Standby Stand

L

Linkforsoad

Aloha allemaal!

Ik ben net nieuw hier en direct een vraagje :kletskop:

Enkele zullen mij kennen. O.a. BlackTiger.

Vroeger ging mijn pc, als ik hem in standby zette, de lampjes op de PC uit doen. De koeler uit doen etc.

Sinds vorige week blijft mijn verlichting op/in de PC branden en gaan de blazers doorblazen.:draai:

Ik heb een WXP MCE 2005.

Hoe zou dit kunnen...:confused2:

Gr, Simon

Linkforsoad

 
Hoi Linkforsoad, welkom op het Satellite FUN Board !

MCE is een windows versie voor in de huiskamer als ik me niet vergis.

Als het gedrag van je pc veranderd is sinds een bepaalde tijd, moet je eens proberen wat je zelf allemaal hebt aangepast aan je systeem sinds die tijd.

Heb je programma's of hardware toegevoegd ?

Standby is een stand van je apparaat waarbij het minder energie gaat verbruiken, maar niet helemaal uitschakelt.

Bij een pc is dat praktisch, omdat deze niet hoeft op te starten als je verder wilt gaan na de standby stand.

En dus is het systeem sneller bedrijfsklaar.

Dit kan op verschillende manieren bereikt worden.

De snelste manier is door je systeem bepaalde zaken uit te laten schakelen (zoals je harde schijf), en het OS met alle instellingen in het geheugen paraat te houden.

Dat betekent wel dat je pc in werkelijkheid gewoon nog aanstaat (en wat je nu dus ziet).

Een andere manier is om alle huidige instellingen op te slaan, alsof er een foto van het geheugen van je pc word genomen.

Dat kun je dan opslaan op de HD.

Daarna kan je pc helemaal afgesloten worden.

Het opstarten gaat daarna sneller, omdat je gewoon weer alle uode instellingen terug zet en dus niet allerlei opstart protocollen volgt.

Dit is de hybernation (winterslaap) mode.

In hybernation gebruikt je pc dus erg weinig energie (alsof je hem helemaal uitgeschakeld hebt).

Maar het opstarten duurt wel net iets langer dan de eerder genoemde methode.

Voor hybernation mode word vaak een gedeelte van je HD gereserveerd.

Wanneer je dat gedeelte niet meer ter beschikking hebt, heeft je systeem dus een probleem.

Je kunt controleren hoe je pc naar standby schakelt.

Klik met rechts op je buroblad, en kies voor eigenschappen.

Ga naar de tab schermbeveiliging, en daar naar energie.

Daar vind je het tabje slaapstand.

Controleer of daar het vinkje is gezet.

Verder kun je in de BIOS van je moederbord nog op zoek gaan naar de verschillende mogelijkheden.

Suc7.

 
Heel erg bedankt! Ga nu naar bed... morgen weer school... maar ga morgenmiddag er mee bezig :)!

 
Heej LinkforSoad en ook welkom, leuk je hier ook te zien.:)

Ik heb toevallig exact hetzelfde probleem gehad als jij ook. Wilde dat standby gedoe eens testen en mijn fans bleven doordraaien, was ik niet blij mee.

Nu weet ik niet meer exact hoe ik dat opgelost heb. Maar als ik me niet vergis had het te maken met de ACPI instellingen in de bios.

Ik kan hem nu ook gewoon op standby zetten zonder dat de koelers blijven loeien.:)

 
Sorry voor de late reacties!

Ik ben gewend mail notificaties te krijgen maar die had ik hier nog niet aangezet ;)

Ik ga eens kijken BT!

----- Added 20/9/2008 at 08:50:28 -----

Ik heb via MSN nog even contact gehad met BlackTiger. Na wat BIOS instellingen komen we er nog steeds niet uit. Helaas.

 
Laatst bewerkt:
Het is nu dan toch gelukt!

Vindt het nog steeds raar en misschien is er iemand die het nog weet... maar ik hem de ontvanger van mijn afstandsbediening voor Media Center (USB) eruit geropt en hij gaat weer helemaal netjes op standby :biggrin:

Maar als ik hem erin plug weer niet :sad: ;)

----- Added 29/9/2008 at 12:11:14 -----

Heb nu mijn ontvanger in mijn usb aan de bovenkant en niet achter... nu doet ie het soms wel, soms niet goed ;)

Ik ga morgen wel eens systeem hertellen ;)

Gr, simon

 
Laatst bewerkt:
Aha !

Dan moet je eens controleren in je BIOS of je de USB blijft voeden tijdens standby.

Zo ja, dan moet er dus 5 volt gemaakt worden en moet het ding ingeschakeld zijn.

Dat je met je AB kunt inschakelen dus.

Dus 2 dingen controleren:

USB voeden bij standby, en of er iets over USB en wake up vermeld is.

Kan natuurlijk ook in de drivers van je USB AB zitten.

Dan zul je het een en ander in het windhoos register moeten gaan hacken ben ik bang.

 
Na... ik zal eens in de bios kijken straks MAS3!

Tnx alvast ;)

Gr, Simon

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan