SSD schijf.

start "wat" sneller?

25 seconden hier compleet paraat

heb je een ssd met langzame prestaties dan?

 
Je hoeft niet te wachten tot de zomer voorbij is, kunt nu ook al gewoon gebruik maken van de windows 10 pre-release. :biggrin:

Have fun!: )

 
Maar werkt dat een beetje naar behoren? Toch maar eens proberen denk ik.

En om even op Sat-Ed terug te komen, de pc start wel stukken sneller op maar ik had meer verwacht dat het aanzetten was, en pok, opgestart...

 
Voor zover ik begrepen heb werkt dat prima. Er was laatst een euveltje met wifi, maar dat is met de nieuwste update weer gefixed.

Wil je overigens een pc hebben die aanzetten en pok opstart is, ga dan eens denken aan een SSD schijf, minstens 16 gig geheugen en minimaal een Intel I7 4770 processor. En zelfs dan moet je toch nog minimaal denken aan een seconde of 10. :)

 
pok opgestart kun je vergeten.

maar als je nagaat wat er moet gebeuren voor windhoos opgestart is....

pak een 486 met windows 95 ga daar een poosje mee werken dan is die met de ssd ineens heel snel lol

 
Zojuist even de preview gedownload, beide versies, x32 en x64, want je krijgt het advies om het niet op de hoofd pc als eerste te proberen.

Dus we gaan het eerst eens op een andere pc zetten, en kijken hoe het werkt, maar dan moet ik eerst wel even de SSD in een andere pc bouwen...

Ben reuze benieuwd!!!

Voor de bevindingen, positief of negatief gaan we de volgende keer een ander onderwerp starten. ;)

 
sat-ed zei:
pok opgestart kun je vergeten.
Nou dan ga ik toch eens een bakkie doen bij een collega van mij want die zegt dat de pc van zijn zoon zo opstart, wil ik wel eens zien dus...

maar als je nagaat wat er moet gebeuren voor windhoos opgestart is....pak een 486 met windows 95 ga daar een poosje mee werken dan is die met de ssd ineens heel snel lol
Ja duh ik bewaar niet alles, de traagste die hier nu staat is een Celeron van een jaar of 8 en de snelste een I-7 met 8 gig geheugen, en een 2600 cpu 3,40 GHz.

 
pok is hier ongeveer 20 seconden vanaf koude start

vind ik rap zeker als je ziet dat de losse video kaart er bij het opstarten tussen fietst met reclame.

specs ter info:

i7 3770 3.4

16gb ram

geforce gt630

wdc 1tb hdd

ocz vertex3 ssd

asuus mobo

dit alles draait alweer vanaf eind 2012  :aanbid:

 
Nou dan ga ik toch eens een bakkie doen bij een collega van mij want die zegt dat de pc van zijn zoon zo opstart, wil ik wel eens zien dus...
Tja je hoort nu van 2 personen die er verstand van hebben hoe het zit. Maar ga gerust eens kijken. Je ziet ook dat Sat-Ed er al 20 seconden over doet met slechts een iets lichter I7 dan ik adviseerde om het redelijk pok te krijgen.:)

Mensen overdrijven nogal eens graag met hun snelheid, geheid dus dat die vriend er ook zoiets over zal doen.

Maar het is in elk geval een verademing en erg snel t.o.v. 2 a 3 minuten. :biggrin:

 
Ja dat is zo, maar ik heb hem dan ook nog niet in de I7 getest, volgende week ga ik wat meer tijd hebben, en zal er dan eens de Windows 10 preview op installeren.

 
Gekocht?? Nee was een mazzeltje, deze heb ik gekregen van iemand die jij ook kent. ;) 

Hij deed het niet meer, de HD bleek stuk te zijn, maar ik heb dat al in meerdere postings gezegd volgens mij dat ik een I7 heb. ;)

Er komen zo af en toe wel meer leuke kasten of laptops deze kant op die het niet meer doen... :biggrin:

 
Ja dat kan goed zijn, ik hou het allemaal niet meer zo goed bij en regelmatig heb ik een memory error en dan vergeet ik dingen.

Mocht er nog eens een i7 beschikbaar zijn hou ik me ook aanbevolen, nog een game/streampc nodig. :)

 
Snap ik BT, ik ben tegenwoordig te moe om echt met de hobby bezig te zijn, we zitten hier op de dagelijkse arbeid met een grote omschakeling waardoor er hier dingen gemaakt worden die arbeidsintensiever zijn, en dat gaat me opbreken. ;)

Maar ik zal eens kijken wat er staat bij een bijna buurman van jou. ;)

Was de afstand Zundert/Maastricht maar een beetje minder. ;)

 
Ach wie weet... binnenkort is er vakantiegeld en misschien kan ik die afstand dan zelf wat verkleinen. ;)

 
Besteedt daar je vakantiegeld niet aan. ;)

Op korte termijn is de FreggelBBQ er weer, en dan komt er eentje uit Limburg.

Of jij rijdt mee met hem naar de BBQ, of ik gooi zijn kofferbak vol!!!

 
Zojuist W10 preview op de ssd geïnstalleerd, tumme ik kan nog niet eens een sjekkie draaien of de pc loopt al. :biggrin: 

Moet nog even kijken naar wat voor systeem het precies is, het enige wat ik nu weet is dat er 4 gig geheugen in zit, want dat had ik er ingedaan voor de installatie.

:cool: :cool: :cool:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan