar abo-kaart daar zo in kon, nou niet dus. Ik heb Telfort gebeld, de situatie uitgelegd en gevraagt of ze deze telefoon voor een jarenlange trouwe klant wilden deblokkeren. Dit wilden ze wel maar dat ging even 160 euro kosten. Belachelijk!! Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat sony ericcson Z530i toestel kan deblokkeren. Mijn vriendin zit helemaal in zak en as. Eerst haar N70 kapot, daarna 99 euro voor een andere tel die het niet doet en dan nog eens 160 euro om hem te unlocken. Tering Telfort.

PS: Ik heb een sony ericcson data kabel.

Alvast hartelijk bedankt namens mijn wijffie

 
Tegenwoordig word het steeds lastiger om nieuwere modellen toestellen te unlocken. Het beste kun je nog naar zo'n unlock winkeltje gaan, die doen het voor gemiddeld 10 of 15 euro per toestel.

Mocht er niet zo'n winkeltje in de buurt zijn, dan wil een computerbeurs nog wel eens helpen, op vrijwel elke computerbeurs staat wel een kraampje waar dit mogelijk is, ook al vaker bij rommelmarkten.

Je kunt het feitelijk Telfort niet kwalijk nemen, jullie zijn waarschijnlijk wel te goeder trouw, maar er zijn ook mensen die van dit soort service zouden profiteren om zo'n prepaid toestel met winst, zonder lock, te kunnen verkopen dus logisch is het eigenlijk wel. Daar zijn ook toestelverzekeringen voor uitgevonden alhoewel ik moet toegeven dat die ook niet altijd goedkoop zijn.

P.s. ik heb je andere post even gewist, het is namelijk op dit forum niet nodig en niet toegestaan om te dubbelposten. Is verder niet erg, maar volgende keer a.u.b. aan denken.

 
Ik heb toevallig vandaag ook een nieuwe gsm gekocht, en nu weet ik niet hoe oud die n70 van jou vriendin is, maar vandaag werd mij gevraagd of ik mijn toestel extra wilde verzekeren.

In mijn geval nu een sonyericson w800...

standaard is mijn gsm een jaar verzekerd voor vallen en dergelijke, zolang ik alle onderdelen maar meebreng dan krijg ik hem gewoon vergoed.

Dus volgt nu van mij een vraag: ben je met die kapotte N70 terug naar de winkel geweest?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan