Stabiel image

Kweetniet

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
28 okt 2002
Berichten
858
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
50
Hallo allemaal

Ik zit nu een beetje te klooien met de 800,

Ik heb eerst het image van PLI erop gezet,
Na instalatie kreeg ik geen beeld op de tv via de tv.....wel via de scart!!
Via dit image kun je geen cam installeeren via het menu (blauwe knop)
Dus deze viel al af,

Na diverse images te hebben geprobeerd,kreeg ik nog geen beeld,
Toe naar weer terug naar de satshop!

Die kreeg het ook niet voor elkaar,pas na het orginele image erop te hebben gezet
Hadden we pas beeld op hdmi,
Je moet echt de scart uit de recierver hebben bij de instalatie
Ik weer blij, en gelijk thuis het gemini image erop geknald ,gelijk beeld :)
Dus effe zappen en de thuis de hdmi test kanaalen geprobeerd.
Dat werkte dus ook....
Toe wilde ik een dvd kijken ',en drukte op AV knop van de AB.
Na een tijdje wilde ik weer naar de sat kijken..
Maar met geen mogelijkheid meer beeld. Dus effe de adapter eraf....
Na de dream stroomloos te maken wilde de dream ook niet meer rebooten,
Ik kreeg nog wel het boot logo te zien ,maar ging niet verder...:(
Pfff wat een nightmare box (tot zo ver dan)

Weer heeft er nog een stabiel image of een backup van een goed draaiende box

Groeten
Willem aka kweetneit
 
Heel snel verkopen is mijn advies.
 
Bij mij thuis draait er een DM800 gewoon met Nabilo.
De NabiloBlackHole_DM800_03.nfi heb ik er in gejaagd en dat werkt prima en stabiel.
Ook kun je daarmee emu's downloaden.

Ik moet er wel bij zeggen dat dit het nieuwe type DM800 is. De oude hadden warmte problemen, dat lijkt bij deze opgelost.
 
Heb ook de DM800 en heb PLI erop staan, werkt uitstekend en stabiel.
Je kan dus WEL cams installeren, je moet in het menu Plugin and Downloads op de groene knop drukken, dan gaat er een wereld voor je open...:))

B17
 
Wij hebben zowel een DM 800 als een DM 8000 (beide dus enigma2). Op beide (DM 8000 en DM 800) hebben we OoZooN-lean image in flash. Op de DM 800 hebben we daarnaast OoZooN-full (CVS) + PLi + Gemini op USB (via Barry Allen plugin). Werkt uitstekend !!!

Overigens het verschil tussen lean en full van OoZooN is dat de full alles installeert (alle plugins e.d.), terwijl de lean veel kaler is en je via menu-applicaties en dan groene knop (download) alles naar believen kunt installeren. De full kun je niet via de browser flashen omdat deze te groot is, vandaar dat de we lean (die wel via de browser geflasht kan worden) in flash hebben en een heleboel plugins e.d. hebben geinstalleerd. Is wel ff werk (15 minuten) maar dan is die ook precies zoals je het wilt hebben c.q. nodig acht. Heb je emu plugins van OoZoon nodig dan geef je maar een gil, dan regelen we wel wat.

DVD kijken kun je het beste de DVD plugin onder OoZooN installeren dan kun je gewone DVD's (dus niet alleen .ts bestanden) afspelen. Werkt prima (DVD naar je HD/NAS kopieren en kijken maar). Als je dat hebt gedaan, zie je in het menu een optie: DVD speler. Als je zo een DVD bekijkt heb je exact dezelfde mogelijkheden als op je DVD-speler (video-keuze, audio-keuze, enz enz) want je krijgt na opstarten het menu van de DVD zelf. Daarnaast wordt keurig bijgehouden wanneer je stopt met een DVD en de volgende keer dat je hem afspeelt krijg je de vraag of je verder wilt gaan waar je gebleven was (er wordt een .cuts bestand op je HD neergezet).

Emu's kunnen we overal installeren dus in elke image (je moet wel van de emu het ipk-bestand hebben, maar die zijn er overal te vinden op internet).

We hebben voor OoZooN gekozen omdat we in direct contant zijn met de maker (dat kan trouwens iedereen) ?n omdat OoZooN razendsnel is met updates. Hij is nl. geabonneerd op enigma2-veranderingen en implementeert ze gelijk. Ook bij vragen c.q. problemen is er snel en goed antwoord!

Wat beeld betreft: DVI kabel met je TV verbinden en daarnaast (!) een scart kabel naar je TV. Verder in het menu niet voor DVI of SCART kiezen maar voor COMPONENT. Desgewenst daarnaast een optische audio kabel naar je audio-apparatuur/home-cinema.

Wat de OoZooN images betreft hebben we in dit bericht hyperlinks toegevoegd, omdat je PLi en Gemini al hebt

Suk6
 
Waar heeft Eendenteam de 8000 vandaan als ik vragen mag? Ik las net elders hier op het forum dat de release is uitgesteld naar eind december dit jaar?
Hebben jullie al een clone? Of komen ze bij jullie eerder op de markt?
 
LoL een tijdje geleden was die als test beschikbaar via DMM voor 999 Euro. We hebben het via een duitser geregeld.
 
Oke dan....
Na lang zoeken is het probleem verholpen :)

Na wat testen bleek het een kabel breuk te zijn van de dvi kabel
vandaar af en toe wel beeld en dat weer niet!

Ik ga dat OoZooN-lean image v/d week eens proberen

Alleen geen idee wat een "Barry Allen plugin" is ??????

Verder werkt het spul weer 100%

Bedankt allemaal
 
Alleen geen idee wat een "Barry Allen plugin" is ??????
Niet? Dan zoek maar eens met de zoekfunktie op dit forum er naar. Kilroy heeft er behoorlijk wat over geschreven.

Net terug van Belgie, heb daar het LT image gezien, moet je wel de Dreamview skin erbij laden maar dan heb je ook een hele mooie en stabiele image met veeeeel opties en instelmogelijkheden.
Ik ga mijn nabilo nog eens bekijken, maar als die niet deze opties heeft ga ik geheid die LT er eens op proberen.
 
Barry Allen (BA) is een plugin. Hiermee kun je schakelen bij het opstarten tussen verschillende images die je op USB en/of CF hebt staan. Verder zitten er nog veel meer mogelijkheden op. Een echte aanrader wat ons betreft. We draaien nu met versie 4.6.30.
 
Ik heb dat oozoon image geprobeert,
Na lang zoeken heb ik het opgegeven ,kon nergens de plugins (cams) downloaden
De zenderlijst gaat er niet ik (bij de ander image lukt dit wel)

Ik hou het bij nabilo blackhole

Grz
Willem
 
Hoewel niet gratis, er is een helemaal nieuw gebouwde image van RUdream voor de 800 onderweg. Deze wordt op dit moment getest door een aantal leden van het RUteam en ziet er prima uit.
Gezien de ervaringen uit het verleden beloofd dit veel goeds.

groet,
Ben
 
Dat is nu het jammere van Ru. Het is niet meer gratis. Hoeft het ook niet perse te zijn, maar een hele hoop mensen gaan niet iets kopen als ze er niet zeker van kunnen zijn dat het ook bevalt.
Er is geen test-versie in omloop van de nieuwe Rudreams, dus feitelijk heb je weinig keuze en dat is wel jammer eigenlijk. Van de andere kant ook wel begrijpelijk.
Ik zou best nog wel eens een RuDream willen proberen op de 7020 of de 800.

Maar als ik de kwaliteit en pracht zie van Images als de Nabilo en de LT, dan vraag ik me toch erg sterk af wat de RuDream dan nog voor speciaals heeft om mensen ertoe te bewegen om voor een image te betalen.
Want het is linux en linux hoort open source te zijn eigenlijk.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan