Splitty (plus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MrBeam

In een andere thread werd er kort melding gemaakt van de Splitty (plus).

Ik heb zelf ook zo'n ding en dat werkt (vooralsnog) prima.

Ik heb dit getest icm met een zwarte C+_NL Seca 2 kaart. Als client een Aston ref (C+ goedgek), Aston 1.05 en div softcams in een Dreambox.

Ik heb alleen geen geen andere orginele kaarten. De blauw/grijze Irdeto 2 doet het iig niet.

Wie heeft er ervaringen met andere kaarten of de splitty in het algemeen?

Ik vind het jammer dat er smalle RJ11 connectors (telefoonhoorn) worden gebruikt ipv normale RJ-11's. De ruimte op de pcb's is iig niet de beperking.

 
Even een ander vraagje. Wat is het verschil tussen RJ11 van de telefoonhoorn en "normale" RJ11's? Want de telefoonstekkers zijn de normale RJ11 stekkers, vandaar mijn vraag.:)

 
Ik heb me er ondertussen ff in verdiept en ben er nu achter dat de telefoon_hoorn_plug een RJ10 is. Een RJ10 heeft 4 contacten, 4 in gebruik (4/4), RJ11 (4/6). Dan is er ook nog een RJ12 en die is 6/6 en de RJ45 8.

Kijk maar eens bij je telefoonhoorn > telefoon (als je die uberhaubt nog hebt). Telefoons met draden sterven uit :)

 
Wat in hemelsnaam is 'splitty' ?

Is er misschien een behulpzaam iemand die een link kan geven naar de text en uitleg?

 
Ah ik dacht al. Bij telefoons nu heel vaak RJ11 gebruikt. De RJ10 kom je steeds weiniger tegen.

Maar inderdaad, ik heb hier ook nog een telefoon waarbij de hoorn met een RJ10 vast zit.:)

Uitsterven zullen ze echter niet doen, ik heb hier nu 2 jaar een setje dect telefoons en ze willen al niet meer opladen.

Duw ik de batterijen in mijn gewone oplader doen ze het ook weer 2 dagen in de telefoon. Laat ik ze door de telefoons zelf opladen, maakt niet uit in welk van beide laadstations, is het tijdens het eerste telefoongesprek al gelijk plots de verbinding weg en het gesprek misschien net pas 10 minuten bezig.

Wat is nu stuk? De telefoons of de opladers of de batterijen? En als het de batterijen zijn, waarom doen ze het dan wel als ik ze in een andere batterijoplader (druppellader) oplaadt?

Neuh... draadloos analoog is rot, dat word afgeluisterd en met Dect zit je weer te klooien met accu's.

Ik hou het wel bij draadjestelefoons voor het grootste deel.:biggrin:

Oops. Sorry, ik zit weer helemaal off-topic te kletsen hiero.

Even terug on-topic dan. Kun je niet gewoon die RJ11 vervangen dan door een RJ10 op dat ding?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@drz

zoek eens met google op : splitty+seca

kom je al een hele hoop tegen.

ff kort, het is een systeem om 1 orig kaart te verdelen, over meerdere tuners.

soort binnenhuis cardsharing.

 
Het geheel bestaat uit en klein kastje met een led erop waarin de org kaart gaat, gevoed met 12V DC. De clients gaan via RJ10 connectors naar een printplaat ala season.

Er kunnen tot max 3 clients worden aangesloten.

Indien er behoefte bestaat dan kan ik wel een paar fototjes plaatsen. (kan dat wel op dit forum?)

Edit: typo

 
Laatst bewerkt:
Nee helaas, foto'tjes plaatsen is uit veiligheidsoverwegingen uitgeschakeld op dit forum voor de gebruikers.

Maar als je 1 of 2 foto'tjes (niet al te groot qua formaat a.u.b.) wilt plaatsen kun je wel een link plaatsen naar foto's of ze even naar mijn email adres sturen dan zet ik ze op de server en maak een interne link.

Schrijf er wel even bij waar het ook alweer over ging of welk topic want ik vergeet nogal eens dingen.;)

 
Ik heb inmiddels op internet al het één en ander gevonden.

Leuk systeem!

Wat ik mij direct afvroeg, of het ook met conax zou werken, ivm digitenne.

 
Ik heb inmiddels een splitty plus aangeschaft. Werkt goed. Ik kan tenminste weer een beetje normaal kijken.

Ik heb zo wat minder last van het ontbreken van mijn irdeto2 kaartjes.

In de dreambox krijg ik hem niet aan de praat in een kaartslot terwijl de orginele kaart in cominatie met radegast perfect werkt. Dit doe ik nu maar met een MM.

Bij de andere ontvangers maak ik gebruik van een aston module.

Bij een orginele seca ontvanger werkt het niet echt prettig. Je moet te vaak heen en weer zappen om beeld te krijgen. Op verschillende zenders krijg je steeds even een onderbreking.

Het werkt niet met irdeto1

Ook werkt het niet met KPN (digitenne). De ontvanger blijft vragen om een kaart.

Zet ik bewust de orginele kaart op zijn kop in de ontvanger dan geeft hij de melding "verkeerder kaart".

Het is alleen jammer dat de klepjes van de ontvangers niet dicht kunnen.

 
Ik heb getest met mgcamd en newcamd 5.28/6. Ik weet niet meer zeker of ik met scam heb getest. Als je niet afhankelijk bent van radegast, zou ik een van deze gaan gebruiken.

Veder heb ik nog nooit met radegast gewerkt. Er zijn zoveel emu's, dat ik me heb beperkt tot een stuk of 3.

Ik begrijp uit je reactie dat je het ook op een mediamaster 9500 aan de praat hebt. Bij mij werkt het iig nog niet. Ik heb een Allsas 4 in m'n cam zitten. Als ik zin/tijd heb moet ik maar eens upgraden naar solosammy.

Jammer dat Conax niet werkt, was wel leuk geweest.

Die klepjes is idd erg jammer. Als ik me een keer verveel zal ik eens kijken of ik het kan inbouwen. Volgens mij is het inkorten van de kaart wel te doen...

 
Al een tijdje geleden een test gedaan met de Splitty i.c.m. een Philips 6073 (leksvails) een Nokia solosammy

en een Topfield 4000 PVR.

Werkte met zowel de groene als de zwarte seca 2 kaart en ± 1 mtr lange snoeren .

De juiste opstart volgorde was : dummy-kaarten NIET in de ontvangers ,

de seca kaart in de splitty en dan de voeding erop .

De gebruikte adapter was die van mijn mastera , zo'n elektron. exemplaar .

(opdruk OUTPUT 8.2 V = 600mA 5W)

Toen de dummy's in de ontvangers , op de Philips na enkele sekondes beeld.

De Nokia weigerde de dummy te zien als een seca kaart , en moest eerst "lekker"

gemaakt worden met de Org. seca 2 kaart in de blocker

Nadat deze beeld gaf , dummy erin en er kon met succes gezapt worden .

De Topfield gaf nog steeds geen beeld , deze was voorzien van een Dragon en een Matrix CI .

Met de seca 2 kaart rechtstreeks in de Matrix wel beeld .

Met de dummy erin kon je ook de kaartinfo niet tevoorschijn halen .

Na buurtje-leen van een Aston 1.03 was ook dat probleem getackeld en werkte het ook op de Topfield .

Freezes hebben we niet kunnen konstateren .

Weet iemand met welke soft in de Matrix , deze hetzelfde doet als de Aston ?

 
Ik begrijp uit je reactie dat je het ook op een mediamaster 9500 aan de praat hebt. Bij mij werkt het iig nog niet. Ik heb een Allsas 4 in m'n cam zitten. Als ik zin/tijd heb moet ik maar eens upgraden naar solosammy.
Ik heb hem niet in de 9500 geprobeerd. Ik heb hier nooit een seca kaart in gehad. Ik heb daar een alcam 4.4 in zitten. Verder staat deze ontvanger te ver weg. Ik hoop dat ik ooit nog eens de irdeto2 kaartjes krijg. Ik heb hier nu even een KPN doosje staan.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Dirk

Ik ging er vanuit dat je met deze zin:

'Dit doe ik nu maar met een MM.' een mediamaster bedoelde... Wat is het dan ?

 
@DirkIk ging er vanuit dat je met deze zin:

'Dit doe ik nu maar met een MM.' een mediamaster bedoelde... Wat is het dan ?
Ja , verwarrend hé .

Als je "vroeger" MM schreef , wist iedereen dat je het over DE Nokia MediaMaster had .

Later werd die afkorting voor MagicModul gebruikt .

 
Ik heb hem niet in de 9500 geprobeerd. Ik heb hier nooit een seca kaart in gehad. Ik heb daar een alcam 4.4 in zitten.
Dat heeft ook geen zin , want de kaart word dan niet herkent , daarvoor moet de box naar "Solosammy" omgebouwd zijn .

 
Klopt, ik bedoelde ook het Magic Module.

Voor de Nokia wacht ik nog steeds op de nieuwe smartcards.

 
Ik heb een matrix revolutions cam en die geeft telkens aan, smartcard not supported. Is er andere software voor deze cam nodig? De orginele software zit nog op de Matrix, in de Aston 1.05 werkt de splitty-dummycard prima.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan